وزارت ارتباطات از گرفتن مجوز برای مسدود کردن برخی سیم‌کارت‌ها از مجلس خبر داد‎

وزارت ارتباطات از گرفتن مجوز برای مسدود کردن برخی سیم‌کارت‌ها از مجلس خبر داد‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، مجوز لازم توسط نمایندگان مجلس به وزارت ارتباطات داده شد تا سیم‌کارت بعضی افراد خاص ازجمله اتباع دارای اقامت موقت که از کشور خارج شده‌اند و متوفیان را مسدود کند.

در جلسه علنی نوبت دوم یکشنبه 30 آبان 1402 نمایندگان مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در رابطه با لایحه برنامه هفتم توسعه، بندهای (ژ) و (س) ماده 85 لایحه برنامه را به مرحله تصویب رساندند.

براساس این مصوبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مجلس مجوز لازم را گرفت که سیم‌کارت متوفیان، اشخاص حقوقی تعطل شده یا انحلال‌ یافته، اتباع غیر ایرانی که اقامت موقت دارند و از کشور خارج شده‌اند را تا زمان تعیین تکلیف توسط مالک قانونی مسدود یا یک طرفه کند.

براساس (س) ماده 85 لایحه برنامه و جهت پیشگیری از به وجود آمدن جرائم مرتبط با سیم‌کارت‌های تلفن همراه یا شناسه‌های مخابراتی معادل آن وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه دارد راساً یا برحسب اعلام قوه قضائیه سیم‌کارت‌های متوفیان، اشخاص حقوقی تعطل شده یا انحلال‌ یافته، اتباع غیر ایرانی که اقامت موقت دارند و از کشور خارج شده، زندانیان در طول مدت زمانی که در زندان حضور دارند را جز در موارد دستور داده‌ شده توسط مقام قضائی تا زمان تعیین تکلیف توسط مالک قانونی حسب مورد مسدود یا یکطرفه نماید.

همچنین علاوه‌بر این طبق بند (ژ) ماده 85 لایحه برنامه هفتم توسعه قوه قضائیه مکلف است به برنامه‌ ریزی و زمینه‌ سازی برای کاهش جرم و جنایت با هدف کاهش 10 درصدی سالانه در مصادیق مهم آن توسط دستگاه‌های ذی‌ ربط اقدام و علاوه بر اعلام عمومی بر اجرای آن نظارت داشته باشد و گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها اعلام کند.

براساس دستوری که توسط مجلس صادر شده مراجع دارنده و اطلاعات موضوع این بند موظف هستند اطلاعات لازم را در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید