چطور سیم کارت همراه اول خود را بسوزانیم

چطور سیم کارت همراه اول خود را بسوزانیم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، امروزه سیم کارتی که به نام ما ثبت شده دارای اهمیت بسیار زیادی است زیرا از آن برای انجام اموراتی مانند خریدهای اینترنتی، استفاده از اینترنت بانک و دریافت رمز دوم استفاده می‌کنید. به همین دلیل بسیاری از افرادی که با مشکلاتی مانند سرقت تلفن همراه یا مفقودی سیم‌کارت مواجه می‌شوند بسیار از این بابت نگران خواهند شد که سیم کارت‌شان مورد سوء استفاده توسط افراد کلاهبردار قرار نگیرد. در این مقاله شما را با نحوه سوزاندن سیم کارت تلفن همراه اول آشنا می‌کنیم تا در صورت لزوم بتوانید خیلی سریع و به راحتی سیم کارت خود را غیرفعال کنید و خیالتان راحت شود که آن سیم کارت مورد استفاده هیچ شخص دیگری قرار نمی‌گیرد.

اگر جزو کاربران همراه اول هستید روش‌های مختلفی به صورت حضوری و غیرحضوری جهت غیرفعالسازی (سوزاندن) سیم کارت شما وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

سوزاندن سیم کارت همراه اول با کدملی:

زمانی که شما به صورت حضوری اقدام به سوزاندن سیم کارت همراه اول خود می‌کنید لازم است کارت ملی خود را همراه داشته باشید. برای سوزاندن سیم کارت به صورت حضوری لازم است به دفتر پیشخوان شهر خود مراجعه کنید. همچنین اگر دوست داشته باشید می‌توانید با سوزاندن آن یک سیم کارت جدید دریافت کنید. برای انجام این کار کافی است فرم درخواست که توسط اپراتور به شما داده می‌شود را تکمیل و امضا کنید و کارت ملی و تصویر آن را نیز به اپراتور دفتر تحویل دهید.

کد سوزاندن سیم کارت همراه اول:

بعضی از مشترکین همراه اول برای سوزاندن سیم کارت همراه اول به دنبال کددستوری آن هستند. لازم است بگوییم برای سوزاندن سیم کارت همراه اول هیچ کددستوری‌ وجود ندارد چرا که به محض مسدودسازی، سیم کارت شما غیرفعال می‌شود و به همین دلیل چنین امکانی برای مشترکین وجود ندارد.

مسدود سازی با استفاده از اپلیکیشن همراه من:

کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن همراه من اقدام به سوزاندن خط خود کنند. برای انجام این کار لازم است به این موضوع توجه کنید که برای ورود به اپلیکیشن همراه من نیاز است کد تاییدی که به شماره شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

اگر جزو مشترکینی هستید که سیم کارتشان مفقود شده یا به سرقت رفته امکان استفاده از این مسیر وجود ندارد و باید به صورت حضوری اقدام به انجام این کار کنید. البته اگر اپلیکیشن همراه من روی دستگاه دیگر شما فعال باشد مشکلی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید سیم کارت خود را غیرفعال کنید.

برای سوزاندن سیم کارت همراه اول با استفاده از اپلیکیشن همراه من لازم است مراحل زیر را طی کنید:

بعد از این که وارد اپلیکیشن همراه من شدید لازم است وارد بخش خدمات شوید. در صفحه جدید نیز گزینه «مدیریت سیم کارت» را انتخاب کنید. اکنون اگر جزو مشترکینی باشید که چند سیم کارت به نام خود دارند از میان شماره‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود باید خط مورد نظر را انتخاب کنید و روی گزینه «اقدام به قطع» کلیک کنید.

در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود شماره خطی که انتخاب کردید مجددا به شما نمایش داده شده و علت درخواست برای غیر فعال کردن شماره مذکور از شما پرسیده می‌شود. اگر سیم کارتتان را گم کرده‌اید یا به سرقت رفته است باید گزینه «مفقودی» را انتخاب کنید و برای دلایل دیگر نیز گزینه «درخواست مشترک» را انتخاب کنید.

در نهایت تیک «مطلب فوق را خوانده و مورد تایید اینجانب می‌باشد» را فعال کنید و گزینه «قطع سیم‌کارت» را انتخاب کنید. به محض این که شما این گزینه را انتخاب کردید سیم کارت شما برای همیشه غیرفعال خواهد شد.

برقراری تماس با تلفن گویا همراه اول:

شماره تلفن گویای 444 (چهارصد و چهل و چهار) را همراه اول به منظور مسدودسازی سیم کارت و اعلام مفقودی به مشترکین خود معرفی کرده است. راه دیگر برای برقراری این تماس شماره گیری 9990 (نود و نه نود) است و زمانی که به یک اپراتور وصل شدید می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید.

جمع‌ بندی:

سعی کردیم در این مطلب شما را با روش‌های مختلف غیرفعال کردن یا سوزاندن سیم کارت همراه اول آشنا کنیم. لازم است به این موضوع توجه کنید که بعد از سوزاندن سیم کارت تمامی اطلاعات و بسته‌های شما به طور کامل از بین می‌رود. بنابراین قبل از این که اقدام به سوزاندن سیم کارت خود کنید اطمینان داشته باشید که دیگر به اطلاعات آن شماره نیازی ندارید.

سوالات متداول:

- چند روش سوزاندن سیم کارت همراه اول وجود دارد؟

دو روش حضوری و غیرحضوری جهت غیرفعال کردن سیم کارت همراه اول وجود دارد.


برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید