تکلیف گوشی مسافرین در طرح رجیستری چیست

تکلیف گوشی مسافرین در طرح رجیستری چیست

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با آغاز طرح رجیستری یکی از دغدغه‌های به وجود آمده مربوط به گوشی مسافرین می‌باشد، زیرا موبایل افرادی که به عنوان مسافر و یا گردشگر وارد کشور می‌شوند و رومینگ خارجی دارند تنها به مدت 30 روز در کشور فعال خواهد بود. در واقع هنگامی که مسافر وارد کشور می‌شود در صورتی که از گوشی آیفون استفاده کند و بخواهد بیش از 30 روز در ایران بماند و از سیم کارت ایرانی استفاده کند باید فرایندهای مربوط به رجیستر کردن موبایل را انجام دهد.

تکلیف گوشی مسافرین در طرح رجیستری چیست؟

با توجه به گفته‌های حمیدرضا دهقانی‌نیا، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز 95 درصد توریست‌هایی که وارد کشور می‌شوند از سیم کارت صادر شده از کشور خودشان استفاده می‌کنند، که در این صورت دیگر نیازی به ثبت کردن گوشی در سامانه همتا نخواهند داشت. اما قوانین برای افرادی که از سیم کارت ایرانی استفاده می‌کنند متفاوت است.

پیشتر مسافرانی که قصد اقامت بیشتر از یک ماه در ایران را داشتند، باید در بدو ورود گوشی خود را رجیستر کرده تا از خدمات شبکه‌ مخابراتی کشور برخوردار شوند. اما به نظر می‌آید این قانون در حال حاضر به یک هفته افزایش یافته است، یعنی مسافرین می‌توانند در طول یک هفته ابتدایی ورودشان به کشور اقدام به ثبت و رجیستری گوشی‌های موبایل خود کنند.

باید بدانید همان طور که پیشتر نیز گفتیم افرادی که قصد استفاده از سیم‌ کارت ایرانی را دارند 30 روز مهلت استفاده از گوشی‌ خود بدون نیاز به رجیستری در شبکه‌ موبایل کشور دارند. اما مسافرانی که قصد اقامت بیشتر و استفاده از سرویس‌های شبکه‌ موبایل و استفاده از سیم‌ کارت را دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ گمرک اطلاعات دستگاه خود را ثبت کرده و با پرداخت حقوق گمرکی معادل 16 درصد قیمت دستگاه، گوشی خود را ثبت و رجیستر کنند.

بدیهی است آن دسته از مسافرانی که نسبت به فعال‌سازی طرح رجیستری گوشی خود، اقدام ننمایند، تلفن همراه آنها پس از طی مهلت 30 روز از دسترس خارج شده و اپراتور‌های داخلی به آن سرویس نخواهند داد. البته برای آن دسته از مسافرینی که قصد اقامتی کمتر از 30  روز را دارند، قرار گرفتن در این طرح لزومی نداشته و می‌توانند بدون فعال‌سازی طرح رجیستری گوشی مسافران ، حداکثر طی مدت اعلام شده، از گوشی خود استفاده نمایند. 

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید