تا سال 1407 همه مردم از فیبرنوری برخوردار می‌شوند‎

تا سال 1407 همه مردم از فیبرنوری برخوردار می‌شوند‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، بعد ازظهر روز (18 بهمن ماه) در مراسم آئین رونمایی و بهره‌برداری از طرح‌های آماده افتتاح مخابراتی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع‌ پور با اشاره به اجرای یک حرکت جهادی در دولت سیزدهم بیان کرد: در کشور فیبرنوری به عنوان یک حرکت جهادی شروع شده و برنامه ریزی کرده‌ایم که تا پایان این دولت تمامی مردم بتوانند از فیبر نوری استفاده کنند و به این ترتیب تا سال 1407 همه کشور از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

او در ادامه گفت: کاربرد‌های جدیدی با اجرای فیبرنوری فراهم می‌شود و تقسیم کار ملی برای این کار انجام داده‌ایم چرا که این کار 10 ساله باید در 2 یا 3 سال انجام شود به همین منظور علاوه بر شرکت مخابرات ایران 9 اپراتور دیگر برای پروژه فیبر نوری فعالیت می‌کنند.

عیسی زارع‌پور در ادامه گفت: به زودی پروانه مخابرات صادر می‌شود و شرکت مخابرات در لایه دسترسی نقش کلیدی و بسیار مهمی دارد که با تجربه و تخصص و زیر ساختی که وجود دارد حتماً این اتفاق می‌افتد و با نقشی که مخابرات در شبکه انتقال دارد اگر بخواهیم به سرعت‌های مناسب برسیم حتماً باید ظرفیت شبکه انتقال هم به همین میزان افزایش پیدا کند.

او با اشاره به این موضوع که زندگی مردم وابستگی زیادی به فناوری دارد بیان کرد: خیلی خوشحالیم که از طریق سکوهایی که توسط نخبگان همین خاک توسعه داده شده است بسیاری از این نیازها برطرف می‌شود و در آینده با وجود فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و کلان داده همه زندگی بشر متحول می‌شود. کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چنین شرایطی بسیار سخت و دشوار است که بتوانیم متناسب با روز پیش برویم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: در حوزه ارتباطات طی 2 سال اخیر اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. برای اولین بار در لایحه بودجه یک تبصره مستقل داشتیم. این اتفاق بزرگی است و سنگ بنای تحولات آینده محسوب می‌شود.

عیسی زارع‌پور گفت: دولت مکلف شده سالیانه 500 هزار نیروی ماهر را تربیت کند. درباره هوش مصنوعی و دولت هوشمند نیز تکالیفی مشخص شده است که همه اینها باعث توسعه فناوری در زندگی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: تمامی این اتفاقات به یک زیرساخت پرسرعت و با کیفیت نیاز دارد که در برنامه هفتم توسعه بندهای بسیار خوبی به آن اختصاص پیدا کرده است. یکی از آن بندها توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها است که به طوری تکلیف شده است که باید تا پایان برنامه هفتم توسعه تمامی ساختمان‌ها در شهرها به فیبرنوری اتصال پیدا کنند و هم اکنون در کشور حدود 700 هزار مشترک فیبرنوری داریم و بیش از 6 میلیون پوشش ایجاد شده است.

لازم است کارها طوری برنامه‌ریزی پیدا کند که در راستای تحقق‌ بخشی به اهداف خود حرکت کنیم. او در رابطه با وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور بیان کرد: هم اکنون از وضعیت راضی نیستیم و زیرساخت‌ها به خوبی توسعه پیدا نکرده است. این که چه کسانی مقصر بوده‌اند را کنار بگذاریم و به این نکته توجه کنیم که در رتبه‌بندی‌های جهان در اینترنت ثابت در رده‌های پایین قرار داریم، این موضوع شایسته مردم کشور نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای دولت سیزدهم نگاهی ارزشمند به شرکت مخابرات داشته‌ایم و به عنوان یک سرمایه با ارزش از آن حمایت کردیم و حتی از آبروی دولت نیز برای حمایت از این شرکت مایه گذاشتیم به طوری که در سال 1400 حدود 700 میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به این شرکت کمک کردیم. اینها کمک‌هایی است که دولت از آبروی خودش به منظور حمایت از مخابرات انجام داده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید