مقایسه تعرفه اینترنت تماس و پیامک اپراتورهای ایرانسل رایتل و همراه اول

مقایسه تعرفه اینترنت تماس و پیامک اپراتورهای ایرانسل رایتل و همراه اول

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، خدماتی که اپراتورهای موبایل ارائه می‌دهند در برخی مواردی با یکدیگر تفاوت دارند و تعرفه‌های آن‌ها هم در زمینه‌های مختلف مانند مکالمه، اینترنت و پیامک بر همین مبنا تنوع زیادی دارد. ایرانسل و همراه اول اکنون بزرگ‌ترین اپراتورهای موبایلی محسوب می‌شوند و رایتل با فاصله از آن‌ها در حال خدمات‌دهی است. آگاهی داشتن از نرخ تعرفه‌ی این اپراتورها، می‌تواند به شما در انتخاب سیم‌کارت و نوع خدمات مورد استفاده کمک کند. این اطلاعات در فروردین 1402 از وب‌سایت رسمی اپراتورهای موبایل کشور، جمع‌آوری شده است.

تعرفه اینترنت

تعرفه‌های اینترنت به دو صورت عادی و بسته توسط اپراتورهای مختلف ارائه می‌شود و تعرفه‌ی پیامک هم صفحه‌ای محاسبه می‌شود و با توجه به اینکه متن شما انگلیسی یا فارسی تایپ شده باشد تفاوت دارد.

تعرفه‌های مکالمه همراه اول داخل شبکه و بیرون شبکه‌ی آن با هم فرقی ندارد ولی برای سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی متفاوت است. ایرانسل مکالمه‌ی داخل و خارج شبکه را یکسان محاسبه می‌کند و تفاوت تعرفه‌ها در اعتباری و دائمی بودن سیم‌کارت است.

هزینه پیامک سیم کارت‌های مخصوص پیام‌رسانی ایرانسل با هزینه‌ی پیامک در سیم‌کارت‌های معمولی تفاوت دارد. این اپراتور هم در بخش تعرفه‌ی عادی هزینه سایت‌های منتخب داخلی را کمتر از سایت‌های دیگر در نظر گرفته است.

هزینه‌ی خدمات پیامک و تماس صوتی رایتل در حالت رومینگ ملی با تعرفه‌های عادی تطابق دارد و این اپراتور هم 50 درصد تخفیف برای استفاده از ترافیک بومی در نظر گرفته اما در تعرفه‌ی آزاد خدمات ترافیک بومی و بین‌الملل به یک میزان محاسبه می‌شود. کاربران رایتلی برای مکالمات برون شبکه و درون شبکه هم تعرفه‌ی متفاوتی پرداخت می‌کنند.

شاتل موبایل قابلیت انتقال دیتا را برای کاربران خود در نظر گرفته که به این معناست کاربر می‌تواند در زمان تمدید بسته، دیتای باقی‌مانده (تا سقف 400 مگابایت) از بسته‌ی قبلی خود را به دوره‌ی بعد منتقل کند.

تعرفه‌ی مکالمه‌ی اپراتورها

تعرفه‌ی اپراتور موبایلی رایتل در برخی موارد، کمتر از ایرانسل و همراه اول است و همین موضوع می‌تواند موجب جذب کاربران به این اپراتور شود. رایتل نرخ جداگانه‌ای برای مکالمات درون شبکه و برون شبکه در نظر گرفته است؛ بر این اساس، مکالمات درون شبکه‌ی این اپراتور برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری برای هر دقیقه معادل 100 ریال محاسبه می‌شود. البته تعرفه‌های یادشده در شبکه‌ی خود رایتل محاسبه می‌شوند؛ براساس اطلاعیه‌ی وب‌سایت رسمی این اپراتور، تعرفه‌ی تماس درون شبکه در خارج از شبکه‌ی رایتل (رومینگ ملی) برای سیم‌کارت دائمی 555 ریال است. جدول زیر به‌صورت کامل مقایسه تعرفه‌های مکالمه‌ی اپراتورهای موبایل کشور را به نمایش گذاشته است.

اینترنت

تعرفه‌ی ارسال پیامک

مقایسه‌ی تعرفه‌ی پیام کوتاه (SMS) در اپراتورهای مختلف

با نگاهی به جدول زیر، این موضوع برایمان روشن می‌شود که سیم‌کارت دائمی رایتل با اختلافی بسیار کم و ناچیز در مقایسه با همراه اول ارزان‌ترین سرویس پیامک را ارائه می‌دهد.

شاتل‌موبایل در میان سیم‌کارت‌های اعتباری برای پیامک فارسی 100 ریال تعرفه تعیین کرده و سرویس به‌صرفه‌تری را به کاربران ارائه می‌دهد. در جدول زیر به بررسی دقیق‌تر این موضوع پرداخته شده است.

تعرفه اینترنت همراه

تعرفه دیتا و اینترنت

در این بخش، سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل و همراه اول عملکردی مشابه یکدیگر دارند، به‌عبارتی، مشترکان هر دو به ازای هر کیلوبایت تبادل اطلاعات در سیم‌کارت‌های دائمی، 0/4 ریال را پرداخت می‌کند.

تشابه بین تعرفه‌ی اینترنت ایرانسل و همراه اول، در بخش سیم‌کارت‌های اعتباری نیز وجود دارد. رایتل هم تعرفه‌ی خود را به ازای هر گیگابایت اعلام کرده که در خطوط اعتباری و دائمی 40 هزار ریال است. جزئیات تکمیلی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

تعرفه ارسال پیامک

مقایسه بسته‌های اینترنتی

در حال حاضر هیچ کدام از اپراتورها بسته‌ی اینترنت نامحدود ندارند و در میان اپراتورها فعلا فقط رایتل بسته‌ی اینترنت یک‌ساله دارد. تنها اپراتوری که بسته‌های ساعتی ارائه کرده شاتل موبایل است. بسته‌ی دو ساعته‌ی شاتل‌موبایل با 4 گیگابایت به قیمت 9000 تومان در دسترس کاربران این سیم‌کارت قرار دارد.

همراه اول برای مشرکین جدید خود بسته‌های ویژه‌ای ارائه داده که مشترکینی که حداکثر 30 روز از تاریخ فعال‌سازی سیم‌کارتشان گذشته است می‌توانند از آن استفاده کنند. بسته‌های بلند مدت و کوتاه مدت به صورت خودکار تمدید نمی‌شوند اما بسته‌های ماهانه امکان تمدید به صورت خودکار را دارند که بعد از پایان بسته به صورت خودکار حجمی یا زمانی تمدید می‌شوند. همراه اول طرحی به اسم اینترنت همراهی ایجاد کرده که در آن به هر کدام از مشترکین بسته‌های ویژه‌ای بر اساس الگوی مصرفشان پیشنهاد می‌کند. در این صفحه می‌توانید شرایط خرید و قوانین آن را مشاهده کنید.

این امکان در ایرانسل با عنوان بسته‌های اختصاصی وجود دارد که اگر کاربر ایرانسل هستید می‌توانید از این صفحه برای دریافت آن اقدام کنید.

از سوی همراه اول و ایرانسل طرحی مبنی بر طرح تعرفه‌ی ویژه‌ی مصرف آزاد اینترنت همراه ارائه شده که امکان مدیریت مصرف آزاد اینترنت را می‌دهد. اینترنت با تعرفه‌ی آزاد هزینه‌ی بیشتری دارد و اپراتورها این امکان را در اختیار شما قرار داده که مصرف اینترنت آزاد را غیرفعال کنید تا از مصرف ناخواسته‌ی شما جلوگیری شود. شاتل‌موبایل در مورد بسته‌هایش سرویس تعرفه ویژه‌ی مصرف آزاد اینترنت را فعال کرده که بر اساس آن در هنگام تمام شدن بسته‌ها و ورود به مصرف آزاد، معادل یک نهم تعرفه‌ی سایر اپراتورها هزینه پرداخت کنند.

قیمت‌هایی که در جدول‌ها مشاهده می‌کنید بدون احتساب مالیات ثبت شده است.

بسته‌های اینترنتی ۱ روزه

بسته اینترنت

بسته‌های اینترنتی 3 روزه

اینترنت 3 روزه

بسته‌های اینترنت هفتگی

اینترنت 7 روزه
بسته‌های اینترنتی 15 روزه

اینترنت 15 روزهبسته‌های اینترنتی 1 ماهه

اینترنت 1 ماهه

بسته‌های اینترنتی 2 ماهه

اینترنت 2 ماهه
بسته‌های اینترنتی 3 ماهه

اینترنت 3 ماهه
بسته‌های اینترنتی 4 ماهه

اینترنت 4 ماهه
بسته‌های اینترنتی 6 ماهه

تعرفه 6 ماهه

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید