چگونه از مخاطبان گوشی بک‌آپ بگیریم

چگونه از مخاطبان گوشی بک‌آپ بگیریم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به اینکه گوشی موبایل در اکثر مواقع و مکان‌ها دردسترس است بخش اعظم و قابل توجهی از اطلاعات موردنیاز کاربران را درخود جای می‌دهد. بنابراین، یکی از مهم‌ترین کاهایی که لازم است همین امروز انجام دهید، تهیه بک‌آپ است. از سویی دیگر، یکی از مهم‌ترین اطلاعات روی گوشی شماره تلفن‌های دوستان و همکاران و آشنایان است.

مخاطبان گوشی

به دلیل اینکه گوشی شما همیشه دردسترس است موجب می‌شود تا خطر ازدست رفتن اطلاعات همیشه وجود داشته باشد. بنابراین، بهترین کار این است که حتماً تا جایی که امکان دارد حداقل از اطلاعات ضروری خود بک‌آپ تهیه کنید.

بک‌آپ مخاطبان گوشی اندروید روی حساب گوگل

همانطور که می‌دانید سیستم عامل اندروید توسط گوگل توسعه داده می‌شود، یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های ممکن برای بک‌آپ گرفتن از مخاطبان روی گوشی‌های اندروید، فعال کردن بک‌آپ روی حساب کاربری گوگل است. زیرا یکپارچگی آن بین تمام سرویس‌ها موجب می‌شود دسترسی بعدی به آن راحت‌تر باشد.

با فعال‌کردن بک‌آپ خودکار مخاطبان، فرایند همگام‌سازی در بازه‌های زمانی مشخص و به‌صورت خودکار انجام می‌شود تا هرلحظه آمادگی لازم وجود داشته باشد تا اگر گوش به سرقت رفت و یا به‌طور ناگهانی گوشی خراب شد بتوانید همچنان ارتباط خود را با مخاطبانتان حفظ کنید و اطلاعات آن‌ها را داشته باشید.

همچنین، داشتن بک‌آپ از مخاطبان گوشی موجب می‌شود زمانی که قصد دارید گوشی خود را عوض کنید، به‌راحتی با واردکردن اطلاعات حساب کاربری گوگل، بک‌آپ موجود را وارد گوشی جدید کنید.

از دیگر مزیت‌هایی که می‌توان برای بک‌آپ مخاطبان روی حساب کاربری گوگل برشمرد، امکان همگام‌سازی مخاطبان یک حساب کاربری روی دستگاه‌های مختلف است. فرض کنید که شما یک گوشی اندروید دارید و از آیپد نیز استفاده می‌کنید، اگر روی هردو دستگاه یعنی هم گوشی و هم آیپد، حساب کاربری گوگل را فعال کنید، عملیات همگام‌سازی بک‌آپ مخاطبان به‌صورت خودکار روی هردو دستگاه اجرا می‌شود.

انجام مراحل زیر برای بک‌آپ مخاطبان روی گوشی اندروید در حساب کاربری گوگل لازم است:

بک‌آپ از کانتکت

مرحله اول: در گوشی اندروید وارد Settings شوید و آنجا روی Google بزنید.
مرحله دوم: در این بخش Backup را انتخاب کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.
مرحله سوم: در صفحه جدید روی Google Account data بزنید.
مرحله چهارم: در این مرحله لازم است گزینه Contacts را فعال کنید سپس کلید هوم را بزنید تا ادامه فرایند را انجام دهید.
مرحله پنجم: برنامه Contacts را باز کنید و روی عکس پروفایل حساب کاربری در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید.

مخاطبان گوشی

مرحله ششم: از پنجره بازشده Contacts app settings را انتخاب کنید.
مرحله هفتم: در این صفحه لازم است اولین گزینه یعنی Google Contacts sync settings را لمس کنید و از بین حساب‌های کاربری گوگل که روی گوشی وارد کرده‌اید یک‌کدام را انتخاب کنید تا بک‌آپ مخاطبان گوشی روی آن ذخیره شود.
همچنین می‌توانید با لمس Also sync device contacts و فعال‌کردن حالت Automatically backup & sync device contacts، فرایند بک‌آپ گرفتن از مخاطبان گوشی و همگام‌سازی آن‌ها را به‌صورت خودکار به گوشی بسپارید.

بک‌آپ مخاطبان گوشی اندروید در فایل vcf

با وجود اینکه بک‌آپ گرفتن از مخاطبان در حساب کاربری گوگل باعث می‌شود بتوانید در هر زمانی و بر روی هر دستگاهی که بخواهید با دسترسی به اینترنت و حساب کاربری گوگل، مخطبان خود را روی دستگاه جدید بازیابی کنید؛ اما شاید شما هم جزو افرادی هستید که نسخه‌ای از بک‌آپ به‌صورت فایل و آفلاین داشته باشند تابتوانند بدون نیاز به اینترنت در هر دستگاهی آن‌ها را وارد کنند.

ازاین‌رو، روش بک‌آپ گرفتن از مخاطبان با کمک فایل vcf شرایطی را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید اطلاعات مخاطبان خود را به‌صورت آفلاین روی حافظه ذخیره کنید و نیازی به اینترنت و دسترسی به سرویس ابری گوگل نداشته باشید. 
برای بک‌آپ گرفتن از مخاطبان گوشی به صورت فایل vcf لازم است مراحل زیر را طی کنید:

مرحله اول: در اولین گام لازمم است ابتدا برنامه Contacts را اجرا کنید و سپس از نوار ناوبری پایین صفحه روی Fix & manage بزنید.
مرحله دوم: در منوی باز شده گزینه‌ی Export to File را انتخاب کنید و سپس محل ذخیره‌سازی فایل vcf را انتخاب کنید.
مرحله سوم: درنهایت نام دلخواه خود را برای فایل وارد کنید و روی دکمه Save بزنید تا فرایند بک‌آپ‌گیری از مخاطبان و ذخیره در فایل vcf در محل موردنظر تکمیل شود.
درادامه می‌توانید فایل نهایی را از محل ذخیره‌سازی به محل دیگری که مطمئن‌تر است ازجمله حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال منتقل کنید.

بک‌آپ مخاطبان آیفون

روند بک‌آپ مخاطبان در گوشی آیفون بسیار آسان و ساده است و بدون پیچیدگی خاصی می‌توانید تمام مخاطبان را در سرویس ابری iCloud ذخیره کنید تا در صورت تغییر گوشی یا ریست کردن آیفون خود بتوانید مجدداً اطلاعات را بازیابی کنید.

انجام مراحل زیر برای بک‌آپ گرفتن از مخاطبان در آیفون لازم است:

بکاپ گوشی

مرحله اول: در گوشی خود برنامه Settings را باز کنید و در ردیف بالایی روی بخش Apple ID بزنید.
مرحله دوم: در این بخش قابلیت‌های مرتبط با Apple ID گردآوری شده‌اند که ما برای تهیه بک‌آپ از مخاطبان آیفون باید سراغ سرویس iCloud برویم. پس، روی آی‌کلاد بزنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.
مرحله سوم: در این بخش، امکان تغییر تنظیمات مربوط به آی‌کلاد وجود دارد. با فعال‌کردن هر گزینه، تمام اطلاعات موجود در آن برنامه روی آی‌کلاد نیز ذخیره می‌شود و گوشی آخرین تغییرات اعمال‌شده روی آن را بک‌آپ می‌گیرد.
همچنین در همین قسمت می‌توانید از آپلود تصاویر در آی‌کلاد جلوگیری کنید.

جمع‌بندی

بک‌آپ گرفتن از مخاطبان در گوشی امروزه بسیار ساده و راحت بوده و با وجود سرویس‌های ابری به راحتی می‌توان به‌صورت لحظه‌ای آخرین تغییرات را روی بکاپ اعمال کرد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی دسترسی به اطلاعات شخصی همچنان حفظ شود.

علاوه‌براین، همیشه برنامه‌های ثالثی برای گرفتن بکاپ از مخاطبان گوشی وجود دارند که اگر تمایل داشته باشید و نسبت به حفظ حریم شخصی به آن اعتماد داشته باشید می‌توانید از آن‌ها نیز کمک بگیرید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید