علت اصلی داغ‌ کردن گوشی‌های سامسونگ شیائومی و آیفون چیست

علت اصلی داغ‌ کردن گوشی‌های سامسونگ شیائومی و آیفون چیست

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در بیشتر مواقع استفاده بیش از حد از گوشی و یا داشتن برنامه‌های فعال و زیاد می‌تواند موجب داغ‌کردن گوشی شود.

البته این موضوع طبیعی است که گوشی کمی گرم شود اما گرمای مداوم و طولانی مدت می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مشکلی مهم و عمیق‌تر باشد و موجب کاهش سلامت کلی گوشی، آسیب طولانی‌ مدت به باتری و طول عمر دستگاه شما شود.

بیشتر مواقع علت داغ شدن گوشی شما این است که باتری به‌ سختی کار می‌کند تا وظایف را پردازش کند و اگر گرما را از قسمت پشت گوشی حس می‌کنید به‌ احتمال زیاد باتری شما مشکل دارد.

گوشی‌های هوشمند امروزی از باتری‌های قدرتمند لیتیوم‌ یونی استفاده می‌کنند که با تولید انرژی گرما را آزاد می‌کنند و گرمای گوشی در حالت نرمال طبیعی است.

داغ کردن گوشی هنگام شارژ شدن

در زمان شارژ شدن داغ‌ کردن گوشی موضوعی طبیعی است اما اگر گوشی شما در زمان شارژ شدن بیش‌ از اندازه داغ می‌شود احتمالاً به این دلیل است که کابل شارژ شما فرسوده شده و پورت شارژ شما خراب یا باتری شما آسیب دیده است.

جهت آزمایش این اجزا می‌توانید گوشی خود را با کابل شارژهای متفاوت شارژ کنید یا در صورت امکان از شارژر بی‌سیم استفاده کنید. حتی می‌توانید شارژر گوشی خود را به یک پریز برق دیگری وصل کنید.

داغ کردن گوشی در زمان اتصال به اینترنت

در زمانی‌ که سیگنال شبکه گوشی شما ضعیف باشد قدرت ارسال و دریافت سیگنال به طور خودکار بالا می‌رود تا سیگنال‌ها بهتر دریافت شوند. در این حالت امکان دارد گوشی شما گرمای بیشتری تولید کند.

همچنین برنامه‌های پس‌ زمینه‌ی قدرتمند مصرف CPU گوشی را بسیار افزایش می‌دهند و انرژی زیادی را مصرف می‌کنند که منجر به گرم‌ شدن بیش‌ از اندازه گوشی شما می‌شود.

داغ کردن گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ دارای محدوده‌ی دمایی مشخصی هستند که در بهترین حالت خود کار می‌کنند. با این‌ حال گوشی‌های سامسونگ شاید در موقعیت‌های مختلف گرمای بیش‌ از حد تولید کنند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم جهت جلوگیری از قراردادن گوشی خود در این شرایط اقدامات احتیاطی که در ادامه گفته می‌شود را در نظر داشته باشید.

داغ کردن گوشی شیائومی

تمامی گوشی‌های شیائومی از طراحی اتلاف حرارت با استاندارد مطلوب استفاده می‌کنند. اگر در زمان بازی‌ کردن احساس کردید که دمای گوشی شما بیش‌ از حد بالا رفته به شما توصیه می‌کنیم که نرخ فریم و تنظیمات کیفیت تصویر بازی را پایین بیاورید تا به افزایش دما بهبود بخشید.

اگر بخواهیم به‌ طور کلی به این موضوع بپردازیم از رایج‌ترین دلایل داغ‌ شدن بیش‌ از حد گوشی می‌توان به بدافزارها و بازبودن برنامه‌های متنوع در دستگاه‌های اندرویدی اشاره کرد. همچنین علاوه‌ بر این اگر به طور مرتب دستگاه یا باتری اندروید شما بیش‌ازحد داغ می‌شود خواندن این مطلب را از دست ندهید تا بیاموزید که چگونه حرارت را کاهش دهید.

داغ کردن گوشی آیفون

از آنجا که گوشی‌های اپل اجازه‌ی نصب برنامه‌های غیرمجاز در اپ‌ استور را نمی‌دهد و ویروسی نمی‌شوند این امکان وجود دارد که فکر کنید دستگاه‌های iOS کمتر در معرض تمام مشکلات معمول گوشی مانند داغ‌ شدن بیش‌ از حد هستند.

اما این موضوع لزوماً درست نیست و پس از اینکه سری آیفون 15 به بازار عرضه شد گزارش‌های زیادی در رابطه با مشکل داغ‌ شدن این گوشی‌ها مطرح شد.

بعضی از کاربران اعلام کردند که حتی وقتی استفاده‌شان از گوشی زیاد نیست دمای بدنه‌ی آن به‌ شدت بالا می‌رود، همچنین بررسی‌های کارشناسان نشان دهنده این موضوع است که مشکل داغ‌ شدن بیش‌ از حد آیفون 15 صحت دارد اما این اتفاق برای همه‌ی کاربران اتفاق نیوفتاده است.

به‌ هر حال اپل آپدیتی جهت رفع مشکل ارائه داد که به‌نظر می‌رسد تاثیر گذار بوده است و از داغ‌ شدن آیفون 15 کاربران جلوگیری می‌کند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید