در ماه نوامبر رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت افت کرد‎

در ماه نوامبر رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت ثابت افت کرد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، طبق گزارشی که توسط اسپیدتست منتشر شده در ماه نوامبر رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت موبایل هیچگونه تغییری نکرده اما در این ماه میانه سرعت اینترنت ثابت افت کرده است.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه نوامبر

طبق آخرین گزارشی که در رابطه با وضعیت اینترنت جهان در ماه نوامبر توسط اسپیدتست منتشر شده است رتبه ایران در میانه سرعت اینترنت موبایل برای سومین ماه متوالی در رتبه 75 ثابت مانده اما میانه سرعت اینترنت ثابت با یک پله افت مواجه بوده بوده است. 

در ماه نوامبر 2023 ایران در میانه سرعت اینترنت موبایل از 31.66 (در ماه اکتبر) به 31.82 افزایش پیدا کرد و رشد را تجربه کرد اما همچنان رتبه ایران با وجود این افزایش تغییری در مقایسه با ماه‌های سپتامبر و اکتبر نکرده و همان رتبه 75 بوده است.

این موضوع در حالی است که در ماه‌های گذشته یعنی از ژوئن تا آگوست این رتبه 67 و 72 بوده و به طور کلی می‌توان گفت از سال 2022 در ماه سپتامبر تا سال 2023 در ماه آگوست در ایران میانه سرعت اینترنت موبایل میان 46 تا 72 درحال نوسان و تغییر بوده اما به مدت سه ماه است که این میانه سرعت تغییری نکرده و در رتبه 75 ثابت مانده است که طی یک سال اخیر بدترین رتبه محسوب می‌شود.

میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه اکتبر 13.03 بوده که این میانه در ماه نوامبر به 12.76 رسیده است. در میانه سرعت این اندازه کاهش موجب شده از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران با افت مواجه شود و رتبه یک پله‌ای را تجربه کند و از بین کشورهایی که بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت را دارند از رتبه 153 به 154 برسد.

در ماه نوامبر کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ و شیلی توانستند بهترین میانه سرعت اینترنت ثابت را از آن خود کنند و همچنین در سرعت اینترنت موبایل هم به ترتیب امارات، قطر و کویت در رتبه اول تا سوم قرار داشتند.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه اکتبر

در ماه اکتبر سال 2023 میانه سرعت اینترنت ثابت کشور 13.03 و اینترنت موبایل ایران 31.66 مگابیت بر ثانیه گزارش شده است. جایگاه میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت را دارند جایگاه ایران در مقایسه با ماه قبل هیچ تغییری نکرده و در همان رتبه قبلی یعنی 75 قرار دارد.

همچنین جایگاه ایران در کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت هم ثابت مانده و در مقایسه با ماه قبل (سپتامبر) در همان رتبه 153 قرار دارد.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه سپتامبر

در سال 2023 ایران با کاهش سرعت مواجه بوده و از 11.92 به 11.66 رسیده بود و همچنین میانه سرعت اینترنت موبایل نیز توانست میانه سرعت 31.67 را تجربه کند که اگرچه در مقایسه با ماه آگوست کمی بیشتر بود اما در این ماه رتبه ایران سه پله افت داشته است. این کاهش سرعت موجب شد جایگاه ایران در این بخش هم با یک پله کاهش در رتبه 153 قرار بگیرد.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه آگوست

در ماه آگوست میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 31.33 مگابیت بر ثانیه ثبت شده که در مقایسه با سایر کشورها، ایران را با رتبه 72 پنج پله پایین‌تر از جولای قرار داد. در سرعت اینترنت ثابت جایگاه ایران هم با میانه سرعت 11.92 در مقایسه با ماه جولای چهار پله کاهش داشته است.

لازم به ذکر است در ماه آگوست کویت و قطر جایگاه خود را به عنوان سه کشور با بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل و سنگاپور، هنگ‌کنگ و شیلی به ترتیب بهترین میانه سرعت اینترنت ثابت را حفظ کرده‌اند.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه جولای

در گزارشی که از ماه جولای منتشر شده میانه سرعت اینترنت موبایل 33.44 و میانه سرعت اینترنت ثابت 11.30 بود. در اینترنت موبایل رتبه ایران تفاوتی با ماه قبل نداشته و در اینترنت ثابت نیز سه پله پایین‌تر از ژوئن قرار گرفته است.

همچنان امارات در این ماه توانست بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل را ثبت کند و سنگاپور نیز در اینترنت ثابت بهترین میانه را به نام خود ثبت کرد.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه ژوئن و  در ماه می‌

میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 35.68 بود که در ماه ژوئن به 34.65 رسید و کاهش پیدا کرد. این کاهش باعث شده ایران در مقایسه با ماه می‌ سه پله سقوط کند و از رتبه 64 به 67 برسد. با وجود این که در میانه سرعت اینترنت ثابت کشور سرعت از 12.60 در ماه می‌ به 11.80 در ماه ژوئن رسیده اما رتبه ایران یک پله بهتر شده و از نظر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در رتبه 145 قرار دارد.

امارات در این ماه هم مانند ماه می‌ بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل را به نام خود ثبت کرده و سنگاپور نیز میانه سرعت اینترنت ثابت همانند ماه‌های قبل در رتبه اول قرار دارد.

وضعیت اینترنت موبایل در ماه می

در سال 2023 در ماه می‌ میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 35.68 بوده که موجب شده در مقایسه با ماه آپریل در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد و در رتبه 64 باشد.

طبق گزارشی که در ماه می‌ توسط سایت اسپیدتست منتشر شده است میانه سرعت اینترنت ثابت کشور نیز در این ماه 12.60 بوده و از نظر سرعت در رتبه 146 قرار داشته است. براساس مواردی که گفته شد، سرعت اینترنت موبایل در ماه می‌ در جدول سایر کشورها دو پله کاهش داشته و سرعت اینترنت ثابت نیز با یک پله افت مواجه بوده است.

این موضوع در حالی است که سرعت اینترنت موبایل کشور در مقایسه با ماه آپریل کاهش پیدا کرده اما در ماه می‌ نیز سرعت اینترنت ثابت از ماه آپریل نیز بیشتر شده است. کشور امارات در ماه می از نظر سرعت اینترنت ثابت در رتبه اول قرار داشت و سنگاپور نیز سریع‌ترین اینترنت ثابت را در میان همه کشورها در اختیار داشت.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ماه آپریل

جایگاه ایران در میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه آپریل یک پله کاهش پیدا کرد اما با اندکی تغییر وضعیت میانه‌ی سرعت اینترنت ثابت نیز یک پله بهتر شد. طبق آخرین گزارشی که توسط سایت اسپیدتست منتشر شده است، میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 35.98 بود که در مقایسه با ماه مارس کاهش بسیار ناچیزی داشته و کشور در جایگاه 62 قرار گرفته است.

در این ماه میانه‌ی سرعت اینترنت ثابت 11.97 گزارش شده است که همین موضوع رتبه ایران را در مقایسه با ماه مارس یک پله بهتر کرده است. همچنین در این ماه سنگاپور بهترین میانه سرعت را در اینترنت ثابت و قطر بهترین میانه سرعت را در اینترنت موبایل تجربه کردند.

وضعیت اینترنت ثابت و موبایل در ماه مارس

در گزارشی که در ماه مارس توسط اسپیدتست منتشر شده است میانه سرعت اینترنت کشور تغییر چشمگیری نداشته و در سرعت اینترنت ثابت در رتبه ایران 146 و در اینترنت موبایل در رتبه 61 قرار داشته است.

در این ماه متوسط جهانی سرعت اینترنت ثابت 79 و سرعت اینترنت موبایل 41.54 گزارش شده است. در ماه مارس گزارشی که توسط اسپیدتست از سرعت اینترنت منتشر شده نشان دهنده این موضوع می باشد که سرعت اینترنت در کشور تغییر چشمگیری نداشته است.

لازم به ذکر است در این ماه میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 36.33 بوده که موجب شده در این زمینه مانند ماه فوریه در جایگاه 61 قرار داشته باشیم. در این ماه میانه سرعت اینترنت ثابت کشور 11.57 و جایگاه ایران در میان کشورها 146 بود که در مقایسه با ماه فوریه یک پله بهتر شده است.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه فوریه

در گزارشی که در ماه فوریه توسط اسپیدتست منتشر شده نشان دهنده این است که تغییر چندانی در میانه سرعت اینترنت موبایل و ثابت کشور وجود نداشته اگرچه جایگاه ایران در اینترنت موبایل با پنج پله کاهش مواجه بوده است.

طبق گزارشی که اسپیدتست در ماه فوریه منتشر کرده میانه سرعت اینترنت موبایل کشور 35.03 بود و رتبه کشور با پنج پله کاهش در مقایسه با ژانویه در جایگاه 61 قرار داشته است. همچنین تغییر چندانی هم در میانه سرعت اینترنت ثابت در مقایسه با ماه ژانویه مشاهده نشده است.

میانه سرعت اینترنت ثابت در فوریه 11.27 بود و ایران هم با یک پله کاهش در مقایسه با ماه ژانویه در جایگاه 147 قرار گرفته است.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه ژانویه

میانه سرعت اینترنت موبایل کشور در ماه ژانویه 35.87 بوده که در مقایسه با ماه گذشته جایگاه ایران را با یک پله کاهش مواجه کرده است. همچنین در این ماه میانه سرعت اینترنت ثابت هم در کشور با افت بسیار کمی مواجه شده و به 11.44 رسیده و رتبه ایران را با دو پله کاهش مواجه کرده و همین موضوع موجب شده ایران در ماه ژانویه در میانه سرعت اینترنت موبایل در جایگاه 56 و در میانه سرعت اینترنت ثابت 146 قرار بگیرد.

وضعیت اینترنت موبایل و ثابت در ماه دسامبر در گزارشی که به طور ماهانه توسط سایت اسپیدتست منتشر می‌شود در ماه دسامبر نشان دهنده آن بود که میانه سرعت اینترنت موبایل در کشور 39.32 مگابیت‌ برثانیه بوده که درمقایسه با سرعت 40.67 مگابیت‌ برثانیه ماه گذشته مقداری کاهش پیدا کرده است.

همچنین در ماه دسامبر 2022 میانه سرعت اینترنت موبایل11.66 مگابیت‌ برثانیه بود که در مقایسه با سرعت 11.59 مگابیت برثانیه ماه گذشته مقداری بهتر شده است.

در میانه سرعت اینترنت موبایل در ماه دسامبر جایگاه ایران با هفت پله کاهش در جایگاه 55 قرار داشت اما در مقابل اینترنت ثابت در مقایسه با ماه گذشته یک پله بهتر شده بود. در ماه دسامبر میانگین سرعت اینترنت موبایل نیز تغییر چشمگیری نداشته است.

در ماه نوامبر میانگین سرعت اینترنت موبایل 54.93 و در اینترنت ثابت 24.61 بود که به ترتیب در ماه دسامبر به 52.80 و 24.44 رسید. در زمینه میانگین سرعت اینترنت موبایل جایگاه ایران هشت پله و میانگین سرعت اینترنت ثابت هم با یک پله کاهش مواجه بوده است.

روند تغییرات سرعت اینترنت موبایل و ثابت را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

بدترین‌ها و بهترین‌ها در میانه سرعت اینترنت اسپیدتست با منتشر کردن این گزارش به طور ماهانه می‌تواند تغییرات جایگاه کشورها را در سرعت اینترنت را به نمایش بگذارد. گزارش ماه سپتامبر نشان دهنده این است که هنگ‌کنگ در اینترنت ثابت بهترین نتیجه را داشته و در رتبه اول با سرعت 265.17 قرار گرفته است.

همچنین میانه سرعت برای سنگاپور 259.11 و برای شیلی 246.39 به ثبت رسیده و آن‌ها با توجه به این رتبه‌ها در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند. همچنین برای ماه‌های متوالی کوبا بدترین نتیجه را در میانه سرعت ثابت داشته و سرعت 2.13 برای این کشور به ثبت رسیده است.

لازم به ذکر است افغانستان با میانه سرعت 3.18 و سوریه با میانه سرعت 4.39 مقدار کمی بهتر از کوبا بودند. همچنان امارات هم در اینترنت موبایل در رتبه اول قرار دارد و برای ماه سپتامبر میانه سرعت 211.58 را تجربه کرده است.

بعد از آن نیز قطر با میانه سرعت 187.55 و چین با میانه سرعت 167.89 در بهترین جایگاه قرار داشتند. از بین کشورهایی که بدترین نتیجه را در میانه سرعت موبایل تجربه کردند همچنان به ترتیب نام افغانستان، کوبا و یمن به چشم می‌خورد هرچند که هر سه کشور در مقایسه با ماه قبل از نظر رتبه در جایگاه بهتری قرار گرفتند.

به ترتیب میانه سرعت اینترنت موبایل برای افغانستان 4.89، برای کوبا 5.31 و برای یمن 6.99 به ثبت رسیده است. طبق گزارشی که در ماه آگوست توسط اسپیدتست منتشر شده است همچنان کوبا دارای بدترین رتبه اینترنت موبایل و ثابت است.

قبل از کوبا در اینترنت ثابت افغانستان با میانه سرعت 2.84 و سوریه با میانه سرعت 4.32 قرار دارند. همچنین به ترتیب بهترین رتبه‌ها از آن سنگاپور با سرعت 254.65، هنگ‌کنگ با 243.59 و شیلی با 24.43 مگابیت بر ثانیه است.

مردم امارات در اینترنت موبایل توانستند میانه سرعت 210.89 را تجربه کنند و همچنان این کشور در جایگاه اول قرار دارد. همانند ماه جولای پس از آن قطر با میانه سرعت 192.71 و کویت با میانه سرعت 153.86 مگابیت بر ثانیه در جایگاه دوم و سوم قرار دارد که بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل را دارند.

در این ماه کمترین میانه سرعت اینترنت موبایل هم به ترتیب برای کوبا با 4.34، افغانستان با 5.04 و سودان با 5.57 به ثبت رسیده است. گزارشی که در ماه جولای منتشر شده نشان دهنده این است که کوبا هم در اینترنت ثابت همانند اینترنت موبایل دارای بدترین رتبه است.

امارات با میانه سرعت 205.77، قطر 186.35 و کویت 160.87 در اینترنت موبایل در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند. همچنین در این ماه مردم کوبا با 3.87، افغانستان با 4.93 و سودان با 6.36 کمترین میانه سرعت را تجربه کرده اند.

بهترین میانه سرعت ماه جولای در اینترنت ثابت با میانه سرعت 247.44 به سنگاپور تعلق دارد و بعد از آن هنگ‌کنگ با 242.99 و شیلی با 240.34 در جدول به چشم می‌خورند. کوبا با میانه 1.86، افغانستان 2.72 و ترکمنستان 4.6 کمترین میانه را داشتند. امارات همانند ماه می‌ در ماه ژوئن هم در رتبه اول سرعت اینترنت موبایل قرار گرفت.

در این ماه میانه سرعت اینترنت موبایل امارات 200.24 بود که در مقایسه با ماه می‌نشان دهنده افزایش قابل توجهی است. در رتبه‌های دوم تا چهارم نیز قطر، کویت و نوروژ قرار دارند که بالاترین سرعت اینترنت موبایل را تجربه کرده اند.

در ماه ژوئن سودان هم با سرعت 2.38 همانند ماه می‌از نظر سرعت اینترنت موبایل، کند‌ترین کشور بوده و در پایین جدول سرعت اینترنت موبایل به ترتیب افغانستان و کوبا جایگاهشان را با یکدیگر عوض کرده‌اند.

کوبا در ماه می‌ با سرعت 3.87 به عنوان دومین کشور با کمترین سرعت اینترنت موبایل شناخته شده و افغانستان هم با سرعت 5.21 در رتبه سوم کندترین اینترنت موبایل قرار گرفت.

در ماه ژوئن از لحاظ سرعت اینترنت ثابت به ترتیب سنگاپور با سرعت 247.29 در اولین رتبه، امارات با میانه سرعت 239.20 در دمین رتبه و شیلی و هنگ‌کنگ در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که در مقایسه با ماه می شیلی رتبه دوم خود را از دست داده و امارات که قبل از این در رتبه سوم بود جای این کشور را گرفته است. کمترین سرعت اینترنت ثابت در ماه ژوئن به کوبا با میانه سرعت 1.96 تعلق داشته و افغانستان نیز با سرعت 2.42 دومین اینترنت ثابت کند دنیا را در اختیار داشته و میانه سرعت اینترنت ثابت ترکمنستان هم 3.91 بوده و به این ترتیب در ماه ژوئن کشور ترکمنستان سومین اینترنت کم‌سرعت دنیا را از آن خود کرده است.

همچنین در ماه می‌ جایگاه امارات یک پله بهتر شده و توانسته بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل را با سرعت 181.79 از آن خود کند. بعد از این کشور قطر با سرعت 164.86 و نروژ با سرعت 146.15 در جایگاه دوم و سوم قرار داشتند.

از میان کشورهایی که دارای بدترین جایگاه بودند سودان با میانه سرعت 1.22 در اینترنت موبایل 22 پله سقوط کرده است. افغانستان با سرعت 4.30 و کوبا نیز با سرعت 4.35 عملکرد بهتری از این کشور داشته اند.

همچنان مردم سنگاپور در ماه می‌ تجربه بهترین سرعت اینترنت ثابت را داشته اند. در این کشور میانه سرعت اینترنت ثابت 241.35 بوده و بعد از آن شیلی با میانه سرعت 223.21 و امارات نیز با میانه سرعت 220.61 جایگاه‌های بعدی را از آن خود کرده اند.

کوبا نیز با سرعت 1.93 دارای بدترین میانه سرعت اینترنت ثابت بوده و بعد از آن افغانستان با 2.23 و ترکمنستان با 3.91 در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. کشور قطر در ماه آپریل با سرعت 189.98 توانست در جایگاه بهترین میانه سرعت اینترنت موبایل جای امارات را بگیرد.

بعد از کشور قطر به ترتیب امارات با سرعت 175.34 در جایگاه دوم و شبه‌جزیره‌ی ماکائو با سرعت 171.73 در جایگاه سوم قرار دارد.

لازم به ذکر است وضعیت یمن در میانه‌ی سرعت اینترنت موبایل از کشورهای دیگر بدتر است و در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد که میانه‌ی سرعت آن 3.98 گزارش شده است. به ترتیب افغانستان و کوبا هم میانه‌ی سرعت 4.46 و 4.48 را تجربه کرده و فقط کمی از یمن بهتراند.

در سرعت اینترنت موبایل همانند ماه فوریه در ماه مارس هم امارات بهترین سرعت اینترنت را با میانه سرعت 178.25 تجربه کرده است. بعد از این کشور قطر با میانه سرعت 174.56 و نروژ با میانه سرعت 143.55 به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته اند.

پایین‌ترین سرعت اینترنت موبایل نیز به کوبا با میانه سرعت 3.44 تعلق دارد و افغانستان و ونزوئلا هم وضعیت چندان بهتری از کوبا نداشتند. همچنان سنگاپور در میانه سرعت اینترنت ثابت در جایگاه اول قرار دارد و بهترین سرعت را به میزان 235.40 به کاربران خود ارائه داده است.

در این ماه امارات نیز با میانه سرعت 221.87 در سرعت اینترنت ثابت توانسته میان سه کشور اول قرار بگیرد. بعد از آن سومین جایگاه به شیلی با میانه سرعت 220.39 تعلق دارد.

در گزارشی که در ماه فوریه توسط اسپیدتست منتشر شده میانه سرعت اینترنت امارات با سرعت 179.61 در رتبه‌ی اول سرعت اینترنت موبایل قرار دارد و بعد از آن نیز قطر با سرعت 160.33 در رتبه دوم و کره جنوبی نیز با سرعت 138.46 توانسته بهترین سرعت اینترنت را در اینترنت موبایل از آن خود کند.

در ماه‌های ژانویه و دسامبر امارات و قطر هم جایگاه اول و دوم را در سرعت اینترنت موبایل از آن خود کرده اند. در این بخش پایین‌ترین جایگاه را افغانستان با میانه سرعت 4.04 داشته و کوبا و ونزوئلا اندکی از آن سرعت بهتری دارند.

سنگاپور در زمینه اینترنت ثابت با سرعت 237.15 در رتبه اول قرار دارد و بعد از آن نیز به ترتیب چین با سرعت 226.77 و موناکو با سرعت 226.03 در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. کوبا پایین‌ترین سرعت اینترنت ثابت را با میانه سرعت 1.88 دارد و افغانستان و ترکمنستان هم با فاصله کمی در شرایط بهتری از کوبا هستند.

در گزارشی که در ماه ژانویه این سایت منتشر شده بالاترین سرعت اینترنت موبایل به کشور امارات با سرعت 161.15 تعلق داشته و قطر و نروژ آن را دنبال می‌کنند. همچنین کوبا با میانه سرعت 4.13 در پایین‌ترین جایگاه را در سرعت اینترنت موبایل قرار دارد و افغانستان و ونزوئلا فقط اندکی از این کشور بهتر هستند.

بهترین رتبه در سرعت اینترنت ثابت به سنگاپور تعلق دارد که در ماه ژانویه میانه سرعت 234.55 را تجربه کرده و بعد از آن نیز شیلی و چین به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. در ماه دسامبر در میانه سرعت اینترنت موبایل به ترتیب قطر و امارات و نروژ از بقیه در رتبه بالاتری قرار گرفته بودند و در اینترنت ثابت نیز سنگاپور و چین و شیلی تجربه‌ی بهتری به کاربران اینترنت ارائه می‌دادند.

پایین‌ترین رتبه در میانه سرعت موبایل در دسامبر 2022 به ترتیب متعلق به افغانستان و کوبا و ونزوئلا بود و در سرعت اینترنت ثابت کوبا و افغانستان و ترکمنستان در پایین‌ترین جایگاه‌ها قرار دارند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید