استقبال از اینترنت ماهواره‌ای برای ورود به ایران‎

استقبال از اینترنت ماهواره‌ای برای ورود به ایران‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس گفته‌های رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با این که در ایران اینترنت ماهواره‌ای در فضای کاملا رقابتی و از طریق 2 یا چند اپراتور به کاربران ارائه شود پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، امیر محمدزاده لاجوردی در گفت‌وگو با خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت اینترنت ماهواره‌ای در کشور بیان کرد: در حال حاضر در رابطه با موضوع اینترنت ماهواره‌ای در کشور امسال اولین اپراتور حقوق سرزمین جمهوری اسلامی ایران را پذیرفت و به مرحله امضا رسید، در حال حاضر در مرحله بررسی و دریافت مدارک برای ارائه پروانه به آن قرار داریم.

همچنین او با اشاره به این که استفاده کاربران ایرانی از اینترنت ماهواره‌ای زمان مشخصی ندارد گفت: در رابطه با این موضوع زمان‌ دادن بسیار دشوار است زیرا این موضوع وابستگی شدیدی به اپراتوری دارد که هم اکنون در حال دریافت پروانه و مجوز است بنابراین نمی‌توانیم زمان خاصی اعلام کنیم ولی ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم که حداقل دو اپراتور بتوانند شرایط ما را بپذیرند و بتوانند به کاربران سرویس ارائه کنند.

در ادامه لاجوردی در رابطه با استقبال از اپراتورهای دیگر برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در کشور بیان کرد: ما همیشه با موضوع انحصار مخالفت می‌کردیم و هم اکنون یک اپراتور پذیرای شرایط ما شده ولی اپراتور دوم هنوز نپذیرفته است.

او با اشاره به هدف از ارائه این سرویس در کشور بیان کرد: یکی از کاربردهای اصلی اینترنت ماهواره‌ای در جمهوری اسلامی خدمات ماهواره‌ای با هدف تقویت و توسعه زیرساخت ارتباطی کشور بالاخص در مناطق صعب العبور و ارائه سرویس مقرون به صرفه و با کیفیت در مناطق روستایی و دور افتاده است که باید به مرحله اجرا برسد و با دریافت این مجوز این امکان نیز فراهم خواهد شد.

لاجوردی افزود: همچنین ارائه در شرایط بحرانی خدمات ارتباطی نیز از جمله کاربردهای ارائه شده توسط اپراتور اینترنت ماهواره‌ای است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران همزمان با اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی (WRC-23) در شهر دبی به امضای مدیرعامل شرکت یاه کلیک رسید تا مقدمات لازم فراهم شود تا فعالیت قانونی این شرکت برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور انجام شود.

باتوجه به سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، این شرکت تعامل با شرکت‌های بین‌المللی ارائه دهنده خدمات ارتباطی که قواعد سرزمینی کشورمان را به رسمیت می‌شناسند در اولویت دیپلماسی خود قرار داده است و پس از ماه‌ها مذاکره با اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای یاه کلیک (YahClick) وابسته به شرکت یاه ست (YahSAT)، این شرکت جمعه 24 آذر در شهر دبی در محل سرکنسولگری ایران با حضور سرکنسول ایران، قائم مقام وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاون راهبردی، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین‌الملل و توسعه بازار رگولاتوری و تعدادی از مدیران ارشد سازمان رسماً پذیرای قواعد سرزمینی (Landing Right) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور ما شدند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید