هنگام انتخاب دامنه وب‌سایت به این نکته توجه کنید

هنگام انتخاب دامنه وب‌سایت به این نکته توجه کنید

هنگام انتخاب دامنه مناسب این نکته را درنظر داشته ‌باشید که نام دامنه فقط آدرس ورود کاربران به وب‌سایت شما نیست بلکه دامنه در فضای آنلاین هویت شما را می‌سازد.
امروزه میلیون‌ها دامنه ثبت شده‌اند و شما می‌خواهید، دامنه مورد ‌نظر خود را از رقبا متمایز کنید. بنابراین باید نکات مهم انتخاب دامنه را در‌نظر داشته ‌باشید. از طرفی دامنه باید در ذهن‌ها بماند. هنگام خرید دامنه مناسب، فعالیت وب‌سایت خود را نیز در‌نظر بگیرید.

دامنه

دامنه باید بیانگر فعالیت یا برند شما باشدبرای موفقیت به دامنه‌ای نیاز خواهید داشت که نشان‌دهنده حوزه فعالیت شما باشد. از طرفی بهتر است در هنگام خرید دامنه مناسب به‌دنبال دامنه‌ای باشید که برند و نام شرکت شما را در خود جای داده‌باشد. به این‌ترتیب کاربران را به سمت تجارت خود هدایت خواهید کرد، آنها سردرگم نخواهند شد. انتخاب دامنه مناسب با کسب‌وکار به معنای انتخاب دامنه‌ای است که با فعالیت و پیشینه کسب‌وکار شما هم‌خوانی داشته ‌باشد.

دامنه باید ساده باشد
یک دامنه ساده که به‌سادگی خوانده می‌شود و در ذهن می‌ماند، چنین دامنه‌ای بهترین انتخاب برای سرمایه‌گذاری روی دامنه است. با ثبت دامنه‌ای که در ذهن می‌ماند، یکی از نکات مهم انتخاب دامنه را رعایت کرده‌اید.
نام دامنه تا جای ممکن نباید چند صورت نوشتاری داشته ‌باشد. در این‌صورت کاربر گمراه می‌شود. به‌عنوان مثال 4you.com، foryou.com و forU.com کاملاً متفاوت هستند. اگرچه در نگاه اول دامنه ساده‌ای به‌نظر می‌رسد، اما به دلیل شیوه‌های نگارشی متفاوت می‌تواند کاربر را به اشتباه بیندازد.

به ترکیب کلمات دقت کنید
زمانی که دامنه مورد ‌نظر خود را انتخاب کردید، قبل از هر اقدامی نام دامنه را روی کاغذ بنویسید و با صدای بلند آن را بخوانید. آیا کلمات به‌کار رفته در نام دامنه در کنار یکدیگر ترکیب مناسبی را ایجاد کردهاند.
 در‌واقع آهنگ خواندن نام دامنه بسیار اهمیت دارد. زمانی که این آهنگ گوش‌نواز باشد، در ذهن مخاطب می‌ماند. به خوانش دامنه توجه کنید. در مواردی ممکن است به‌جای خرید دامنه مناسب دامنه‌ای را خریداری کنید که در نگاه اول با فعالیت‌های شما همخوانی داشته ‌باشد، اما در‌واقع مخاطب را کاملاً گمراه کند. مراقب خوانش‌های متفاوت نام دامنه باشید و بدین ترتیب از منظور اصلی منحرف نشوید.

 انتخاب دامنه

دامنه خوب کوتاه است
یکی از نکات مهم انتخاب نام دامنه، کوتاهی نام دامنه است. مخاطب باید در کمترین زمان ممکن به حوزه فعالیت وب‌سایت شما پی ببرد. دامنه درست باید مانند کارت ویزیت کسب‌وکار شما باشد. مسلماً می‌دانید که کارت ویزیت کسب‌وکار شما باید کوتاه و مختصر باشد و تمام اطلاعات مورد ‌نیاز مخاطب را در خود جای داده ‌باشد. این اصل در مورد  دامنه نیز صادق است. هر اندازه نام دامنه کوتاه‌تر باشد، احتمال اشتباهات تایپی نیز کمتر خواهدشد.

کلمه‌کلیدی را فراموش نکنید
تا جای ممکن سعی کنید از کلمه‌کلیدی در نام دامنه استفاده کنید. به‌عنوان مثال اگر در زمینه تعمیر ساز فعالیت دارید، بهتر است عبارت تعمیر ‌ساز را در نام دامنه خود بگنجانید. این کار نهتنها رتبه سایت را بهبود می‌بخشد، بلکه توجه کاربران بیشتری را نیز به خود جلب می‌کند.

از اعداد و خط‌تیره استفاده نکنید
در انتخاب دامنه مناسب این نکته را در‌نظر داشته ‌باشید که دامنه‌هایی که از اعداد و خطتیره استفاده می‌کنند، کاربران را گمراه خواهندکرد. کاربران فراموش می‌کنند که آیا اعداد به‌کار رفته در نام دامنه به عدد نوشته می‌شود یا به حروف، همین آمار از تعداد کاربران ورودی به وب‌سایت شما می‌کاهد.
 از سوی دیگر کاربران غالباً خطتیره را در جایگاه درست به‌کار نمی‌برند و متوجه اهمیت خطتیره در نام دامنه شما نخواهند شد. در این صورت میزان ترافیک ورودی وب‌سایت خود را قربانی خطتیره خواهید کرد.

خود را محدود نکنید و آینده‌نگر باشید
زمانی که می‌خواهید از کلمه‌کلیدی در نام دامنه استفاده کنید، این نکته را به‌خاطر داشته ‌باشید که ممکن است با ثبت دامنه خود را محدود کنید. چرا که در آینده ممکن است، فعالیت‌های شما افزایش پیدا کند و به کلمه‌کلیدی مورد ‌استفاده شما محدود نشود. همواره در انتخاب دامنه مناسب این احتمال را درنظر بگیرید که در آینده‌ای نهچندان دور ممکن است، فعالیت‌های شما از این نیز بیشتر شود.

نام دامنه

مخاطب محلی را دریابید
 با درج نام شهر یا منطقه فعالیت کسب‌وکار خود، مخاطبین محلی را از حضور خود آگاه خواهید کرد. به این ترتیب کسانی که در محدوده جغرافیایی شما به دنبال کسب‌وکاری با مشخصات شما هستند، قادر به یافتن شما خواهند ‌بود.

سوابق دامنه را بررسی کنید
 اگر از نام دامنه فرد یا تجارت دیگری برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، خود را در معرض خطرات مالی و اعتباری زیادی قرار می‌دهید.
 بنابراین قبل از استفاده از دامنه تحقیقات وسیعی را انجام دهید و مطمئن شوید که دامنه مورد ‌نظر شما پیش از این در برندینگ شخصی کسب‌وکار دیگری به‌کار نرفته باشد. در غیر این‌صورت تمام تلاش‌های شما با شکست مواجه خواهد ‌شد و کسب‌وکار مورد ‌نظر به دلیل سرقت نام دامنه از شما شکایت خواهد کرد.
 از طرفی چنین اقدامی ترافیک ورودی سایت شما را به خطر می‌اندازند، چراکه کاربران همواره کسب‌وکار شما را بخشی از یک کسب‌وکار دیگر به‌شمار می‌آورند یا به کلی فعالیت شما را یک کلاه‌برداری مجازی برداشت می‌کنند.

خرید دامنه مناسب درواقع سرمایه‌گذاری روی دامنه است که سرنوشت شما را در رقابت تجاری مشخص خواهد کرد. دامنه میزان ترافیک ورودی شما را افزایش خواهدداد و توجه کاربران را به خود جلب می‌کند. دامنه آدرس ورود به سایت شما است، بنابراین باید با هویت کسب‌وکار شما هم‌خوانی داشته ‌باشد. در غیر این‌صورت برای دراز‌مدت پاسخگوی نیازهای شما نخواهد بود. با مراجعه به سایت مزایده دامنه نام، دامنه مورد ‌نظر خود را از میان دامنه‌های موجود انتخاب کنید. اما به‌یاد داشته ‌باشید، باید هنگام خرید دامنه نکات مهم انتخاب دامنه را در‌نظر بگیرید.
 
برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید