وزیر ارتباطات: مردم با پرداخت هزینه مودم می‌توانند به فیبر نوری دسترسی پیدا کنند

وزیر ارتباطات: مردم با پرداخت هزینه مودم می‌توانند به فیبر نوری دسترسی پیدا کنند

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس اعلام وزیر ارتباطات امکان دسترسی مردم به فیبر نوری با پرداخت هزینه یک مودم امکان‌پذیر است. این موضوع در حالی است که تا قبل از این به منظور فیبرکشی تا ابتدای ساختمان مشترک هزینه‌های قابل توجهی از متقاضیان دریافت می‌شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «عیسی زارع‌پور» در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد با توجه به این که فضا کاملا رقابتی است، عمدتا اپراتورها هزینه فیبرکشی را از مشترکین دریافت نمی‌کنند و هموطنان تنها با خرید یک مودم می‌توانند به سرویس فیبر نوری دسترسی پیدا کنند و از سرعت و کیفیت بالای آن لذت ببرند.

براساس گفته‌های او آن‌ها ابتدا ایجاد پوشش فیبر نوری را در دستور کار قرار داده‌اند و دولت نیز برای شهرهای کوچک 1.2 میلیون تومان و مراکز استان غیرکلانشهر نیز 500 هزار تومان یارانه پوشش اختصاص داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به یارانه دو میلیون تومانی دولت به منظور اتصال که مختص تمامی شهرها است بیان کرد: «البته هزینه‌ها خیلی بیشتر از این است اما فضا رقابتی شده و بیشتر اپراتورها تنها هزینه مودم را دریافت می‌کنند».

فیبرکشی تا ابتدای ساختمان هزینه مختصری دارد که عمدتاً از سوی اپراتورها دریافت نمی‌شود. همچنین لازم به ذکر است افرادی که قصد استفاده از اینترنت بر بستر فیبر نوری را دارند باید حق اشتراک نیز خریداری کنند.

براساس گفته‌های او این امر جزو تعهدی است که در پروانه اپراتورها ذکر شده است تا اگر فردی متقاضی سرویس فیبر نوری در نقاط تحت پوشش بود بتواند حداکثر ظرف یک ماه به این سرویس دسترسی یابد. ناگفته نماند که طبق آخرین آمار اعلام شده در طرح ملی فیبر نوری بیش از 5 میلیون خانوار تحت پوشش این سرویس قرار گرفته‌اند اما تعداد مشترکین این سرویس از 500 هزار مشترک نیز کمتر است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید