گزارش رگولاتوری از کیفیت اینترنت اپراتورها‎

گزارش رگولاتوری از کیفیت اینترنت اپراتورها‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، طبق آخرین گزارش رگولاتوری سهم بازار مشترکین تلفن ثابت و ضریب نفوذ آن اعلام شد. به گزارش خبرنگاران و براساس آخرین گزارش فصل نامه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سهم بازار مشترکین تلفن ثابت، تعداد خطوط روستایی و شهری، تعداد خطوط منصوبه و دایری و ضریب نفوذ تلفن ثابت نیز اعلام شد.

شرکت مخابرات ایران (TCI) در بردارنده حدود 98.644 درصد از سهم بازار مشترکین تلفن ثابت، شرکتهای دارای پروانه FCP که یک ارائه دهنده‌های سرویس‌های اینترنتی و ارتباطی ثابت هستند 1.352 درصد و SERVCO تنها 004-0 درصد است.

تعداد اشتراک‌های روستایی از بهار 1401 تا بهار 1402 طبق این گزارش با 25/0 درصد کاهش مواجه بوده است اما تعداد روستاهایی که دارای ارتباط هستند 25/0 درصد و تعداد روستاهای دارای تلفن خانگینیز 22/0 درصد رشد داشته است.

آمار ضریب نفوذ تلفن ثابت/سرعت انتقال داده در اپراتورهای همراه همچنین رگولاتوری به صورت دقیق از تابستان 1399 تا بهار 1402 تعداد خطوط منصوبه و دایری تلفن ثابت و ضریب نفوذ تلفن ثابت و همچنین تعداد خطوط دایری شهری و روستایی و ضریب نفوذ تلفن ثابت را منتشر کرده است.

طی آخرین گزارش شاخص‌های کیفیت شبکه سیار از جمله میزان قطعی سرویس داده، سرعت انتقال داده مشترکین و میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده در نسل سوم و چهارم تلفن همراه در اپراتورهای مختلف به شرح زیر اعلام شده است. مشترکین در نسل سوم در سرعت انتقال داده اپراتور اول تلفن همراه عملکرد بهتری داشته است اما در سرعت انتقال داده نسل چهارم رایتل پیشی گرفته است.

میزان قطعی سرویس داده نسل سوم در اپراتور سوم بیشتر از بقیه و حدود 0.4 درصد اعلام شده و بعد از آن نیز به ترتیب میزان قطعی سرویس نسل سوم در اپراتور دوم (ایرانسل) و اپراتور اول است.

بررسی میزان قطعی سرویس نسل چهار (4G) در اپراتورها نشان دهنده این است که در نسل چهارم نیز اپراتور سوم قطعی بیشتری دارد و کمترین قطعی سرویس داده نسل چهارم به اپراتور چهارم (ایرانسل) ارتباط دارد.

براساس این گزارش میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده (3G) در اپراتور اول از دیگر اپراتورها بیشتر بوده و 99.5 درصد است و همچنین میزان برقراری موفقیت‌آمیز سرویس داده (4G) 99.7 درصد است که پس از آن به ترتیب اپراتور دوم حدود 99.6 درصد و اپراتور سوم (رایتل) بیش از 99.4 درصد گزارش شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید