کاهش نرخ پهنای باند اینترنت نسبت به سال های گذشته

کاهش نرخ پهنای باند اینترنت نسبت به سال های گذشته

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، معاون وزیر ارتباطات "محمد جواد آذری جهرمی" در مراسم اعطای جایزه کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرح دادن روند تغییر بهای اینترنت طی سیاست هایی که در نظر گرفته شده ، در این خصوص توضیح داد: با تلاش های صورت گرفته و با ایجاد زیرساخت های ارتباطی لازم شاهد کم شدن قیمت اینترنت هستیم اما با این وجود همچنان جایگاه ایران در سطح منطقه نیازمند تغییراتی می باشد.

وی ادامه داد: بهای موثر یک گیگابایت اینترنت بر مبنای تکنولوژی ADSL که در سال ۱۳۹۲ به قیمت ۳۶۰۰ تومان محاسبه می شد امروز به نرخ ۱۴۰۰ تومان رسیده است. همچنین قیمت یک گیگابایت اینترنت در شهرستان ها نیز از ۳۵۰۰ تومان در سال ۱۳۹۲ به رقم ۹۰۵ تومان کاهش پیدا کرده است.

جهرمی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ شاهد دو بار تخفیف ۲۰درصدی برای پهنای باند اینترنت بوده ایم خطرنشان کرد: به این ترتیب بهای سرویس ها کاهش پیدا کرده که به نفع مشترکین نهایی و تولید کنندگان محتوای داخلی می باشد.

جهرمی
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه در قالب مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرایطی ایجاد شده تا مشترکین برای استفاده از اطلاعات در بستر "شبکه ملی اطلاعات" نصف بهای اینترنت را پرداخت نمایند ، ادامه داد: کم شدن قیمت در اینترنت نتیجه سرمایه گذاری در قسمت های زیرساختی کشور و شبکه مخابراتی می باشد.

جهرمی با بیان اینکه شبکه ملی اطلاعات و سرویس های بومی این شبکه باعث ایجاد بیش از ۱۳۰هزار شغل در این بخش شده است ، ادامه داد: هفته گذشته نیز بر اساس توافق شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران بهای پهنای باند برای انتقال محتوای داخل کشور ۲۰درصد کاهش یافته و ما همچنان در تلاش هستیم که این کاهش نرخ تداوم داشته باشد.

وی در انتها تاکید کرد: ایجاد بازار مصرف محتوا در داخل کشور به شرط تولیدات داخلی می باشد و برای گسترش این بازار نیازمند پیشرفت کیفیت سرویس های قابل عرضه به مشترکین خواهیم بود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید