با دستور رییس‌ جمهور از سایت‌های همراه اول در نقاط روستایی گلستان بهره برداری شد‎

با دستور رییس‌ جمهور از سایت‌های همراه اول در نقاط روستایی گلستان بهره برداری شد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، به منظور تکمیل پروژه اتصال روستاهای بالای 20 خانوار وزارت ارتباطات اعلام کرد که سایت‌های روستایی همراه اول به بهره‌برداری رسید.

براساس گزارشی که توسط اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران منتشر شد صبح روز جمعه یکم دی ماه 1402 در جریان سفر استانی رییس جمهور به استان گلستان سایت‌های ارتباط روستایی همراه اول از محل کارخانه نوآوری گرگان با دستور مقام اول اجرایی کشور به مرحله بهره برداری رسید.

عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیران ارشد این وزارتخانه و مدیران ارشد استانی در آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبرنوری استان گلستان و همچنین پروژه‌های ارتباط روستایی این استان حضور داشتند و طی این مراسم با دستور رئیس جمهور دو سایت ارتباط روستایی همراه اول به منظور تکمیل اتصال روستاهای بالای 20 خانوار استان گلستان به اینترنت پرسرعت نسل‌های جدید ارتباطی به بهره برداری رسید.

دسترسی به اینترنت پرسرعت ضروری است

رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی دسترسی روستاها به اینترنت پرسرعت را گامی موثر در راستای عدالت اقتصادی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت‌ها و ظرفیت‌ها دانست و بیان کرد: «دسترسی به اینترنت پرسرعت ضروری است و بسیار خوشحالم که می‌توانم از اینجا اعلام کنم امروز در همه استان گلستان این زیرساخت برای اینترنت پرسرعت قابل بهره برداری است و امیدوارم هر چه سریع‌تر دیگر استان‌ها نیز از این امکان به طور کامل بهره‌مند شوند».

* تاکنون 99.2 درصد روستاهای گلستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور طی این مراسم با اشاره به آخرین وضعیت توسعه ارتباطات روستایی استان گلستان اظهار کرد:«94 درصد روستاهای کل کشور و 99.2 درصد روستاهای استان گلستان نیز به شبکه متصل شده‌اند و تنها هفت روستای این استان باقی مانده که تا دهه فجر از این شبکه بهره‌مند می‌شوند. همچنین نزدیک به 1800 روستا در کل کشور باقی مانده که تا پایان سال نیز به شبکه ارتباطی سراسری متصل می‌شوند».

 لازم به ذکر است که همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین و اولین اپراتور تلفن همراه ایران علاوه بر اینکه بیشترین میزان پوشش ارتباطات روستایی در کشور (حدود 45 هزار روستا به دست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) را در اختیار دارد در تلاش است مطابق تکالیف محوله، برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پوشش کامل و اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت (از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) را به پایان رساند.

در همین راستا به شکل نمادین در روستاهای «فارسیان» و «محمد آباد پایین» سایت‌های ارتباطی همراه اول از توابع شهرستان‌های «آزاد شهر» و «آق قلا» استان گلستان به بهره برداری رسید تا مجموعا بیش از 725 خانوار با 2441 نفر جمعیت بتوانند از اینترنت پرسرعت اپراتور اول ارتباطی بهره‌مند شوند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید