چگونه از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات اطلاع پیدا کنیم

چگونه از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات اطلاع پیدا کنیم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، زمانی که بسته اینترنت خریداری می‌کنید و بسته‌ای برای شما فعال می‌شود لازم است که میزان مصرف خودتان را مدیریت کنید. لازم است بدانید حجم بسته اینترنت ثابت یا همراهی که خریداری کرده‌اید چقدر است و تا چه زمانی فرصت دارید از آن استفاده کنید. این که بدانید چه میزان از حجم بسته اینترنتی که خریداری کرده‌اید باقی مانده است مسئله بسیار مهمی است.

تمامی شرکت‌هایی که اینترنت ارائه می‌دهند روش‌هایی پیش روی مشترکان خود قرار داده‌اند تا آن‌ها بتوانند میزان مصرف و همچنین باقیمانده حجم بسته اینترنت خود را مدیریت و مشاهده کنند.

شرکت مخابرات هم به‌ عنوان یکی از ارائه‌ دهندگان اینترنت ثابت همانند سایر ارائه کنندگان اینترنت نیز این امکان را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

اگر شما هم جزو مشترکان اینترنت شرکت مخابرات هستید خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند تا با تمام روش‌های اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت آشنا شوید و بیاموزید که چه راهکارهایی برای این که از حجم باقیمانده اینترنت خود استعلام بگیرید وجود دارد.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مخابرات

سه روش وجود دارد تا مشترکان اینترنت ثابت شرکت مخابرات ایران بتوانند با استفاده از آن‌ها از حجم باقیمانده اینترنت خود استعلام بگیرند. این سه روش عبارت‌اند از:

- استفاده از سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات

- استفاده از اپلیکیشن مخابرات

- استفاده از کددستوری

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت از طریق سامانه مخابرات

تمامی مشترکین اینترنت شرکت مخابرات بعد از ثبت نام و دریافت اینترنت در سامانه مخابرات وارد یک پنل کاربری می‌شوند. نام این سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات می‌باشد و خدمات مختلفی را به کاربران و مشترکان خود ارائه می‌دهد؛ یکی از این خدمات امکان مطلع شدن از حجم باقیمانده اینترنت مشترکان می‌باشد.

به منظور این که به پنل خود در سامانه مدیریت اینترنت مشتریان شرکت مخابرات دسترسی داشته باشید لازم است به نشانی www. adsl. tci. ir مراجعه کنید و با وارد کردن نام کاربری، کد امنیتی و گذر واژه به سامانه وارد شوید.

زمانی که وارد این سامانه شوید صفحه اصلی یا همان پنل شخصی شما به نمایش گذاشته می‌شود. در همان صفحه اصلی نمودار و عددهایی به شما نمایش داده می‌شود که با مشاهده‌ی آن‌ها می‌توانید باقیمانده حجم اینترنت مخابرات خود را به راحتی مشاهده کنید. در همین صفحه سایر اطلاعات مربوط به اینترنتی که دریافت کرده‌اید هم وجود دارد.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت از طریق اپلیکیشن مخابرات

مانند سایر شرکت‌هایی که اینترنت ارائه می‌کنند شرکت مخابرات ایران هم علاوه بر سامانه، برنامه کاربردی (اپلیکیشن) جهت اجرای خدمات خود برای کاربران در نظر گرفته است. این اپلیکیشن «مخابرات من» نام دارد و در میان خدمات مختلف خود امکان مشاهده و اطلاع از میزان حجم باقیمانده اینترنت را هم فراهم کرده است.

جهت استفاده از این اپلیکیشن تنها کافی است اپ مخابرات من را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب این اپلیکیشن در قدم بعدی لازم است شماره موبایل خود را وارد کرده تا با استفاده از کد ورودی که برای شما ارسال می‌شود یا گذر واژه‌ای که خودتان انتخاب کرده‌اید امکان ورود به اپلیکیشن برایتان فراهم شود.

با ورود به این اپلیکیشن انواع خدمات مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. در کنار این خدمات این امکان برای کاربران فراهم شده تا به‌ عنوان مشترک اینترنت شرکت مخابرات امکان مشاهده حجم باقیمانده اینترنت و همچنین مدت زمان باقیمانده بسته اینترنتی‌تان را داشته باشند.

از همین جهت این امکان برای شما فراهم شده تا به راحتی اطلاعاتی را که لازم دارید از این اپلیکیشن دریافت کنید. جهت اطلاع بیشتر درباره مصرف اینترنت خود نیز می‌توانید به بخش «مشاهده جزئیات» مراجعه کنید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت از طریق کد دستوری

در کنار دو روش‌هایی که قبل‌تر به آن پرداختیم که هر دو از روش‌های آنلاین برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت شرکت مخابرات بودند یک روش دیگری هم وجود دارد تا از طریق آن بتوانید بدون نیاز به اینترنت از میزان حجم و باقی مانده بسته اینترنت خود مطلع شوید.

این روش از ساده‌ترین روش‌ها می‌باشد و تنها با شماره‌گیری یک کد دستوری می توانید حجم باقی مانده اینترنت خود را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید لازم است وارد بخش شماره‌گیر گوشی خود شوید. در صفحه کلید این کد دستوری را شماره گیری کنید: #3*2*2020* (ستاره بیست بیست ستاره دو ستاره سه مربع) سپس تماس را برقرار کنید تا کد برایتان فعال شود.

در ادامه یک پیام برای شما ارسال می‌شود و از شما درخواست می‌کند که شماره تلفن ثابتی را که سرویس اینترنت مخابرات روی آن فعال است همراه با پیش‌ شماره شهرتان وارد کنید و در نهایت روی گزینه ارسال (send) کلیک کنید.

در ادامه اگر با خطایی مواجه نشوید پیغام «نتیجه درخواست شما از طریق پیامک ارسال می‌گردد» به شما نمایش داده می‌شود.

چند ثانیه و یا نهایتاً چند دقیقه بعد شرکت مخابرات پیامکی را به شماره موبایل شما ارسال می‌کند که این پیامک حاوی حجم باقیمانده، حجم کلی سرویس جاری، باقیمانده ترافیک اضافه و باقی مانده ترافیک زماندار (اگر داشته باشید) می‌باشد. به این ترتیب شما با شماره‌گیری این کد دستوری به راحتی می‌توانید از وضعیت ترافیک اینترنت مخابرات خود مطلع شوید.

سوالات متداول:

- آدرس سامانه مدیریت اینترنت مشتریان مخابرات چیست؟

این سامانه با آدرس www. adsl. tci. ir در دسترس قرار دارد.

- کد دستوری اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مخابرات چیست؟

برای اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت مخابرات لازم است کد دستوری#3*2*2020* (ستاره بیست بیست ستاره دو ستاره سه مربع) را شماره‌گیری کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید