اجرای پروژه فیبرنوری تا اتصال آخرین ساختمان در کشور‎

اجرای پروژه فیبرنوری تا اتصال آخرین ساختمان در کشور‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس گفته‌های عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه بررسی پیشرفت پروژه ملی فیبر نوری کسب و کارها و منازل با حضور مدیران اپراتورهای فعال در این پروژه با تاکید بر این که این پروژه ملی و بزرگ است و آینده نیم قرن کشور را تضمین می‌کند گفت: شما هم به عنوان مجریان این پروژه باید به خودتان ببالید که در این پروژه ملی و بزرگ سهیم هستید.

همچنین او افزود: در این پروژه هر قدمی که برداشته می‌شود حتماً جهت پیشرفت کشور و امیدآفرینی است و هر خانه‌ای که متصل به فیبر نوری می‌شود باعث بیشتر شدن امید مردم به آینده می‌شود و می‌تواند به پیشرفت و رشد کشور کمک کند.

زارع‌ پور با تاکید براینکه پروژه فیبر نوری کسب و کارها و منازل به درستی در مسیر حرکت خود قرار گرفته است ادامه داد: هرچه برای انجام این پروژه نیاز بوده از تامین مالی گرفته تا هماهنگی‌های بین دستگاهی به ویژه با شهرداران انجام گرفته است و تجربه یک سال اخیر نیز نشان دهنده این موضوع است که هر مشکلی که در مسیر این پروژه وجود داشته است به فضل الهی و با کمک یکدیگر برطرف می‌شود و هم اکنون الحمدلله در این پروژه دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد که قابل حل نباشد.

وزیر ارتباطات عیسی زارع‌ پور با بیان این که شرکت‌های فعال در این پروژه مقدمات خوبی را فراهم کرده‌اند اما نیاز است اکنون به طور ویژه توسعه کارگاه را مورد توجه قرار دهند خاطرنشان کرد: لازم است روند کار شتاب دو چندانی بگیرد و پیش از آغاز فصل سرما به ویژه در استان‌های غربی و شمالی، کار حفاری به پایان برسد تا در پایان سال بتوان به تعهدات پیش بینی شده دست پیدا کرد که این کار نیازمند یک عزم و اراده جدی و کار جهادی است بنابراین ضروری است از امروز به طراحی برنامه ریزی جدیدی بپردازیم.

زارع‌ پور در ادامه صحبت‌هایش گفت: از طرفی دیگر حتماً این موضوع را مورد توجه قرار دهید که پس از ایجاد پوشش در شهرها، تیم‌های نگهداری، بازاریابی و پشتیبانی خود را جهت ایجاد اتصال و ارائه سرویس تقویت کنید تا باعث افزایش رضایت مندی مردم در این پروژه شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در قدم بعدی و بعد از ایجاد 20 میلیون پوشش این موضوع در قانون برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده است که تا سال 1407، 20 میلیون ساختمان متصل شوند و بنابراین این پروژه تا اتصال آخرین خانه در کشور ادامه دار خواهد بود.

پیش از سخنان گزارشی از روند پیشرفت این پروژه توسط وزیر ارتباطات، مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری کسب و کارها در استان‌ها و شهرها ارائه شد و در جریان این گزارش مشکلات و موانع موجود خود برای تسریع کار مورد بررسی قرار دادند که جهت رفع هر کدام از آن‌ها توسط وزیر ارتباطات دستوراتی صادر شد.

همچنین گزارشی در ابتدای این جلسه از روند پیشرفت پروژه ارائه شد و در بخشی از این گزارش تاکید شد که پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در 23 استان آغاز شده است و حفاری و داکت‌ گذاری در این شهرها به انجام رسیده و یا در حال انجام است و تاکنون نیز 2370 کیلومتر فیبر کشی انجام گرفته است.

جانشین وزیر در امور ارتباطی و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امیر لاجوردی و مدیرعامل شرکت پست بانک بهزاد شیری در پایان این جلسه تفاهم نامه‌ای جهت تامین مالی پروژه در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را امضا کردند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید