پاسخ وزیر ارتباطات در رابطه با کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت‎

پاسخ وزیر ارتباطات در رابطه با کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در گفت و گو با خبرنگاران عیسی زارع‌ پور در خصوص انتشار گزارش رگولاتوری در رابطه با آمار ضریب نفوذ اینترنت همراه و ثابت و کاهش ضریب نفوذ  اینترنت ثابت گفت: رتبه ارتباطات ثابت کشور در دنیا مانند ده سال گذشته در بین 190 کشور بالای 150 است.

همچنین او در ادامه صحبت‌هایش گفت: در ده سال گذشته زیرساختهای ارتباطات ثابت نوسازی نشده است و بدترین کیفیت را دارد که اتفاقاً خواستگاه پروژه فیبرنوری کسب و کارها و منازل راه حل همین مشکل است.

وزیر ارتباطات عیسی زارع‌پور در پایان صحبت‌هایش گفت: ان شاءالله به مرور و با راه اندازی فیبرنوری در شهرهای مختلف وضعیت ارتباطات ثابت به صورت ملموس روند افزایشی پیدا می‌کند.

براساس گزارشی که خبرنگاران منتشر کردند به تازگی سازمان تنظیم مقررات گزارشی از وضعیت ارتباطات در بهار سال 1402 منتشر کرده است که طبق این گزارش نفوذ اینترنت ثابت از 13.03 درصد به 12.9 درصد رسیده و از سوی دیگر ضریب نفوذ اینترنت سیار با رشد بیش از 7 درصد همراه بوده است.

گزارش رگولاتوری نشان دهنده این موضوع است که عمده سهم بازار اینترنت ثابت با رقم 76 درصد به فناوری X-DSL گره خورده و تعداد کاربران TD-LTE به 18 درصد رسیده است.

49 درصد بازار اینترنت ثابت نیز در اختیار شرکت مخابرات قرار دارد و 29 درصد به دیگر شرکت‌های FCP مربوط می‌شود.

در این گزارش به این موضوع هم اشاره شده است که 25 درصد شکایات به ارتباطات سیار مربوط می‌شود و 75 درصد شکایات مردمی مربوط به ارتباطات ثابت (تلفن و اینترنت) بوده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید