صاحب دامنه Coronavirus.com چه کسی است

صاحب دامنه Coronavirus.com چه کسی است

برخی از مردم بر این باورند که هرگز نباید از یک تراژدی درآمدزایی کرد. اما به عقیده برخی از سرمایه‌گذاران دامنه: "این باور کاملاً خرافات است." همزمان با شیوع ویروس کرونا شاهد هجوم سرمایه‌گذاران به‌دنبال کسب درآمد از دامنه ویروس کرونا و دامنه‌های مرتبط با این بحران جهانی بوده‌ایم.

در این مقاله با مالک دامنه‌ی Coronavirus.com آشنا می‌شوید و همچمین به ابعاد مختلف هجوم سرمایه‌گذاران به سمت خرید ‌و ‌فروش دامنه‌‌های مرتبط با این بحران جهانی نیز پرداخته شده است.

کرونا ویروس

دامنه‌های مرتبط با ویروس کرونا
شیوع ویروس کرونا منجر به افزایش حجم خرید ‌و ‌فروش دامنه‌های مرتبط با ویروس کرونا شده ‌است. با افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس تعداد دامنه‌های ناشناس و مخرب در رابطه با ویروس کرونا نیز افزایش یافته است. تعداد دامنه‌های ثبت‌شده در رابطه با این بحران جهانی در سال جاری به 68000 دامنه می‌رسد که تعداد زیادی از این دامنه‌ها نیز توسط کلاهبرداران مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چرا ثبت دامنه ویروس کرونا
در شرایط کنونی اکثر افراد جامعه بیشتر در خانه‌ می‌مانند و به‌دنبال یافتن اطلاعات مرتبط با ویروس کرونا هستند. در همین راستا دامنه ویروس کرونا، بیماری‌های مرتبط با این ویروس و کوید 19 از جمله عباراتی هستند که به عنوان نام دامنه توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند.

الیوت سیلور (Elliott Silver) یک سرمایه‌گذار دامنه است که بلاگ‌های معروفی در خصوص اخبار دامنه‌های معروف منتشر می‌کند. وی اعلام کرده است: "همیشه افرادی وجود دارند که دامنه‌های مرتبط با یک تراژدی اجتماعی را خریداری کنند. این افراد در شرایط عادی وارد معامله نمی‌شوند؛ از نظر من این کار فقط اتلاف زمان و هزینه است و میزان انرژی منفی را در جامعه افزایش می‌دهد."

مالک دامنه Coronavirus.com کیست؟
دامنه Coronavirus.com به تجارت GoDaddy تعلق دارد که در زمینه خرید، ‌فروش و ثبت دامنه فعالیت می‌کند. این شرکت در جریان یک معامله که هیچ ارتباطی با شیوع ویروس کرونا نداشته، این دامنه را خریداری کرده‌است و در حال حاضر این دامنه تمام ترافیک دریافتی خود را مستقیماً به وب‌سایت سازمان بهداشت جهانی WHO انتقال می‌دهد.

کرونا ویروس

شیوع ویروس کرونا یک فرصت طلایی
بسیاری از کسانی که در زمینه سرمایه‌گذاری روی دامنه فعالیت دارند؛ این بحران را به‌عنوان یک فرصت طلایی در‌نظر می‌گیرند. جان چالتز (John Schultz) یکی از معروف‌ترین سرمایه‌گذاران دامنه است که غالباً مورد ‌انتقاد دیگران قرار می‌گیرد. او مالک دامنه Ebola.com بود و در سال 2014 این دامنه را فروخت. وی در حال حاضر در حال بارگذاری دامنه Coronavirus.org است. علاوه‌براین او در حال راه‌اندازی 10 الی 15 دامنه کرونا ویروس دیگر نیز است.

وی گفته است: "سعی کردم دامنه Coronavirus.com را خریداری کنم؛ اما موفق نشدم." همچنین اعلام کرده است؛ پیش از اینکه نام ویروس به‌صورت رسمی اعلام شود؛ احتمال می‌دادم که این ویروس کرونا باشد. در همین راستا نسخه ORG. دامنه ویروس کرونا را به قیمت 9 دلار خریداری کردم.

او پیش تر به دلیل خریداری دامنه ابولا به‌شدت از سوی رسانه مورد تهاجم قرار گرفته بود وی در این رابطه توضیح داد: اصلاً حس خوبی ندارد که آدم را "تاجر بیماری" یا "آدم فرصت‌طلب" بخوانند. اما به هر حال ما دامنه ابولا را یک هفته بعد به قیمت 200000 دلار فروختیم.

ارزش دامنه ویروس کرونا 
وقتی از چالتز پرسیده ‌شد؛ قصد دارد دامنه نسخه.ORG ویروس کرونا را به چه قیمتی به‌فروش برساند؛ از پاسخ صرف‌نظر کرد. او در حال حاضر با انتشار درمان‌های ثابت ‌نشده در این سایت، به قول خودش در حال آماده‌سازی سایت برای فروش است.
او می‌گوید: برخی از مردم بر این باورند که نباید از تراژدی درآمدزایی کرد؛ اما به نظر من این حرف‌ها فقط خرافات است و تمام زندگی سودجویی از یک تراژدی است.

مقابله با سودجویان
 بازارهای شخصی در کنار مبارزه با محدودکردن فروش دامنه کرونا ویروس از سازمان‌ها و آژانس‌هایی که با این ویروس مبارزه می‌کنند؛ نیز حمایت می‌کنند. Don.com یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌ها در زمینه برگزاری مزایده اینترنت دامنه است. این شرکت اعلام کرد؛ تمام دامنه‌های ویروس کرونا را از فهرست دامنه‌ای موجود حذف و دیگر اجازه فروش این دامنه‌ها را به کسی نخواهد‌ داد.

شرکت DNA نیز بیش از 1400 دامنه ویروس کرونا را از فهرست مزایده دامنه خود حذف کرده‌است. این شرکت از مالکان این دامنه‌ها تقاضا کرد، دامنه‌های خریداری‌شده را به آژانس‌های دولتی و خیریه‌ها اهدا کنند.
GoDaddy نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین سایت برگزاری مزایده دامنه جهان، سرمایه‌گذاری بر دامنه ویروس کرونا را ممنوع کرد.

دامنه Covid19.com با انتشار اخبار ضدو‌نقیض و شایعه‌هایی در خصوص ابداع یک ضدعفونی‌کننده قوی ادغام به کلاهبرداری کرده است. تاد ریوم (Todd Reum) مالک این دامنه، مالکیت سایت را به کلی تکذیب کرده‌است و از انجام مصاحبه پیرامون نگرانی‌های عمومی ایجاد‌شده نیز اجتناب می‌کند. گوگل نیز از ماه فوریه ترافیک ورودی این سایت را به سایت سازمان بهداشت جهانی انتقال داده است.

کرونا ویروس
خرید‌، ‌فروش و سرمایه‌گذاری روی دامنه از جمله تجارت‌های پر سودی است که توجه افراد زیادی را به خود مشغول کرده‌است. اما سرمایه‌گذاری روی دامنه‌ای که جان افراد را به بازی می‌گیرد، یک جنایت الکترونیکی است.
مردم در شرایط فعلی به‌دنبال یافتن اطلاعات، تمامی کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با ویروس کرونا را جستجو می‌کنند و با دامنه‌هایی در رابطه با ویروس کرونا مواجه می‌شوند که لزوماً اطلاعات درستی را در اختیار آنها نمی‌گذارد و سلامت آنها را به مخاطره می‌اندازد. هرگز در خرید ‌و ‌فروش دامنه‌های منفی شرکت نکنید. برندینگ شخصی در گرو اعتبار شما نهفته است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید