رئیس جمهور سایت‌های ارتباط روستایی ایرانسل در گلستان را افتتاح کرد‎

رئیس جمهور سایت‌های ارتباط روستایی ایرانسل در گلستان را افتتاح کرد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با هدف تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای بالای 20 خانوار استان گلستان در آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری این استان توسط رئیس جمهور دو سایت ارتباط روستایی ایرانسل به بهره برداری رسید.

براساس گزارشی که توسط روابط عمومی ایرانسل منتشر شد مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباط روستایی استان گلستان صبح روز جمعه اول دی ماه 1402 در محل کارخانه فناوری پارک علم و فناوری گرگان با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات دکتر علی‌ محمد زنگانه استاندار گلستان، مهندس سید حامد قدس علوی مدیرکل ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات استان گلستان، معاونان وزیر و جمعی از مدیران کل منطقه‌ای و استانی برگزار شد.

لازم به ذکر است این مراسم با هدف تکمیل پوشش ارتباطی روستاهای بالای 20 خانوار استان گلستان برگزار شد. طی این مراسم توسط رئیس‌ جمهوری دو سایت ارتباط روستایی ایرانسل افتتاح شد.

با بهره‌ برداری از این دو سایت که 100 میلیارد ریال بابت آن سرمایه‌ گذاری شده 7 روستا در شهرستان‌های مینودشت، بندر ترکمن و گالیکش را تحت پوشش قرار می‌دهد، 804 خانوار با 2623 نفر جمعیت به اینترنت پرسرعت همراه ایرانسل دسترسی پیدا می‌کنند.

در این مراسم سید ابراهیم رئیسی علاوه بر قدردانی از دست‌ اندرکاران این زیرساخت مهم فناوری و ارتباطی کشور بیان کرد: همه بخش‌های زندگی ما امروزه وابسته به فناوری و اینترنت است به طوری که نبود این فضا باعث ایجاد اختلال در زندگی می‌شود.

بنابراین امروزه دسترسی به اینترنت پرسرعت فیبرنوری ضرورت دارد و خیلی خوشحالم که از اینجا اعلام کنم امروز در استان گلستان این زیرساخت برای اینترنت پرسرعت فیبرنوری قابل بهره‌برداری است و امیدوارم هرچه زودتر دیگر استان‌ها نیز از این امکان به طور کامل بهره‌مند شوند.

وی در ادامه و با اشاره به گسترش زیرساخت‌های ارتباط روستایی افزود: با توجه به این‌ که باید به عدالت اجتماعی و توزیع زیرساخت‌ها توجه داشته باشیم این اقدام گامی در پرتو تحقق توسعه بر مبنای عدالت در خدمت‌ رسانی است.

بهره‌مند شدن روستاها از اینترنت پرسرعت هم گامی موثر در راستای عدالت اقتصادی، اجتماعی و عدالت در توزیع ظرفیت‌ها و فرصت‌ها است. ضرورت دسترسی سریع و آسان به اینترنت بسیار مهم و با اهمیت است و با تلاش وزارت ارتباطات خوشبختانه این نیاز در روستاها هم برطرف شده است.

از همه مسئولان تشکر می‌کنم و امیدوارم روز به روز بر موفقیت‌های مسئولان در خدمت به مردم افزوده شود تا مردم رضایت بیشتری از ما داشته باشند و گره و مشکلات موجود در اینترنت که گاهی مورد گلایه مردم قرار می‌گیرد رفع شود. همچنین وزیر ارتباطات با اشاره به این که در راستای برخورداری کشور از اینترنت پر سرعت، دولت سیزدهم گام‌های بسیار بزرگ و مهمی را برداشته است بیان کرد: با اقداماتی که توسط مجریان این پروژه تاکنون انجام شده هم اکنون برای استفاده مردم از اینترنت پرسرعت فیبر نوری آمار پوشش کشور از 5 میلیون مشترک گذر کرده است.

با افتتاح این پروژه ملی استان گلستان نخستین استان کشور به شمار می‌رود که تمامی 37 شهر آن تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است و بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهری این استان از امروز می‌توانند سرعت‌های چند صدمگابیتی را تجربه کنند.

عیسی زارع‌پور در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از سایت‌های ارتباط روستایی با دستور رئیس جمهور بیان کرد: میزان توسعه ارتباطات روستایی استان گلستان با افتتاح این سایت‌ها به 99.2 درصد رسیده است و به منظور پوشش صد در صدی تنها هفت روستا باقی مانده که تا دهه فجر امسال به شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت متصل می‌شوند.

اولین ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران ایرانسل است. این اپراتور تا پایان امسال و مطابق با برنامه‌های وزارت ارتباطات پوشش روستاهای بالای 20 خانوار را که در طرح ملی توسعه ارتباطات روستایی به ایرانسل واگذار شده است تکمیل می‌کند.

به منظور تکمیل پوشش ارتباط روستایی در کشور طی مراسمی روستاهای باقی‌ مانده استان گلستان که به دلیل شرایط جغرافیایی نصب تجهیزات در آن‌ها امکان‌ پذیر نبود مجهز به اینترنت پرسرعت ایرانسل شدند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید