ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی‎

ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس اعلام وزیر ارتباطات و فناوری ارائه اینترنت ماهواره‌ای در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد. براساس گفته‌های زارع‌پور این امر نیازمند یک کنسر سیوم منطقه‌ای است که آن‌ها با سایر کشورها درحال مذاکره و رایزنی هستند.

در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت وزیر ارتباطات عیسی زارع‌پور در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که اینترنت ماهواره‌ای ملی در برنامه‌های بلند مدت آن‌ها قرار دارد. او در ادامه توضیح داد: «این که بتوانیم جهت ارائه اینترنت ماهواره‌ای از ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم در دستور کار سازمان فضایی است».

همچنین او تاکید کرد این که کشوری بخواهد برای خودش منظومه‌ای راه اندازی کند تا بتواند از طریق آن به مردم اینترنت ارائه دهد نیازمند کنسرسیوم منطقه‌ای است چرا که در کوتاه مدت چنین اقدامی اقتصادی نیست.

طبق گفته‌های زارع‌پور آن‌ها در این زمینه با سایر کشورها در حال رایزنی و مذاکره هستند بار دیگر وزیر ارتباطات اظهار داشت در کشور حضور و فعالیت ارائه‌دهندگان اینترنت ماهواره‌ای مورد استقبال قرار می‌گیرد.

به گفته او اتحادیه بین‌المللی مخابرات ضروری دانسته که بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای دنیا برای ارائه خدمات در جمهوری اسلامی ایران حتما باید مجوز بگیرند. ما برای آن‌ها نامه می‌نویسیم و از آن‌ها دعوت می‌کنیم که با فعالیت مبتنی بر قواعد ما از حضورشان در کشور استقبال می‌کنیم.

لازم به ذکر است در سال قبل معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران حسن سالاریه تاکید کرد در برنامه 10 ساله فضایی مسیر کاملاً مشخصی در رابطه با منظومه ماهواره‌های اینترنت مشاهده شده است.

به گفته معاون وزیر ارتباطات: «در حال‌ حاضر این برنامه در فاز امکان‌ سنجی است و پس از تکمیل شدن این فاز ماهواره‌های منظومه حداقلی narrow band یا به‌اصطلاح IOT (اینترنت اشیا) داریم و پس از آن به سراغ اینترنت و broadband می‌رویم».

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید