ابلاغ دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه‎

ابلاغ دستورالعمل مقابله با کلاهبرداری از طریق شماره تلفن همراه‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با هدف کاهش موارد سوء استفاده از شناسه‌های ارتباطی و تسهیل پیگیری جرایم و کلاهبرداری‌های صورت گرفته دستورالعملی تحت عنوان ساماندهی واگذاری شناسه ارتباطی به خصوص در حوزه کسب و کارها و سکوها ابلاغ شده است.

براساس این دستورالعمل هر گونه واگذاری شناسه ارتباطی که مراحل قانونی را طی نکرده باشد از جمله فرآیند احراز هویت به منظور جلوگیری از سوء استفاده از شماره‌های مردم، غیرمجاز تلقی می‌شود و فرد واگذارنده نمی‌تواند از خدمات فضای مجازی به طور کامل استفاده کند.

همچنین براساس این دستورالعمل گزارش‌های مربوطه توسط ارائه دهندگان خدمات فضای مجازی در اختیار پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی کل انتظامی کشور (فتا) قرار گرفت تا در صورت احراز تخلف، اعمال محدودیت‌های ضروری بازدارنده در سبد خدمات ارتباطی متخلفین انجام شود. همچنین دستورالعمل ساماندهی واگذاری شناسه ارتباطی کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیکی را در خصوص دستگاه‌های اجرایی و پلیس فتا را در حوزه سکوها و کسب‌وکارها موظف کرده است تا ضوابط اجرایی مرتبط با این فرایند را اعلام کند.

لازم به ذکر است این دستورالعمل که در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور تصویب شده است در راستای اجرای بندهایی از سند نظام هویت معتبر در فضای مجازی مصوب جلسه پنجاه و نهم شورای عالی فضای مجازی کشور توسط دکترسیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، به منظور اجرایی شدن ابلاغ شده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید