پاسخ واعظی به اتهامات وارده در خصوص عدم فیلترینگ کانال‌های تلگرامی

پاسخ واعظی به اتهامات وارده در خصوص عدم فیلترینگ کانال‌های تلگرامی

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، محمود واعظی با آن که در آخرین روزهای وزارت خود در دولت یازدهم به سر می‌برد باز هم از تهدیدهای مربوط به عدم فیلترینگ برخی شبکه‌های تلگرامی در امان نمانده است. این موضوع تا جایی پیش رفته است که عبدالصمد خرم آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مدعی شده است که دکتر واعظی بر خلاف سخنانش عمل کرده و مانع فیلترینگ کانال‌های تلگرامی نامناسب شده است و در صورت عدم اقدام  نسبت به اجرای دستورهای قضایی در مورد محتواهای مجرمانه پس از کسب اجازه از دادستان کل کشور و مسئولان عالی قضایی، علیه او اعلام جرم خواهد کرد. از جمله کانال‌هایی که در این میان بسیار مورد بحث قرار گرفته است، کانال گروهک تروریستی منافقین و آمد نیوز می باشد. 

این موضوع از زمانی رنگ و لعاب جدی‌تری به خود گرفته است که گروه داعش از تلگرام برای هماهنگی فعالیت‌های تروریستی خود در تهران استفاده کردند و به گفته معاون دادستان کشور، هیچ کنترلی روی این فضا وجود ندارد. خرم آبادی گفت: ما با فساد و ارتکاب جرم در فضای مجازی مخالفیم نه با اصل فضای مجازی. اما پس از صحبت‌های خرم آبادی، دکتر واعظی در مقابل سخنان ایشان واکنش نشان داد و گفت: برای حفظ حریم خصوصی مردم نمی‌توان تمام نگاه‌ها را به وزارت ارتباطات دوخت و سازمان‌های مختلف از جمله قوه قضائیه نیز در این میان مسوولیت‌های زیادی دارد، همچنین بهتر است آقای خرم آبادی تکلیفش را با خودش روشن کند زیرا یک روز می‌گوید سرور تلگرام بایستی به کشور بیاید و روز دیگر می‌گوید ورود سرورها مصداق نفوذ و جاسوسی است.

واعظی و فیلترینگ کانال های تلگرامی

از دیگر صحبت‌های واعظی می‌توان به راه اندازی سرویس‌های بومی اشاره کرد و این که یکی از موانع بزرگ موجود در این راه را تفکرات خرم آبادی می‌داند. به گفته واعظی این قبیل صحبت ها مانع جذب اعتماد مردم و عدم استقبال آنها از این سرویس‌ها خواهد شد، در حالی که اصلی‌ترین و مهم‌ترین روش برای استفاده از پیام رسان بومی اعتماد‌سازی در بین مردم است و نمی‌توان آنها را به زور مجبور به استفاده از این خدمات کرد.

واعظی افزود: پس از دو هفته پیگیری بالاخره امروز لیست 8000 کانال ادعایی را به وزارت ارتباطات داده‌اند که بررسی خواهیم کرد. در پایان وی در مورد عدم پاسخ گویی به مصاحبه‌های متعدد خرم آبادی تصریح کرد: قطعا اگر نیت، رعایت مصالح ملی باشد نباید چنین موضوعاتی در سطح رسانه‌ها مطرح شود و جلسات و کارگروه‌های مختلفی برای حل این مسائل وجود دارد. بنابراین اگر اختلافاتی هم وجود دارد بایستی در مراجع ذیربط مطرح گردد و طرح مسایل و اظهارات نامعقول در رسانه‌ها، قطعا به حیثیت نظام لطمه خواهد زد و به همین دلیل مصاحبه‌های متعدد ایشان را پاسخ نمی‌دهم و اکنون نیز به دلیل اینکه سخنان ایشان در جامعه ابهام ایجاد می‌کند، پاسخ این موارد را مطرح می‌کنم.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید