صدای بوق متفاوت برای سیم کارت های ترابرد شده پخش می شود

صدای بوق متفاوت برای سیم کارت های ترابرد شده پخش می شود

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند ، با آغاز طرح ترابردپذیری و کوچ کردن برخی از کاربران به اپراتورهای مختلف ، دیگر امکان تشخیص نوع اپراتور از روی پیش شماره وجود ندارد. برای همین منظور و به خاطر تشخیص تماس گیرنده از اپراتور مقصد ، قبل از برقراری تماس یک پیام برای تماس گیرنده پخش می شد که حاوی اطلاعات اپراتور مقصد بود.

بوق تماس ترابردپذیری
حال مطلع گشتیم که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، بوق کوتاه مخصوصی را جایگزین پیام کنونی ترابردپذیری خواهد کرد. رگولاتوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد بوق کوتاه ویژه ترابرد ، جایگزین پیام صوتی حال حاضر برای شماره ‌های ترابرد شده می گردد.

در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این چنین آمده است:

با اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ های تلفن همراه ، پیش ‌شماره مشترکین نمی تواند تعیین‌ کننده نوع اپراتور خدمات دهنده به مشترکین باشد. از این رو با ‌هدف اطلاع ‌رسانی بیرون از شبکه بودن تماس و تفاوت هزینه مربوط به آن برای مشترکینی که قصد برقراری تماس با مشترک ترابرد شده دارند ، بوق کوتاه مختص ترابرد پخش می گردد.

گفتنی است که این سرویس در ایران با استقبال زیادی رو به رو نشده و افراد کمی نسبت به تغییر اپراتور خود اقدام کرده اند. همچنین باید دید صدای بوق متفاوت چقدر می تواند در تشخیص نوع اپراتور کاربرد داشته باشد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید