همه چیز در مورد تلفن ثابت در کشور

همه چیز در مورد تلفن ثابت در کشور

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و به نقل از داوود زارعیان معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران، با وجود آن که در حال حاضر امکان واگذاری تلفن ثابت در شهرک‌های جدید به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها وجود ندارد اما با به کارگیری تجهیزات جدید ظرفیت‌ها افزایش خواهد یافت و با استقرار آنها در مراکز مخابراتی تهران روند به روزرسانی سرعت خواهد گرفت. بدین ترتیب با به روزرسانی شبکه، برای 250 هزار مشترک جدید تا پایان امسال ظرفیت ایجاد خواهد شد.

همه چیز در مورد تلفن ثابت در کشور

با توجه به جلسه‌ای که یکشنبه 9 دی ماه سال جاری در مجمع فوق‌العاده مخابرات برگزار شد، صاحبان این شرکت تصمیم گرفتند بخشی از سود حاصل مخابرات را به عنوان افزایش سرمایه قلمداد کنند، همچنین در این جلسه صاحبان سهام افزایش 10 درصدی سرمایه این شرکت را مصوب کردند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسیدن ضریب نفوذ تلفن ثابت کشور از 33.43 درصد در سال 1386 به 38.69 درصد در انتهای شهریور ماه امسال نشان از محبوبیت این وسیله ارتباطی در میان مردم دارد. این ارقام نشان دهنده آن است که با وجود توسعه موبایل (ضریب نفوذ تلفن همراه) و توزیع بیش از 165 میلیون سیم کارت در کشور، هنوز تلفن ثابت جایگاه خود را در بین مردم از دست نداده است.

گفتنی است تعداد تلفن همگانی از 115 هزار و 764 دستگاه سال 1395 به 115 هزار و 550 دستگاه تا پایان خرداد ماه سال جاری رسیده است، همچنین تعداد مشترک پهن باند ثابت کشور تا پایان شهریور ماه امسال در حالی به 10 میلیون و 490 هزار و 118 مشترک رسیده است که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 9 میلیون و 408 هزار و 23 مشترک بوده است.

تازه‌ترین گزارش دفتر بررسی‌های فنی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شمار روستاهای دارای تلفن خانگی را 48 هزار و 976 روستا اعلام کرده در حالی که این تعداد تا پایان اسفندماه پارسال 49 هزار و 29 روستا بوده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید