چطور می‌توانیم یک دامنه اینترنتی با اسم خودمان داشته باشیم

چطور می‌توانیم یک دامنه اینترنتی با اسم خودمان داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، چند سالی است که امکان ساخت دامنه اینترنتی با اسم یا فامیل خودمان فراهم شده و سامانه ایرنیک این امکان را با id. ir فراهم کرده است که در ادامه قصد داریم شما را با روش ثبت آن آشنا کنیم.

دامنه‌های id. ir تنها برای افراد حقیقی قابل ثبت است و استفاده از این دامنه مستلزم رعایت شروط خاصی است. یکی از این شرط‌هاا این است که لازم است اسم یا فامیلتان را به‌طور کامل ثبت کنید. به عنوان مثال اگر اسم شما «نازنین‌زهرا» است، نمی‌توانید دامنه «nazanin. id. ir» یا «zahra. id. ir» را بگیرید. تنها امکان ثبت دامنه «nazaninzahra. id. ir» برایتان فراهم است یعنی لازم است به طور کامل اسم یا فامیلی خود را وارد کنید.

ساخت شناسه کاربری در ایرنیک

برای ثبت دامنه اینترنتی با اسم خودمان لازم است ابتدا در سایت «ایرنیک» ثبت‌نام کنید. برای ساخت شناسه کاربری در ایرنیک ابتدا لازم است هویت خود را مشخص کنید که البته لازم است به موضوع این مطلب توجه کنید و این موضوع را در نظر داشته باشید که تنها «شخص حقیقی» می‌تواند دامنه به نام خود داشته باشد یعنی افراد حقوقی و شرکت‌ها نمی‌توانند این دامنه را با نام خود داشته باشند، از کادر مربوط به شخص حقیقی روی گزینه «تکمیل فرم و دریافت شناسه» کلیک کنید.

پس از مراحل گفته شده نوبت به درج ایمیل یا همان نشانی پست الکترونیکی می‌رسد. پس از ثبت آن یک کد تاییدی به ایمیلتان که وارد کرده بودید ارسال می‌شود و شما بایستی آن را درج کنید تا بتوانید به مرحله بعد بروید.

اکنون لازم است اطلاعات احراز هویت از قبیل نام و نام‌خانوادگی (به فارسی و لاتین)، موبایل، کد ملی، نشانی پستی، تاریخ تولد و… را ثبت کنید.

پس از تکمیل موارد گفته شده و کلیک روی گزینه «بازنگری» لازم است مجدداً از صحت اطلاعاتی که وارد کردید اطمینان حاصل کنید و درنهایت شناسه کاربری ایرنیک خود را بسازید.

ساخت دامنه اینترنتی با اسم خودمان

پس از اینکه در سایت ایرنیک ثبت نام کردید، بایستی از تب «دامنه‌ها»، بر روی گزینه «ثبت دامنه» کلیک کنید.

از قسمت نوار کشویی مقابل نام دامنه لازم است دامنه. id. ir را انتخاب کنید و طبق شرایط گفته شده نام یا فامیلی خود را به‌طور کامل درج کنید. سپس «بررسی موجود بودن دامنه» را بزنید.

اگر فرد هم نام شما این دامنه را نگرفته باشد می‌توانید مراحل را ادامه دهید و دامنه خود را بسازید.

درصورتی شخصی قبلا هم نام شما دامنه داشته باشد و دامنه‌ای با اسم یا فامیل شما موجود باشد با پیغامی حاوی «دامنه … مجاز به ثبت است» روبه‌رو خواهید شد.

سپس بایستی مدت‌زمان ثبت دامنه را انتخاب کنید که یک‌ساله و پنج‌ساله است. همچنین صاحب‌امتیاز، رابط اداری، فنی و مالی دامنه را باید تعیین و در آخر بر روی «بازنگری» کلیک کنید.

پس از آنکه اطمینان حاصل کردید که اطلاعات درج‌شده صحت دارد، بایستی پس از مطالعه‌ی موافقت‌نامه ثبت، تیک «بله، قبول دارم» را بزنید. سپس نوبت به درج تصویر امنیتی رسیده و روی «اقدام به ثبت» کلیک کنید.

در آخر به شما اعلام می‌شود که دامنه انتخابی‌تان برای شما رزرو شده است و پس از پرداخت، فعال می‌شود.

درحال‌حاضر هزینه ثبت یک‌ساله دامنه اینترنتی به اسم خودمان 24 هزار تومان است. بعد از تمام‌ شدن ثبت دامنه id. ir در سامانه ایرنیک، لازم است که شما مدارک خود را در بخش ارسال مدارک سایت nic. ir برای این سامانه ارسال کنید.

با این کار صحت ثبت دامنه و بررسی صحیح‌ بودن املای دامنه ثبت ‌شده شما مورد بررسی قرار می‌گیرد البته با توجه به اجباری ‌بودن فرایند احراز هویت برای ثبت دامنه، درصورت انجام این کار دیگر لازم نیست به ارسال مجدد مدارک نیست.

سوالات متداول کاربران

چقدر هزینه برای ثبت دامنه اینترنتی به اسم خودمان لازم است؟

بنابر اعلام ایرنیک، درحال‌حاضر 24 هزار تومان هزینه برای ثبت یک‌ساله این دامنه لازم است.

چه مدارکی برای خریداری دامنه نیاز است؟

برای ثبت چنین دامنه‌ای لازم است تصویری از کارت ملی خود را ارسال کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید