اتصال به اینترنت پرسرعت برای روستاهای بالای 20 خانوار گلستان‎

اتصال به اینترنت پرسرعت برای روستاهای بالای 20 خانوار گلستان‎

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس گفته‌های مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از 99 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان گلستان امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و پایدار را دارند.

براساس گزارش‌های منتشر شده بشر در عصر کامپیوترها و ماهواره‌ها می‌تواند در کمترین زمان ممکن تصویر، صدا و دیگر اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت یا ارسال کند. همزمان با ورود به قرن 21 توجه دست‌ اندرکاران صنعت مخابرات و مراکز تحقیقاتی به فناوری روز دنیا یعنی فیبر نوری بیشتر شد و براساس باور کارشناسان حوزه ارتباطات با استفاده از فیبر نوری زیرساخت‌های شهری و محلی ارتباطات این امکان را دارند با سرعت و کیفیت بیشتر به یکدیگر و به زیرساخت‌های منطقه‌ای و جهانی اطلاعات بپیوندند.

زیرساخت لازم را می‌توان با به کارگیری تمام کاربردهای الکترونیکی از جمله تجارت الکترونیکی، دولت الکترونیکی و بانکداری الکترونیکی با بکارگیری آخرین فناوری‌های انتقال نوری فراهم کرد و خدمات ارتباطی پرسرعت، ارزان، ایمن و با کیفیت عالی را به همه اقشار ارائه کرد.

یکی از محیط‌های انتقال هدایت شده فیبر نوری است که در مخابرات مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محیطی برای انتقال یا جایی بین گیرنده و فرستنده است. فیبر نوری در واقع یکی از روش‌های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌های فیبر نوری بهره‌مند هستند.

در مدل (Fiber To The Home) FTTH، کابل‌کشی فیبر نوری تا واحد کاربر یا منزل ادامه پیدا می‌کند و به عبارت دیگر می‌توان گفت در تمام طول مسیر از مخابرات گرفته تا داخل منزل فیبر نوری جایگزین کابل مسی می‌شود.

اخیرا در رابطه با همین موضوع و در ادامه توسعه طرح فیبر نوری در کشور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، سیدحامد قدس علوی با اعلام اینکه در همه 37 شهر این استان پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها پایان یافته است بیان کرد: یک اپراتور از شرکت‌های دارای پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مجری در این پروژه در سطح استان بیش از 1300 کیلومتر حفاری، داکت‌گذاری و فیبرکشی انجام داده است که 658 کیلومتر دیگر آن بین شهرهای استان و 655 کیلومتر از این حفاری در داخل شهرها به انجام رسیده است.

همچنین او با اشاره به این که در روزهای آتی پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان افتتاح می‌شود بیان کرد: در کمتر از پنج ماه این پروژه با برنامه ریزی‌های دقیق و کار شبانه روزی به انجام رسیده که کار در این وسعت همه شهرهای استان را شامل می‌شود، بی‌نظیر است که بستر مناسبی برای اجرای طرح‌های فناورانه در سطح استان گلستان با پایان این پروژه فراهم شده و مردم شهرهای این استان امکان دسترسی به سرعت‌های چند صدمگابیتی را دارند.

قدس علوی با اشاره به اعتبار نزدیک به هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده توسط بخش خصوصی برای اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان گلستان بیان کرد: همزمان با به پایان رسیدن پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان گلستان بیش از یک میلیون نفر از جمعیت شهری این استان تحت پوشش این پروژه قرار می‌گیرند. براساس گفته‌های مدیرکل ارتباطات استان گلستان بعد از این که پوشش فیبرنوری برای همه مردم شهرهای استان گلستان ایجاد شد در فاز دوم این پروژه قرار است همه شهر‌ها و ساختمان‌های این استان نیز به فیبرنوری متصل شوند.

بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت استان گلستان که بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد با تغییرات جمعیتی چند سال اخیر 55 درصد این جمعیت ساکن شهرهای استان به شمار می‌روند اما مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از گذشت چند روز خبر از اتصال بیش از 99 درصد روستاهای بالای بیست خانوار استان گلستان به اینترنت پایدار و پرسرعت داد و گفت در گذشته و طبق آمار رسمی سال 1395، استان گلستان دارای 936 روستای بالای بیست خانوار بود که طی سال‌های اخیر تعدادی از این روستاها تبدیل به شهر شده تا تعداد روستاهای بالای بیست خانوار این استان نیز به حدود 930 روستا برسد.

همچنین وی با اشاره به این که اکنون 99.24 درصد روستاهای استان گلستان با اقداماتی که صورت گرفته است به شبکه ارتباطی با سرعت و کیفیت بالا متصل شده اند ادامه داد: هم اکنون در این استان تنها 7 روستای بالای بیست خانوار باقی مانده که فاقد ارتباط هستند که حداکثر تا دهه مبارک فجر با آغاز کارهای اجرایی آن‌ها هم از شبکه ارتباطی بهره‌مند می‌شوند.

در راستای همین موضوع در ادامه گفت: در استان گلستان اکثر روستاهایی که باقی مانده‌اند و به شبکه ارتباطی دسترسی ندارند روستاهایی بودند که زیرساخت‌های لازم از جمله برق و جاده را به منظور احداث سایت‌های جدید ارتباطی در اختیار نداشتند.

همچنین وی در رابطه با شرایط جغرافیایی این روستاها خاطرنشان کرد: استان گلستان از جمله استان‌های کوهستانی است که برخی روستاهای آن صعب العبور است و دسترسی به آن‌ها با سختی امکان‌پذیر است و برای این که یک سایت جدید در آن‌ها ایجاد کرد ابتدا لازم است چندین کیلومتر جاده در آنجا احداث شود که این مسئله تا حد زیادی کار را برای ما دشوار کرده بود.

وی ادامه داد: کار ما با اتصال آخرین روستای بالای بیست خانوار استان گلستان برای تکمیل پوشش ارتباطات روستایی به پایان نمی‌رسد بلکه بهبود کیفیت در روستاهایی که در قبل به شبکه ارتباطی اتصال کرده بودند در دستور کار قرار می‌گیرد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روحی بیان کرد: در حال حاضر به طور مشخص 26 روستای استان گلستان برخوردار از کیفیت ارتباطی مناسب نیستند و یا در برخی روستاها شبکه ارتباطی بر بستر ADSL است که به دنبال ایجاد ارتباطات اینترنتی هستیم.

مجری ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات بیان کرد تا زمانی که روستاییان عزیز نسبت به وضعیت ارتباطی رضایت کامل ندارند کار ما در استان گلستان ادامه دارد و بیان کرد: بعد از این که در 7 روستای باقی مانده برقراری ارتباط انجام شد این گونه برنامه ریزی کردیم تا بهبود کیفیت در این 26 روستا را آغاز کنیم تا روستاییان عزیز از کیفیت ارتباطاتی مطلوبی بهره‌مند شوند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کرد که فیبرنوری در بیش از 100 شهربه اتمام رسیده و نزدیک به 4 میلیون و 800 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و تا پایان این ماه به 5 میلیون خانوار می‌رسند و تا پایان سال هم انتظار داریم که 8 میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید