هشدار وزیر ارتباطات در خصوص اجرای طرح رجیستری موبایل

هشدار وزیر ارتباطات در خصوص اجرای طرح رجیستری موبایل

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، همزمان با اجرای طرح رجیستری موبایل در ایران افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه به یکی از نگرانی‌های مصرف‌کنندگان تبدیل شده است. در پی نشست هم‌ا‌ندیشی که چندی پیش با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه وزیر صنعت معدن و تجارت، رئیس کل گمرک و برخی مسوولین دیگر در خصوص اجرای طرح رجیستری برگزار شد، وزیر ارتباطات بر این باور بود که مالیات ارزش افزوده باید از مصرف‌کنندگان نهایی گرفته شود و این موضوع تاثیری بر قیمت گوشی‌های تلفن همراه نخواهد گذاشت.

هشدار وزیر ارتباطات در خصوص اجرای طرح رجیستری موبایل

حال با شروع طرح رجیستری از تاریخ 28مهرماه 1396 محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به شروع فاز اول طرح رجیستری که صرفا جهت نظارت بر موبایل‌های موجود در بازار می‌باشد از فضاسازی و سواستفاده عده‌ای از فرصت‌طلبان در این حوزه خبر می‌دهد.

وزیر ارتباطات با اشاره به نقش مهم و پررنگ دستگاه‌های نظارتی در کنترل و نظارت بر بازار، عدم خرید گوشی را بهترین روش برای تنظیم بازار عرضه و تقاضا به نفع مشتری اعلام کرد و گفت: طرح رجیستری هیچ‌گونه هزینه‌ای برای بازار موبایل ندارد و هموطنان نباید ریالی اضافه به فرصت‌طلبان پرداخت نمایند زیرا نظام عرضه و تقاضا تغییری نکرده است.

آذری جهرمی ضمن انتقاد از صدا و سیما در نحوه انتقال و پخش گزارش، تصریح کرد: ضمن تشکر از برادران صدا و سیما، انتظار بود ضمن انعکاس اشکال به وجود آمده، به اینکه این موضوع حباب بی‌جا است اشاره می‌کردند. نحوه پخش گزارش، توزیع شک حباب قیمتی در جامعه را رقم خواهد زد. اگر قاچاق بد است و قاچاقچی دزد و این شرایط ضد اقتصاد مقاومتی، بایستی همه با هم در برابر آنها یکپارچه عمل کنیم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید