همراه اول رکورد ترافیک دیتا را در میان اپراتورها شکست

همراه اول رکورد ترافیک دیتا را در میان اپراتورها شکست

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در مراسم تودیع و معارفه مدیران شرکت‌های مخابرات و همراه اول که 26 دی ماه برگزر شد، وحید صدوقی مدیرعامل سابق همراه اول به تشریح دستاوردهای خود در زمان مدیریت پرداخت و از سوی دیگر حمید فرهنگ مدیرعامل جدید این اپراتور گوشه‌ای از برنامه‌های خود برای آینده همراه اول را بیان کرد.

صدوقی ضمن بیان گزارش کوتاهی از 12 سال فعالیت خود در همراه اول، تعداد سایت‌های این اپراتور را در سال 88،  6500 عدد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 60 هزار و 600 سایت (در نسل‌های 2.5، 2.75، 3.9 و 4.5) برای خدمت‌رسانی فعال هستند، که به این ترتیب 100 درصد شهرها و 87 درصد روستاهای کشور پوشش نسل 2.75، 99.2 درصد شهرها پوشش نسل 3.9 و 1231 یا 99 درصد شهرها پوشش نسل 4.5 دارند، همچنین از سال 91  تا 94 حدود 20 هزار سایت راه‌اندازی شد که انقلابی در همراه اول و مخابرات استان‌ها به وجود آورد. سپس  در طی 14 ماه یعنی از شهریور ماه 95 تا آبان امسال 39 هزار سایت دیگر راه‌اندازی شد و به این ترتیب خیلی از رکوردها را شکست.

همراه اول رکورد ترافیک دیتا را در میان اپراتورها شکست

با توجه به گفته‌های صدوقی ایران بر اساس آمار GSMA در طول 6 سال گذشته در راه‌اندازی سایت پس از کشور چین در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرعامل سابق همراه اول میزان ترافیک دیتای این اپراتور را در آذرماه امسال بیش از 3000 ترابایت عنوان کرد. با توجه به گفته‌های وی همراه اول در طول 4 ماه گذشته 1400 ترابایت رشد ترافیک دیتا داشته است. بنابراین علاوه بر  رشد 1000 برابری دیتا، درآمد دیتای آن نیز حدودا 20 برابر شد. درآمد دیتا در همراه اول از سال 91 تا 95 ، هر سال 2 برابر شده و امسال هم بالغ بر  3600 میلیارد  د رآمد دیتا در همراه اول خواهد بود.

شایان ذکر است تعداد سیم کارت‌های همراه اول واگذار شده‌ در سال 1384،8.5  میلیون سیم کارت بوده است، اما در حال حاض   93.5 میلیون سیم کارت واگذار شده است. در سال 84 ، 8.5 میلیارد سیم کارت ثبت شده بود ولی امروز 71 میلیون سیم کارت ثبت شده و در اسفند ماه 84، 5 میلیون سیم کارت سرویس فعال بودند اما امروز این عدد به 52 میلیون سیم کارت فعال در شبکه همراه اول در حال سرویس‌دهی هستند. بر اساس آمار وزارت ارتباطات، همراه اول 60 درصد سهام بازار را در اختیار دارد .

پس از صحبت‌های صدوقی، حمید فرهنگ مدیرعامل جدید همراه اول از پیشرو بودن این اپراتور در ضریب نفوذ، رشد مشتری و میزان مصرف دیتا سخن گفت. 
با توجه به گفته‌های وی برنامه 5 ساله همراه اول به خوبی اجرا و شاخص‌های کیفی مد نظر، همه محقق شده است، همچنین پس از توسعه 600 هزار سایت ارتباطی نسل چهارم، بحث‌های محتوا و توسعه سرویس‌ها از مهم‌ترین اقدامات آتی شرکت همراه اول خواهد بود.

در برنامه 5 ساله دوم همراه اول، توسعه سرویس‌های نوین از جمله سرویس‌های ابری جز اهداف مهم این اپراتور می‌باشد.

فرهنگ درباره خدمات نوین اپراتور اول توضیح داد و گفت: همراه اول تا به امروز خدمات نوینی از جمله اینترنت اشیا را در دستور کار خود داشته، همچنین وی ضمن بیان اینکه از ظرفیت برند همراه اول برای توسعه برندهای دیگر استفاده می‌کنند، گفت: چشم‌انداز همراه اول، برترین و محبوب‌ترین شرکت ایرانی است و امیدوارم که در کنار رسیدن به برترین و محبوبترین شرکت ایرانی، بتوانیم محبوب‌ترین برند ایرانی هم باشیم و این موضوع اتفاق نمی‌افتد مگر با تکیه بر نیروی انسانی خبره که همراه اول آن را داشته و بحمد الله موفق هم بوده و در آینده هم همان‌گونه خواهد بود.

شایان ذکر است در این مراسم احکام اعضای جدید هیأت مدیره همراه اول و شرکت مخابرات ایران و مدیران عامل این دو شرکت اعطا شد. همچنین از زحمات اعضای سابق هیأت مدیره و مدیران عامل سابق این شرکت‌ها با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید