چگونه سیمکارت گمشده ایرانسل را مسدود کنیم یا بسوزانیم

چگونه سیمکارت گمشده ایرانسل را مسدود کنیم یا بسوزانیم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، نحوه سوزاندن و غیر فعال کردن سیم کارت یکی از راهکارهایی است که باید بتوانید آن را انجام دهید و با آن آشنا باشید.

جهت انجام این کار با توجه به اینکه سیم کارت شما متعلق به کدام اپراتور باشد روش‌های متفاوتی وجود دارد و اگر شما جزو مشترکین اپراتور ایرانسل هستید و اکنون بنابر هر دلیلی قصد سوزاندن سیم کارتتان را دارید این مطلب را تا انتها بخوانید.

روش سوزاندن سیم کارت ایرانسل از جمله دلایل سوزاندن و غیرفعال کردن سیم کارت است که می‌توانیم به گم شدن سیم کارت، دزدیده شدن سیم کارت، ثبت سیم کارت‌هایی به نام شخص بدون اینکه فرد اطلاعی از آن داشته باشد و یا ترجیح فرد جهت غیرفعال کردن سیم کارتش اشاره کنیم.

برای این که بتوانید سیم کارت ایرانسل خود را بسوزانید پیش رویتان راه‌های غیرحضوری و حضوری مختلفی قرار دارد.

این نکته را مدنظر داشته باشید که بد نیست گاهی اوقات این موضوع را بررسی کنید و ببینید که چند سیم کارت به نام شما ثبت شده است و با توجه به این که این امکان وجود دارد از سیم کارت‌هایی که به نام شما ثبت شده است سوء استفاده شود، جهت بررسی این موضوع لازم است راه‌های استعلام سیم کارت‌های ثبت‌ شده به نام شخص را یاد بگیرید و اگر متوجه این موضوع شدید که سیم کارتی به نام شما ثبت شده و از آن بی‌خبرید بلافاصله اقدام به سوزاندن آن کنید.

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با استفاده از روش غیرحضوری برای این که بتوانید به محض دزدیده شدن، گم شدن و یا مطلع شدن از اینکه سیم کارت‌هایی بجز سیم کارت خودتان به نام شما به ثبت رسیده است، در سریع‌ ترین زمان ممکن اقدام به غیر فعال کردن آن کنید و برای انجام این کار می‌توانید از دو روش اینترنتی و تلفنی استفاده کنید.

برای استفاده از این دو روش لازم است از طریق سوزاندن سیم کارت ایرانسل با پوکه اقدام کنید.

به این نکته توجه کنید زمانی که از روش‌های غیر حضوری استفاده می‌کنید باید پوکه سیم کارت ایرانسل را در اختیار داشته باشید چون به سریال سیم کارت که بر روی پوکه درج شده احتیاج دارید.

همچنین این موضوع را در نظر داشته باشید که تمامی روش‌های غیر حضوری صرفاً برای سوزاندن و غیر فعال کردن به طور موقتی است و برای اینکه سیم کارت را به صورت دائمی بسوزانید حتماً باید به‌ صورت حضوری جهت انجام این کار اقدام کنید.

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با تلفن

همان گونه که قبل‌تر توضیح دادیم شما جهت این که بتوانید سیم کارت ایرانسل خود را به طور تلفنی بسوزانید حتما باید شماره سریال سیم کارت را بدانید.

سریال سیم کارت کدی است بر روی پوکه سیم کارت (قابی که سیم کارت در آن قرار دارد) درج شده است و تنها از طریق آن می‌توایند برای سوزاندن سیم کارت ایرانسل با کد اقدام کنید.

اگر قصد برقراری تماس تلفنی برای سوزاندن سیم کارت را با یک خط ایرانسلی دارید لازم است کد سوزاندن سیم کارت ایرانسل را شماره‌گیری کنید و جهت انجام این کار با خط ایرانسل کد 700 (هفتصد) یا 7033 (هفتاد سی و سه) را شماره‌گیری کرده و بعد از اینکه تماس برقرار شد بخش «تماس با اپراتور» را انتخاب کنید؛ بعد از آن شماره سریال سیم کارتی که قصد سوزاندنش را دارید وارد کنید.

به این ترتیب درخواست سوزاندن و غیر فعال کردن سیم کارت مذکور به ثبت می‌رسد و اگر قصد دارید با یک خط و شماره غیر ایرانسلی اقدام به برقراری تماس تلفنی جهت ثبت درخواست سوزاندن سیم کارت کنید لازم است با شماره 09377033000 تماس بگیرید.

همچنین در ادامه لازم است با اپراتور صحبت کرده و بعد از اینکه سریال سیم کارت مورد نظر خود را ارائه کردید درخواست سوزاندن آن را بدهید.

سوزاندن سیم کارت ایرانسل با استفاده از اینترنت در بین روش‌های غیر حضوری غیرفعال کردن و سوزاندن سیم کارت ایرانسل به‌ جز روش تلفنی سوزاندن سیم کارت به‌ صورت آنلاین هم امکان‌پذیر است.

جهت انجام این کار لازم است اپلیکیشن یا وب‌ اپلیکیشن ایرانسل من را دانلود کنید، در این اپلیکیشن یک حساب کاربری ایجاد کرده و وارد آن شوید. بعد از ورود به اپلیکیشن یا وب‌ اپلیکیشن ایرانسل من لازم است به بخش «حساب من» وارد شوید.

سپس وارد بخش «پروفایل» شده و در میان تمامی گزینه‌ها بر روی گزینه «مسدود کردن/رفع مسدودیت» کلیک کنید. بعد از اینکه این بخش را انتخاب کردید در صفحه بعدی باید انتخاب کنید که دلیلتان برای مسدود کردن سیم کارتتان چیست و در نهایت به روی گزینه «قطع یک طرفه» ضربه بزنید.

در میان دلایلی که برای مسدود سازی سیم کارت آمده باید یکی از دو گزینه «درخواست قطع موقت سیم‌کارت را دارم» یا «دستگاه تلفن همراه/سیم‌ کارت را گم کرده‌ام» را انتخاب کنید تا درخواست شما به ثبت برسد.

اگر تنها برای مدت کوتاهی قصد مسدود کردن سیم کارت ایرانسل خود را داشتید جهت رفع این مسدودیت لازم است در اپلیکیشن ایرانسل من همین مراحل را طی کنید تا مجددا سیم کارتتان فعال شود.

سوزاندن سیم کارت ایرانسل به روش حضوری

همان‌ طور که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم برای اینکه شما بتوانید سیم کارت ایرانسل خود را به طور دائمی و برای همیشه بسوزانید تا غیر فعال شود چاره‌ای ندارید جز اینکه به صورت حضوری به نمایندگی ایرانسل مراجعه کنید.

در واقع بر اساس اعلام اپراتور ایرانسل حتی اگر به روش غیر حضوری یعنی از طریق اپلیکیشن یا تلفن نسبت به مسدود سازی سیم کارت ایرانسل خود اقدام کرده باشید جهت اینکه سیم کارت شما به طور کامل و دائمی مسدود و غیر فعال شود کافی نیست.

جهت سوزاندن دائمی سیم کارت تنها راهی که پیش روی شما قرار دارد این است که به صورت حضوری به یکی از دفاتر نمایندگی ایرانسل مراجعه کنید و زمانی که روش مراجعه حضوری را انتخاب می‌کنید، هیچ نیازی به در اختیار داشتن پوکه سیم کارتی که قصد دارید آن را بسوزانید ندارید زیرا در این روش نیازی نیست به متصدی دفتر نمایندگی ایرانسل سریال سیم کارتتان را اعلام کنید.

در این روش کافی است شما آدرس نزدیک‌ترین دفتر نمایندگی ایرانسل را پیدا کرده، به این مرکز مراجعه کنید و با اعلام شماره ایرانسلی که می‌خواهید آن را مسدود کنید به مسئول آن دفتر از او درخواست کنید سیم کارتتان را برای همیشه مسدود و غیر فعال کند.

توجه کنید که محض اطمینان لازم است کارت ملی را هم همراهتان ببرید تا متصدی مطمئن شود که شما صاحب همان سیم کارتی هستید که قصد سوزاندنش را دارید.

در روش سوزاندن سیم کارت با اینترنت لازم است از طریق خط موبایل ایرانسلی خود در اپلیکیشن ایرانسل من حساب کاربری ایجاد کنید و جهت سوزاندن سیم کارت اقدام کنید زیرا امکان سوزاندن با کد ملی وجود ندارد، در روش تلفنی هم تنها لازم است سریال سیم کارت را در اختیار داشته باشید اما در روش حضوری برای اینکه اثبات کنید سیم کارت ایرانسلی که قصد غیرفعال یا سوزاندن آن را دارید متعلق به شماست لازم است کارت ملی یا کد ملی خود را اعلام کنید.

صدور سیم کارت گم شده ایرانسل

اگر سیم کارت قبلی خود را سوزانده باشید و اکنون قصد دارید سیم کارت ایرانسل جدیدی بگیرید لازم است با کارت ملی و شناسنامه به یکی از دفاتر اصلی نمایندگی ایرانسل مراجعه کرده، یک بسته بازگشت خریداری کنید و در خواست بدهید که برای همان شماره پیشین سیم کارت صادر کنند.

شرط این که سیم کارت سوزانده‌ شده و یا مفقود شده شما مجدداً صادر شود این است که سیم کارت شما قبل از مفقود و سوزانده شدن فعال بوده و مورد استفاده قرار گرفته باشد.

براساس چیزی که شرکت ایرانسل اعلام کرده است هزینه تعویض سیم کارت کاملا رایگان بوده و مشترکین فقط هزینه بسته بازگشت را می‌پردازند و نمایندگی‌ها حق دریافت هیچ‌گونه هزینه اضافی را ندارند.

لازم به ذکر است سیم کارت جدید شما حداکثر 24 ساعت پس از دریافت فعال خواهد شد.

سوالات متداول:

- چطور می‌توانم سیم کارت ایرانسل را بسوزانم؟

جهت انجام این کار لازم است یا از طریق اپلیکیشن ایرانسل من اقدام کنید و یا با خط ایرانسل با شماره 700 (هفتصد) یا 7033 (هفتاد سی و سه) یا از خطوط دیگر با شماره 09377033000 تماس بگیرید یا به یکی از دفاتر ایرانسل مراجعه کنید.

- مسدود کردن سیم کارت ایرانسل چقدر هزینه دارد؟

اگر صرفا بخواهید سیم کارت را مسدود کنید لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای آن پرداخت کنید.

- سیم کارت ایرانسل پس از گذشت چه مدتی می‌سوزد؟

سیم کارت اعتباری ایرانسل پس از گذشت سه ماه غیر فعال بودن سلب مالکیت می‌شود. این موضوع در رابطه با سیم کارت‌های دائمی به سوابق مالی سیم کارت شما بستگی دارد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید