آموزش همه بخش‌های ایرانسل من‎

آموزش همه بخش‌های ایرانسل من‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، دومین اپراتور بزرگ ایران شرکت ایرانسل است. این اپراتور برای مشترکان خود که دارای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی هستند اپلیکیشنی به نام ایرانسل من طراحی کرده است که تعداد زیادی از امکانات مختلف مانند عدم نیاز به پرداخت حضوری قبض یا خرید شارژ را به کاربران خود ارائه می‌دهد. همچنین علاوه بر امکان پرداخت قبض و خرید شارژ امکانات بسیار متنوع و زیادی را برای دارندگان سیم‌کارت دائمی و اعتباری در اپلیکیشن ایرانسل من قرار داده است.

اپلیکیشن ایرانسل من چیست؟

به منظور راحتی بیشتر کاربران اعتباری و دائمی شرکت ایرانسل اپلیکیشنی طراحی و به آن‌ها عرضه کرده است که هم اکنون کاربران می‌توانند از نسخه‌های اندروید، تحت وب و iOS آن استفاده کنند.

توسعه ایرانسل من با هدف ارائه خدمات مختلف بدونه مراجعه حضوری و به‌ صورت آنلاین و همچنین حذف شدن قبوض برای مشترکان دائمی و آسان شدن خرید شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری در تمام روزهای هفنه و به طور 24 ساعته است.

لازم به ذکر است به اپلیکیشن ایرانسل من امکانات دیگری مانند خرید بسته‌های حجمی اینترنتی، آوای انتظار و سرویس‌های ویژه مانند سفارش غذا یا مشاهده شبکه‌های تلویزیونی هم اضافه شده است. در ادامه این مطلب شما را با بخش‌های متنوع و امکانات متعدد این اپلیکیشن آشنا می‌کنیم و به شما آموزش می‌دهیم که روش دریافت و فعال‌سازی آن به چه صورت است.

دانلود اپلیکیشن ایرانسل من برای iOS و اندروید

قبل از اینکه اپلیکیشن ایرانسل من را به شما معرفی کنیم و بگوییم چگونه می‌توانید از بخش‌ها و امکانات متعدد آن استفاده کنید لازم است در اولین قدم این برنامه را دانلود و روی گوشی موبایلتان نصب کنید. کاربران اندروید و iOS می‌توانند از اپلیکیشن ایرانسل من به راحتی استفاده کنند.

چگونه اپلیکیشن ایرانسل من را فعال کنیم؟

پس از اینکه اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود و روی گوشی خود نصب کردید لازم است اپلیکیشن ایرانسل من را فعال کنید تا بتوانید وارد آن شوید و از آن استفاده کنید. جهت فعالسازی این اپلیکیشن لازم است در کادر مربوطه شماره خط ایرانسل خود را وارد کنید. پس از اینکه شماره خود را وارد کردید یک رمز یک بار مصرف چهار رقمی به شماره‌ای که ثبت کردید ارسال می‌شود. در صفحه بعدی لازم است رمز ارسال شده را وارد کنید تا اپلیکیشن برایتان فعال شود. البته جهت فعالسازی اپلیکیشن ایرانسل من روش‌های دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

یکی از این روش‌ها این است که بخواهید رمز یک بار مصرف به آدرس ایمیل شما ارسال شود نه شماره تلفن و یکی دیگر از این راه‌ها این است که «ورود با رمز عبور ایرانسلی» را انتخاب کنید.

پس از اینکه رمز یک بار مصرف خود را به هر شیوه‌ای دریافت کرد و در قسمت مربوطه وارد کردید اپلیکیشن ایرانسل من برایتان فعال خواهد شد و به صفحه اصلی این برنامه هدایت می‌شوید.

زمانی که رمز اپلیکیشن ایرانسل من را فراموش کرده باشیم چه کاری باید انجام دهیم؟

کسانی که دارای سیم کارت اعتباری یا دائمی ایرانسل هستند لازم است بعد از این که وارد اپلیکیشن ایرانسل من شدند شماره خطشان را وارد کرده و از روش‌های ارائه‌ شده نسبت به احراز هویتشان اقدام کنند و یا از گزینه «بازیابی» استفاده کنند اما کسانی که از مودم‌های ایرانسل استفاده می‌کنند، در قسمت انتهای صفحه گزینه‌ای به نام «شماره اینترنت ثابت را فراموش کرده‌ام» وجود دارد که با انتخاب آن کاربر می‌تواند با وارد کردن شماره ملی و کد IMEI جهت بازیابی گذرواژه اینترنتی خود اقدام کند.

کد IMEI در زیر یا پشت دستگاه مودم ایرانسل ثبت شده است. در صورت مخدوش بودن آن می‌توانید این کد را روی جعبه مودم نیز بیابید. در صورتی‌ که برای خط ایرانسل خود رمز عبوری تعریف کرده باشید نیز امکان بازیابی آن در قسمت احراز هویت وجود دارد.

امکانات اپلیکیشن ایرانسل من

زمانی که وارد صفحه اصلی این اپلیکیشن شوید در قسمت منوی بالا می‌توانید شماره خط خود و نام مالک سیم‌کارت را مشاهده کنید. همچنین از طریق آیکون «ذره‌بین» می‌توانید موضوع مدنظر خود را در این اپلیکیشن جست و جو کنید. در همان صفحه اصلی که پس از وارد شدن به اپلیکیشن مشاهده می‌کنید می‌توانید مقدار باقیمانده شارژ خط خود (برای سیم‌کارت‌های اعتباری) یا جمع کارکرد خط خود (برای سیم‌کارت‌های دائمی) را مشاهده کنید.

همچنین در همین قسمت می‌توانید موجودی جیب‌جت هم مشاهده کنید. در همان صفحه اول نیز بسته‌های اینترنت، پیامک، مکالمه و چند کاربره همراه با اطلاعات آن‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

پس از اینکه هر کدام از این بخش‌ها را انتخاب کردید می‌توانید جزئیات مربوط به بسته‌های فعال خود را مشاهده کنید. در ادامه این صفحه بخش «محبوب‌ها» و «بازارگاه» را مشاهده می‌کنید که پلتفرم‌های دیگری ارتباط دارد و با انتخاب هرکدام از آن‌ها به راحتی می‌توانید از اپلیکیشن ایرانسل من به اپلیکیشن آن پلتفرم‌ها انتقال پیدا کنید.

در قسمت راست بالای صفحه یک گزینه سه خط وجود دارد که با انتخاب آن یک صفحه همراه با امکاناتی مانند مشاهده کدهای دستوری، تماس با ما، آموزش‌ها، تغییر برنامه به حالت شب، تغییر زبان برنامه، گزینه خروج و… را مشاهده می‌کنید که می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید و کارتان را انجام دهید.

همچنین علاوه بر امکانات گفته شده در منو که در بخش پایین صفحه اصلی ایرانسل من وجود دارد چند بخش دیگری هم وجود دارد که با ورود به هر یک از آن‌ها می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه سرویسی‌هایی را که هر کدامشان به کاربر ایرانسل ارائه می‌دهند برای شما به وضوح توضیح داده خواهد شد.

بخش حساب من در اپلیکیشن ایرانسل من

در قسمت سمت چپ نوار پایین صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من گزینه‌ای به نام حساب من وجود دارد که با انتخاب آن می‌توانید جمع کارکرد خط خود را مشاهده کنید و اقدام به پرداخت قبضتان کنید و یا میزان باقی مانده شارژتان را ببینید و برای شارژ کردن سیم‌کارت اعتباری خود اقدام کنید.

علاوه بر این با استفاده از این بخش می‌توانید وضعیت تماس، اینترنت، پیامک و… سیم‌کارت ایرانسلی خود را مشاهده کنید و همچنین اگر تمایل به خرید بسته جدیدی را دارید از این بخش اقدام کنید.

قبل از این که سایر خدمات موجود در بخش «حساب من» را به شما معرفی کنیم لازم است به صورت مختصر بسته‌هایی را که ایرانسل به مشترکان خود ارائه می‌کند را به شما معرفی کنیم:

بسته‌های اینترنتی:

این بسته نشان دهنده حجم باقی‌مانده از بسته اینترنت خریداری‌ شده است که با انتخاب آن می‌توانید یک گزارش کامل از تاریخ خرید، میزان مصرف، حجم باقی‌مانده و تاریخ انقضای بسته‌های خریداری‌شده را مشاهده کنید.

بسته‌های پیامک:

امکان مشاهده بسته‌های خریداری‌ شده پیامک را برای شما فراهم می‌کند و اعلام می‌کند که تاکنون چه تعدادی از پیامک‌های خریداری‌ شده را استفاده کرده‌اید و چه تعداد دیگری می‌توانید پیامک ارسال کنید.

بسته مکالمه:

نشان دهنده یک گزارشی کامل از بسته‌های خریداری‌ شده برای مکالمه است. در بخش «حساب من» که در صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من قرار دارد، می‌توانید وارد بخش خدمات شوید. پس از ورود به این بخش می‌توانید از خدمات مختلفی مانند تبدیل 3G به 4G، انتقال شارژ، آهنگ پیشواز و تست سرعت (امکان سنجش سرعت دانلود و آپلود) استفاده کنید. در اپلیکیشن ایرانسل من بخش وجود دارد به نام حساب من همچنین یک قسمت دیگری به نام «پروفایل» هم دارد که بسیاری از اطلاعات مربوط به شما به‌عنوان یک مشترک ایرانسلی در این بخش قرار دارد.

با ورود به بخش پروفایل می‌توانید به فهرستی از این اطلاعات دسترسی داشته باشید. گزینه‌هایی که در بخش پروفایل می‌توانید مشاهده کنید شامل اطلاعات من، شماره‌های ذخیره‌ شده، حساب چند کاربره، تاریخچه، صورت‌ حساب، افزایش سقف مجاز مصرف، شماره‌های من، تغییر رمز عبور، مسدود کردن/رفع مسدودیت، رومینگ، فعال/غیرفعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی و… است.

بخش قبض موبایل در اپلیکیشن ایرانسل من سرویس پرداخت قبض یکی از مهم‌ترین سرویس‌ها برای مشترکین خطوط دائمی ایرانسل است. جهت پرداخت قبض خود در اپلیکیشن ایرانسل من یکی از راه‌هایی که وجود دارد این است که در قسمت منوی پایین صفحه اصلی اپلیکیشن وارد بخش «قبض موبایل» شوید.

پس از این که این بخش را انتخاب کردید می‌توانید وضعیت خط خود، بدهی و کارکردهایش را مشاهده کنید و جهت پرداخت اقدام کنید. با انتخاب گزینه پرداخت به درگاه پرداخت الکترونیک هدایت می‌شوید و به روش آنلاین و بدون صرف وقت مبلغ لازم را پرداخت می‌کنید.

اگر از مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل هستید در خصوص مبالغ مربوط به پرداخت سیم‌کارت تفاوت سه بخش را باید مد نظر قرار دهید. این سه بخش عبارت‌اند از:

- بدهی/طلب پیشین:

نشان دهنده میزان بدهکاری یا بستانکاری خط تلفن همراه است.

- کارکرد دوره‌ی جاری:

نشان دهنده میزان مبلغی است که در انتهای دوره کاربر باید پرداخت کند.

باقیمانده مصرف مجاز:
نشان دهنده میزان مجاز مصرف کاربر تا انتهای دوره است. لازم است دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری بدانند که اپراتور ایرانسل انواع مختلفی از شارژها را برای کاربران در نظر دارد. آن‌ها باید میزان تفاوت این شارژها را با یکدیگر بدانند تا شارژی را انتخاب کنند که با نیاز آن‌ها تناسب داشته باشد.

انواع شارژهای خطوط اعتباری ایرانسل عبارت‌اند از:

- شارژ آنلاین:

خرید یکی از بسته‌های تعریف‌ شده با احتساب 9 درصد مالیات

- شارژ شگفت‌انگیز:

خرید یکی از بسته‌های تعریف‌ شده به همراه 20 درصد شارژ بیشتر

شارژ به مبلغ دلخواه:

در این بخش کاربران می‌توانند موجودی حساب خودشان را از 10.000 ریال تا 2.500، 000 ریال افزایش دهد. لازم است بدانید در بخش «قبض موبایل» امکان «ارسال شارژ» هم وجود دارد. با انتخاب این امکان برایتان ایجاد می‌شود تا به یک شماره ایرانسلی دیگر شارژ انتقال دهید. برای انجام این کار کافی است در کادر مربوطه شماره مورد نظرتان را وارد کنید، سپس مبلغ مدنظرتان را وارد کنید و در نهایت روی گزینه «ادامه» ضربه بزنید.

در مرحله بعدی باید با اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی با کارت بانکی خود مبلغی که می‌خواهید به شماره دیگری انتقال دهید، بپردازید تا شارژ به طور مستقیم به سیم‌کارت مدنظرتان انتقال پیدا کند.

بخش پیشنهادی در اپلیکیشن ایرانسل من یکی دیگر از بخش‌هایی که در اپلیکیشن ایرانسل من وجود دارد بخش «پیشنهادی» است که در آن می‌توانید طرح‌های تشویقی و پیشنهاد بسته‌های مختلف مکالمه، پیامک، اینترنت، رومینگ و… را مشاهده کنید و شما می‌توانید در میان پیشنهادهایی که این اپلیکیشن به شما ارائه می‌کند بسته مورد نظرتان را انتخاب، خریداری و فعال کنید.

بخش خرید بسته در اپلیکیشن ایرانسل من

امکان دسترسی به قسمت‌های مختلف ایرانسل از قسمت‌های مختلفی در اپلیکیشن ایرانسل من وجود دارد اما راحت‌ترین و سریع‌ترین حالت این است که در قسمت منوی پایین صفحه اصلی اپلیکیشن ایرانسل من بخش «خرید بسته» را انتخاب کنید تا یک صفحه به شما نمایش داده شود و در آن بتوانید بسته‌های مختلف شامل بسته اینترنت، پیامک، مکالمه و… را با اطلاعات و مشخصات آن‌ها مشاهده کنید و در صورت تمایل اقدام به خرید کنید.

بخش جیب جت در اپلیکیشن ایرانسل من

روی اپلیکیشن ایرانسل بخش به نام جیب جت وجود دارد که سرویس مالی و پرداختی را به کاربران ارائه می‌دهد و می‌توانند در این بخش از خدماتی مانند کیف پول، پرداخت با کارت، پرداخت قبوض و… استفاده کنند.

جهت دسترسی به این سرویس در منوی پایین صفحه اصلی وارد بخش «جیب جت» شوید. برای اولین باری که می‌خواهید وارد شوید لازم است رمزی که به شماره موبایل شما ارسال می‌شود را وارد کنید.

خدماتی مانند کیف پول، کارت، خدمات و تاریخچه در صفحه جیب جت وجود دارد. در بخش کیف پول می‌توانید اعتباری را به هر مبلغی که می‌خواهید وارد کیف پول کنید و در مواقع لازم از آن اعتبار استفاده کرده و در خریدهای اعتباری از موجودی کیف پول خود برداشت کنید.

یکی دیگر از خدمات جیب جت در اپلیکیشن ایرانسل من خدمات مربوط به کارت بانکی است. در این بخش کاربران می‌توانند با ثبت کردن شماره کارت خود از خدمات مختلفی که با کارت‌های بانکی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد بهره‌مند شوند.

البته لازم به ذکر است که این بخش هنوز در دسترس نیست و اگر روی آن کلیک کنید پیغام «به زودی می‌توانید در جیب جت کارت‌های خود را ثبت کنید و عملیات‌های بانکی خود را انجام دهید» برای شما به نمایش گذاشته می‌شود.

بخش دیگری در جیب جت وجود دارد به نام «خدمات» که در این بخش سه خدمت مختلف یعنی «قبض و خودرو»، «خرید بسته» و «هواداری» به کاربران ارائه شده است. می‌توانید در بخش خرید بسته، بسته‌های مختلفی برای سیم‌ کارت ایرانسلی خود خریداری و فعال کنید.

در بخش هواداری نیز می‌توانید مبلغ مورد نظرتان را برای تیم فوتبالی که هوادارش هستید واریز کنید.

قبض و خودرو بخشی است که کاربرد فراوانی برای کاربران دارد. انواع قبوض مثل آب، برق، تلفن ثابت، گاز، قبض همراه اول و خدمات خودرویی مانند خلافی خودرو و موتور، گواهینامه، نمره منفی و پلاک فعال را در این بخش می‌توانید مورد پیگیری قرار دهید.

تمام فعالیت‌هایی که در جیب جت در هر یک از بخش‌هایی که نام بردیم در بخش «تاریخچه» ثبت شده است. شما با انتخاب این بخش می‌توانیددر جیب جت تمام تاریخچه فعالیت‌های خود را مشاهده کنید.

نکته قابل توجه این است که جهت استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من لازم VPN دستگاه خود را خاموش و غیر فعال کنید زیرا در صورتی که VPN روشن باشد اپلیکیشن با خطا موجه می‌شود و امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

سوالات متداول:

- چه اطلاعاتی برای ورود به اپلیکیشن ایرانسل من لازم است؟

شماره موبایل ایرانسلی خود را در صفحه ورود وارد کنید، کد ورود برای شما ارسال می‌شود و با وارد کردن آن می‌توانید به اپلیکیشن دسترسی داشته باشید.

- چه خدماتی در اپلیکیشن ایرانسل من وجود دارد؟

خدمات مختلفی مانند خرید بسته اینترنت، بسته پیامکی، بسته مکالمه، پرداخت قبض ایرانسل، خرید شارژ ایرانسل، مسدود و غیر مسدود کردن سیم‌کارت، خرید شارژ برای دیگران، بررسی وضعیت سیم‌کارت، دسترسی به تاریخچه و اطلاعات سیم‌کارت و دسترسی به سایر سرویس‌ها مثل اسنپ.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید