شرکت مخابرات در رابطه با دریافت تماس یا پیامک‌های کلاهبرداری هشدار داد

شرکت مخابرات در رابطه با دریافت تماس یا پیامک‌های کلاهبرداری هشدار داد

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، هشداری در رابطه تماس‌ها و پیامک‌های کلاهبرداری توسط مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به شهروندان داده شد. این پیام‌ها در قالب پیغامی حاوی برنده شدن جوایز درقرعه کشی بوده که باعث ترغیب مردم می‌شود.

براساس گزارشی که اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران منتشر کرده است محمد رضا بیدخام علاوه بر این که به مشتریان نسبت به دریافت تماس‌های تلفنی مشکوک و یا پیامک‌های کلاهبرداری با عناوین جعلی متنوع از جمله «شما برنده جایزه شده اید» هشدار داد بیان کرد: شهروندان هیچ نوع اطلاعات شخصی در اختیار کسی قرار ندهند و از مراجعه به محل‌های اعلام شده جدا خودداری کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران بیان کرد: تماس‌های تلفنی و یا دریافت متنی که افراد کلاهبردار برای ارسال پیامک تبلیغاتی انتخاب و شما را وسوسه می‌کنند که با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و همین موضوع باعث می‌شود علاوه بر توصیه‌های متعدد، خودتان ترغیب می‌شوید و اطلاعات شخصی یا اطلاعات حسابتان را در اختیارشان قرار دهید.

همچنین او در ادامه بیان کرد: یکی از نوع‌های کلاهبرداری پیامکی فیشینگ پیامکی نام دارد که کلاهبردار به اطلاعات شخصی و مهم شما دست پیدا می‌کند. این اطلاعات می‌تواند رمز بانکی شما باشد به همین دلیل به شما توصیه می‌شود تا به لینک‌های ناشناس در پیامک اعتماد نکنید و آن‌ها را باز نکنید.

محمدرضا بیدخام در ادامه گفت: مشتریان می‌توانند زمانی که با این گونه کلاهبرداری‌ها و موارد مشابه احتمالی موجه شدند با سامانه 2021 شرکت مخابرات ایران تماس گرفته و گزارش خود را اعلام کنند و در صورتی که مطمئن شدند که موضوع کلاهبرداری است با پلیس فتا تماس بگیرند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید