سرعت گرفتن اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان قزوین‎

سرعت گرفتن اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان قزوین‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، بین شرکت ارتباطات شاتل و شهرداران با حضور اسماعیلی مدیرکل امور شهری استانداری، حجت الله امینی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، میزانی مدیرکل فنی استانداری و جمعی از شهرداران در استانداری قزوین جلسه امضای توافق نامه اجرای عملیات طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) برای 20 شهر این استان برگزار شد.

در این نشست حجت الله امینی بیان کرد: برای توسعه فیبر نوری از سال 1401 قرار شد زیرساختهای اساسی در همه مناطق کشور ایجاد شود تا بیش از بیست میلیون مشترک امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را داشته باشند.

او بیان کرد: هم اکنون 8 درصد توسعه ارتباطات کشور به شکل سیار است و قرار شد این پروژه از بخش ویژه‌ای ادامه داشته باشد تا همه روستاهای بالای بیست خانوار کشور به اینترنت پرسرعت اتصال پیدا کنند. امینی در ادامه افزود: تا پایان امسال در استان قزوین همه روستاهای بالای بیست خانوار به اینترنت پرسرعت اتصال پیدا می‌کنند و این کار نیازمند یک ارتباط پایدار و پرسرعت و ایجاد زیرساخت ها است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری ارتباطات استان قزوین یادآور شد که این پروژه مهم و بزرگ بسترسازی برای تحقق شهر هوشمند نیازمند ایجاد شبکه فیبر نوری است و زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت و پایدار ایجاد شود که کشورهای پیشرفته برای این کار به سراغ توسعه فیبر نوری رفته اند.

وی گفت: در حال حاضر استفاده کشور از فیبر نوری برابر با 25 درصد است و بقیه بستر در حوزه تلفن سیار ایجاد شده است بنابراین از سال گذشته وزارت ارتباطات پروژه «توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کارها» را کلید زده و قرار شده که تا سال 1404 این کار به پایان برسد و در این راستا قزوین به عنوان استانی پیشگام در اجرای طرح تعیین شده است.

در ادامه امینی اظهارداشت: اپراتور شاتل برای اجرای این کار اعلام آمادگی کرده و قرار است در همه شهرستانهای استان قزوین شاهد توسعه فیبر نوری است که اجرای آن مستلزم صدور به موقع مجوز و همکاری همه شهرداران و برای تسریع در کار است. همچنین ایشان بیان کرد: با همکاری تعدادی از شهرداران از دو ماه گذشته در شهرهای قزوین زمینه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها فراهم شود.

این شهرها عبارت‌اند از اقبالیه، الوند و آبیک و ناحیه شهری مهرگان. این شهرها تاکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و عملیات حفاری و داکت‌گذاری آن‌ها انجام شده است. او گفته در شهرهای محمدیه و بویین زهرا این طرح آغاز شده و در دو فاز نیز شهر قزوین تکمیل می‌شود.

امینی به مهمترین ویژگی طرح اشاره و بیان کرد: سرمایه‌گذاری جهت انجام این طرح توسط دولت انجام شده است و هزینه‌ها از اعتبارات سالانه برای اجرا به اپراتور پرداخت می‌شود و زمینه رقابت با اپراتورها نیز ایجاد خواهد شد. مدیرکل ارتباطات و فنآوری اطلاعات استان قزوین گفت: اپراتورها از اعتبارات دولتی استفاده می‌کنند و به ازای ایجاد تجهیزات برای هر مشترک یارانه‌ای از سوی دولت پرداخت می‌شود و هزینه تمام شده برای مشترکان بسیار کم و ناچیز خواهد بود.

بهتر است شهرداران از این فرصت برای توسعه فیبر نوری استفاده کنند و امینی در ادامه گفت: این رویکرد دولت در توسعه فیبر نوری یک فرصت بسیار ارزشمند برای شهرداری‌ها به شمار می‌آید تا با همکاری آن‌ها در همه شهرهای استان زمینه توسعه فیبر نوری فراهم شود.

همچنین وی بیان کرد:از مهمترین ویژگی‌های اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها می‌توان به کیفیت و سرعت بالای اینترنت، دسترسی شبکه کسب و کار به شبکه ملی اطلاعات، ایجاد بستر امن مخابراتی و سریع شدن روند تامین نیازها، تولید محتوا، استفاده برای سرگرمی و بازی‌های اینترنتی و تسهیل در شرایط کسب و کار در استان قزوین اشاره کنیم.

تفاهم نامه اجرای عملیات طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTX) در ادامه برای 20 شهر و استان ما بین شرکت ارتباطات شاتل و برخی شهرداران استان به امضا رسید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید