آیا از امنیت شبکه‌های اجتماعی خود اطمینان دارید

آیا از امنیت شبکه‌های اجتماعی خود اطمینان دارید

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، اکثر کاربران پیام‌رسان‌های موبایلی در معرض خطر کلاهبرداری یا هک‌ شدن هستند چون از آپشن‌های امنیتی مهم استفاده نمی‌کنند. بررسی‌های انجام شده در دانشگاه بیرمنگام انگلیس حاکی از آن است که تنها 14 درصد افرادی که از خدمات رمزگذاری پیام‎رسان‌ها استفاده می‌کنند، این کار را به درستی انجام می‌دهند.

برنامه‌های کاربردی واتس‌آپ و وایبر، پیام‌ها را به صورت پیش‌فرض رمزگذاری می‌کنند، این برنامه‌ها نیازمند فرآیند اعتبارسنجی (Authentication Ceremony) برای تضمین امنیت واقعی‌شان هستند اما پیام‌رسان فیس‌بوک خدمات رمزگذاری پیش فرض ارائه نمی‌دهد و کاربران خودشان می‌توانند خدمات یاد شده را فعال کنند. با این حال از آنجایی که اکثر کاربران از این فرآیند و اهمیت آن ناآگاه هستند و مشکلات امنیتی خاصی را تجربه نکرده‌اند مجاب کردن آنها برای استفاده از روش‌های امنیتی کمی مشکل است.

امنیت شبکه های اجتماعی

کاربران باید برای کسب اطمینان در این زمینه برخی تنظیمات را به طور شخصی انجام دهند، برای مثال هویت گیرنده پیام‌ها را تایید کنند تا مطمئن شوند اطلاعات شخصی آنها سرقت نمی‌شود. بدون تایید فرایند ایمن‌سازی داده‌ها برای گیرنده، ممکن است هکر خود را به جای گیرنده جا بزند و پیام‌های کاربران را دریافت کند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده 79 درصد از کاربران واتس‌آپ و 96 درصد از کاربران وایبر با بررسی تنظیمات این پیام رسان‌ها توانستند رمزگذاری داده‌ها را انجام دهند، اما از آنجایی که تنظیمات فیس‌بوک کار دشواری است تنها 63 درصد افراد موفق به انجام این کار شده‌اند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید