آشنایی و نحوه خرید تلفن های 4 رقمی

آشنایی و نحوه خرید تلفن های 4 رقمی

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، شماره های رند همیشه به خاطر سریعتر به خاطر سپردن از نظر تبلیغاتی ارزش بالایی داشتند. هرچقدر این شماره ها رند یا کوتاه تر باشند ارزش بالاتری دارند. اما در چند سال گذشته فضای این شماره ها با پدیده ای به نام شماره های ۴ رقمی روبرو شد که قصد داریم شما را با این شماره ها بیشتر آشنا کنیم.

آیا تا به حال چشمتان به شماره هایی افتاده که از ۴ یا ۵ رقم تشکیل شده است؟ این مدل شماره ها شامل کدهای مورد نیاز برای تامین خطوط داخلی متقاضیانی مانند بانک ها و موسسات مالی واعتباری ، فعالین تجاری ، ارگان های دولتی و دستگاه هایی از این دست می باشد که به جهت آسان شدن شماره گیری و به یاد سپردن راحت تر به متقاضیان واگذار می شود.

باید بدانید که مشترکین شماره های دو طرفه می توانند ، ۱۰/۰۰۰ شماره  از تلفن مستقیم (برای تلفن چهار رقمی) و ۱۰۰۰ شماره تلفن مستقیم (برای تلفن پنج رقمی) را به عنوان خطوط داخلی خود انتخاب نمایند.

کد چهار رقمی (4-4)

این کد دارای ۴ رقم می باشد و به طور یک طرفه فقط امکان برقراری تماس از طرف مشترکان با دارنده کد را ایجاد می نماید.


کد چهار رقمی دو طرفه (8-5)

این کد ترکیبی از یک شماره ۴ رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات و ۴ عدد دیگر به عنوان شماره های داخلی دارنده کد می باشد که تعداد ۱۰/۰۰۰ شماره به طور دو طرفه جهت سیستم های سانترال (PABX) به متقاضیان عرضه می گردد.

نکته
در صورت نیاز متقاضی به اپراتور این امکان وجود دارد که با مشخص کردن یک عدد به عنوان عدد پنجم کد بعد از چهار عدد اختصاص یافته توسط شرکت مخابرات یک کد پنج رقمی برای اپراتور تامین می شود و به این صورت بقیه شماره های ۸ رقمی برای خطوط داخلی قابل استفاده خواهد بود.

کد پنج رقمی یک طرفه (5-5)

این کد دارای ۵ رقم می باشد و به طور یک طرفه فقط امکان برقراری تماس از طرف مشترکان با دارنده کد را ایجاد می نماید.

کد پنج رقمی دو طرفه (8-8)

این کد به طور ترکیبی از یک شماره ۵ رقمی واگذار شده از طرف شرکت مخابرات و ۳ عدد دیگر به عنوان شماره های داخلی دارنده کد هستند که تعداد ۱۰۰۰ شماره با قابلیت برقراری تماس به صورت دو طرفه را برای سیستم های سانترال (PABX) به متقاضیان عرضه می نماید.


علاقمندان به تهیه این نوع خطوط باید به مرکز مخابراتی مبدا خود بروند. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام طبق گفته سایت رسمی مخابرات ایران به شرح زیر است:
۱- تقاضانامه (درخواست) شرکت
۲- تصویر اساس نامه و مدارک ثبت شرکت
۳- آگهی روزنامه رسمی با تاریخ حداکثر دو سال قبل (برای ارگان های دولتی نیاز نیست)
۴- آخرین آگهی تغییرات شرکت در روزنامه رسمی
۵- معرفی نامه متقاضی که مهر شده به مهر شرکت و به امضا صاحبین امضا رسیده باشد.
۶- کپی شناسنامه مدیرعامل و نماینده شرکت
۷- ارائه فرم کد اقتصادی

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید