جدیدترین آمار ضریب نفوذ پهن باند ثابت

جدیدترین آمار ضریب نفوذ پهن باند ثابت

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، با توجه به گزارش وضعیت شاخص‌های آماری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعداد اشتراک‌های باند پهن اینترنت ثابت نشان دهنده این است که ضریب نفوذ پهن باند ثابت به حدود 13 میلیون رسیده است.

ضریب نفوذ

بر اساس آماری که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده است، تعداد خط‌های روستایی و شهری و ضریب نفوذ تلفن ثابت رشد ثابتی داشته است.

همچنین تعداد خط‌های مصوبه و خط‌های دایر نیز نشان دهنده این است که آمار ضریب نفوذ تلفن ثابت در بازه زمانی سال 1399 تا 1402 حدود 35 میلیون مورد است.

تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی بر اساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از 47.251  به 47.403 رشد صعودی به میزان 0.32% درصدی داشته است. همچنین تعداد روستاهای دارای ارتباط نیز رشدی معادل 0.25% درصدی را تجربه کرده اند.

تعداد اشتراک‌های روستایی در مجموع نشان دهنده این است که از میزان 3.974.942 در زمستان 1400 به میزان 3.955.448 در زمستان 1401 رسیده است.

باند پهن اینترنت ثابت
با توجه به تفکیک تکنولوژی، تعداد اشتراک‌های باند پهن اینترنت ثابت نشان دهنده این است که بیشترین تکنولوژی مورد استفاده کاربران X-DSL است. بعد از آن TD-LTE و سپس به ترتیب FTTH و Wifi تکنولوژی‌های مورد استفاده کاربران اینترنت در ایران هستند.

سهم بازار مشترکین پهن باند ثابت به تفکیک تکنولوژی نیز نشان دهنده این است که 77% درصد کاربران از تکنولوژی X-DSL استفاده می‌کنند. همچنین 18 درصد کاربران از تکنولوژی TD-LTE و 3 درصد کاربران از تکنولوژی Wifi و 2 درصد کاربران از تکنولوژی FTTH استفاده می‌کنند.

باند پهن اینترنت ثابت خانگی
تعداد اشتراک‌های باند پهن اینترنت ثابت به تفکیک خانگی و تجاری و ضریب نفوذ پهن باند ثابت نشان دهنده این است که اشتراک‌های باند پهن اینترنت ثابت خانگی به بیش از 13 میلیون رسیده است. تعداد اشتراک‌های باند پهن اینترنت ثابت تجاری و اداری نیز کمی بیش از 10 میلیون و ضریب نفوذ پهن باند ثابت حدود 13 میلیون مورد را نشان می‌دهد.

تعداد اشتراک‌های ارتباطات پهن باند ثابت به تفکیک سرعت هم نشان دهنده این است که بیشترین میزان سرعت مورد استفاده کاربران خانگی و تجاری 2048 تا kbps 10240 است.

ترافیک مکالمه خروجی و ورودی درحوزه ثابت نیز نشان دهنده این است که بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون دقیقه ترافیک مکالمه در بازه زمانی زمستان گذشته وجود داشته است. بیشترین ترافیک مکالمه مربوط به ترافیک مکالمه درون شبکه‌ای درون استانی بوده است که نمودارد زیر نشان دهنده این آمار است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید