تعرفه تماس تصویری دقیقه‌ای 150 تومان است

تعرفه تماس تصویری دقیقه‌ای 150 تومان است

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سقف تعرفه یک دقیقه تماس ویدئویی برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی 150 تومان است. این کمیسیون همچنین این اجازه را به اپراتورها داده تا بسته‌هایی با تعرفه متفاوت برای این خدمت تعریف کنند.

تماس تصوریری

در جلسه بهمن‌ماه سال 1401 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمت مکالمه ویدئویی را تصویب کرد؛ خدمتی که پس از چندین وعده وزیر ارتباطات، سرانجام اواخر فروردین‌ماه امسال عملیاتی شد. درحال‌حاضر تعدادی از مشترکین همراه اول می‌توانند بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی، روی شبکه این اپراتور تماس تصویری برقرار کنند.

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه ویدئویی (اعم از برون شبکه و درون شبکه) برای سیم‌کارت‌های اعتباری یا دائمی برابر 150 تومان است.

در ماده 2 این مصوبه به دارندگان پروانه ارائه دهنده خدمات تلفن همراه اجازه داده شده تا با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوط، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را متناسب با نیاز مشترکین تعریف و ارائه کنند.

تاکید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بر این موضوع است که اپراتورها حق ندارند برای تماس تصویری مبالغی تحت عنوان خدمت داده تلفن همراه دریافت کنند.

همچنین در ماده 4 این مصوبه، تعرفه اتصال متقابل مکالمات ویدئویی بین اپراتورهای مختلف 50 درصد «سقف تعرفه مکالمه ویدئویی» تعیین شده است.

هیئت وزیران نیز بنابر پیشنهاد ماده 5 مصوبه یادشده، در جلسه 21 اسفندماه سال 1401 نیز حق‌السهم دولت از درآمد ارائه خدمت مکالمه ویدئویی را معادل 8 درصد تعیین کردند.

بنابر اعلام وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی این سرویس، تولیدکنندگان گوشی باید همکاری کنند؛ چرا که باید این قابلیت روی گوشی‌هایی که در ایران در حال تولید است، فعال شود.

زارع‌پور همچنین اعلام کرد تحقق این موضوع در حوزه کاری آن‌ها نیست: «با تولیدکنندگان گوشی هم درحال رایزنی هستیم، اما در حوزه کاری ما نیست. از سوی وزارت صمت و وزارت امور خارجه درحال پیگیری هستیم که تولیدکنندگان خارجی این مدل گوشی‌ها، این قابلیت را فعال کنند.»

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید