هزینه ترافیک اینترنت سایت‌های آموزشی رایگان می‌شود

هزینه ترافیک اینترنت سایت‌های آموزشی رایگان می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، با شیوع ویروس کرونا و همه‌گیر شدن این بیماری بسیاری از دانشگاه‌های و مراکز آموزشی به ناچار کلاس‌های خود را تعطیل کردند. از همین رو محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود با درج هشتک کرونا و تجمع کمتر، پیشگیری بیشتر، نوشت: ترافیک کلیه کلاس‌های آموزشی مجازی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، برای کاربران رایگان خواهد بود.

هزینه ترافیک اینترنت سایت‌های آموزشی رایگان می‌شود

وی در ادامه در خصوص تلویزیون‌های اینترنتی نیز چنین نوشت: تلویزیون‌های اینترنتی، ارائه خدمات رایگان خود را تا پایان سال ادامه خواهند داد و ترافیک مصرفی این تلویزیون‌ها نیم بها محاسبه خواهد شد. 

اما سوالاتی که پس از دستور وزیر ارتباطات به وجود آمده است در خصوص عدم وجود لیست واضح از سایت‌هایی می‌باشد که قرار است هزینه تعرفه ترافیک اینترنت آنها رایگان باشد. در واقع حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات نیز در این خصوص گفت: هم اکنون لیستی از سایت‌ها با تایید وزارت علوم و آموزش و پرورش در دسترس نیست اما به دنبال تکمیل این لیست هستیم.

وی در ادامه توضیح داد که، با کمک سازمان فناوری اطلاعات در حال جمع آوری و آماده سازی لیستی از اسامی و IP سایت‌های آموزشی مورد تایید وزارت علوم و آموزش و پرورش هستیم که آدرس IP آنها را در اختیار اپراتورهای اینترنت قرار دهیم تا دسترسی به این سایت‌ها تا پایان سال رایگان شود

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه به محض دریافت لیست، این تعرفه‌ها اعمال خواهد شد، گفت: البته برخی اپراتور‌ها همچون ایرانسل و همراه اول قبل از این دستور و در پی عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود پیش قدم شده و اقدام به تعیین تعرفه یک سوم برای آموزش مجازی کردند. اما حالا با وجود دستور وزیر ارتباطات، به محض اعلام اسامی سایت‌ها، به کل اپراتور‌ها نامه می‌زنیم تا ترافیک مصرف این سایت‌ها رایگان شود.

همراه اول تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی کشور را به یک سوم کاهش داد

در پی تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی همراه اول تعرفه دسترسی به سامانه‌های آموزش مجازی تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داد.

همراه اول  اعلام کرد: دانشگاه‌های متقاضی استفاده از این طرح می‌توانند با ارسال درخواست خود به ایمیل eLearning@mci.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند. استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت نام تا اطلاع ثانوی همراه با تخفیف خواهد بود.

دانشجویان می‌توانند وضعیت تعرفه استفاده از ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی را از درگاه‌های اطلاع رسانی دانشگاه مورد نظر خود پرس و جو کنند.

ایرانسل تعرفه ترافیک سامانه های آموزش مجازی کشور را به یک سوم کاهش داد

ایرانسل نیز همچون همراه اول تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را به یک سوم کاهش داد و علاوه بر آن سازو کاری در نظر گرفته است تا ارائه دهندگان محتواهای آموزشی برای ارائه محتواهای خود بتوانند از طریق تلویزیون اینترنتی ایرانسل یا همان لنز استفاده کنند.

توجه داشته باشید دانشگاه‌ها و مراکز علمی متقاضی می‌توانند درخواست خود را به نشانی info@mtnirancell.ir ایمیل کنند، همین‌طور متقاضیانی که قصد دارند محتواهای خود را از طریق شبکه لنز با اینترنت نیم بها ارائه دهند می‌توانند درخواست خود را از طریق نشانیadmin@lenz.ir ارسال کنند تا در اسرع وقت شرایط ارائه محتواها، فراهم شود.

برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی از طریق ارائه دهندگان محتوا تنظیم خواهد شد و دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند از طریق سامانه‌های خود از آن مطلع شوند.

همچنین تلویزیون اینترنتی لنز این امکان را فراهم کرده است تا مشترکان بتوانند برنامه‌های آموزشی که از طریق تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود با آرشیو یک هفته‌ای در اختیار داشته باشند و از آنها بهره بگیرند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید