چگونه از اپراتورهای اینترنت شکایت ثبت کنیم

چگونه از اپراتورهای اینترنت شکایت ثبت کنیم

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در این مقاله روش‌های ثبت شکایت از اپراتورهای تلفن همراه برای مشکلات اینترنت از جمله کیفیت کم اینترنت یا سرعت پایین آن را به شما آموزش داده‌ایم.

اپراتورهای اینترنت

شاید شما هم رضایتی از سرویس ارائه دهنده‌ی اینترنت و موبایل خود ندارید و از ارائه خدمات و پشتیبانی این شرکت‌ها گلایه داشته باشید. در این مواقع بهترین کار شکایت کردن از شرکت‌ها و اپراتورهای اینترنت به مراجع ذی‌صلاح است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرجع اصلی رسیدگی به شکایات شما از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی مانند موبایل و اینترنت است؛ زیرا شرکت‌های مذکور پروانه‌ی فعالیت خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که زیرمجموعه این وزارت است دریافت می‌کنند.

سامانه 195 توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شکایت از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطات ثابت، ارتباطات سیار، پست و رادیویی راه‌اندازی کرده است که به دو شکل می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد؛ این دو راهکار عبارتند از سامانه اینترنتی و تلفنی.

سامانه اینترنتی 195

با مراجعه به سایت 195 به نشانی www. 195. cra. ir می‌توانید برای ثبت شکایت در سامانه پاسخ‌گویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام کنید. با مراجعه به این سامانه صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود:

شکایت از اپراتور

بعد از انتخاب مکان سرویس صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود که اولین اقدامی که لازم است انجام دهید این است که از بین دسته‌بندی‌های مختلفی که در بالای صفحه به نمایش گذاشته می‌شود، گزینه «اینترنت» را انتخاب کنید. در ادامه، در کادر «اطلاعات شکایت» به ترتیب سرویس، نام اپراتور، نوع شکایت و موضوع شکایت را انتخاب کنید. در آخر، روی گزینه «مرحله بعد» کلیک کنید.

برای ثبت شکایت لازم است روی قسمت «ثبت شکایت» کلیک کنید تا به صفحه مورد نظر هدایت شوید. در این صفحه کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی را وارد کرده و سپس گزینه «درخواست کد تایید» را انتخاب کنید. 
چند ثانیه بعد، یک کد به شماره موبایلی که وارد کرده‌اید پیامک می‌شود که کد تایید شما است. در صفحه جدیدی که برایتان باز شده این کد را وارد کادر مورد نظر کنید و کد امنیتی جدید را هم در کادر مربوطه تایپ کنید. در نهایت، روی «مرحله بعد» کلیک کنید.

در صفحه جدید نقشه‌ای برای شما باز می‌شود که شما باید موقعیت جغرافیایی و مکان سرویس خود را در آن جست‌وجو و انتخاب کنید.

صفحه‌ی جدیدی برای شما باز می‌شود که لازم است در آن اطلاعات تماس خود را وارد کنید. بعد از ثبت تمام این اطلاعات، کد امنیتی را هم وارد کنید و سپس، روی گزینه «ثبت شکایت» کلیک کنید تا شکایت شما ثبت شود.

سامانه تلفنی 195

شما می‌توانید علاوه بر امکان ثبت آنلاین شکایت از ارائه‌دهندگان اینترنت، از طریق سامانه تلفنی 195 نیز برای ثبت شکایت خود اقدام کنید. برای شکایت به سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم است با شماره 195 تماس برقرار کرده، عدد «یک» را شماره‌گیری کرده و منتظر بمانید به یکی از اپراتورها وصل شوید و شکایت خود را به او بگویید و ثبت کنید. اگر پیش از این شکایتی را ثبت کرده و مایل به پیگیری آن هستید لازم است عدد 2 را شماره‌گیری کنید.

لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از تماس با مرکز تلفن 195 یا انجام شکایت اینترنتی، حتماً مواردی چون کدملی، شماره پرونده و کد پستی خود را آماده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از سامانه تلفنی 195 و سامانه اینترنتی شکایتتان از وضعیت اینترنت تمامی ارائه‌دهندگان اینترنت را ثبت کنید. با این حال، اپراتورها سامانه‌هایی را راه‌اندازی کرده یا شماره‌های تماسی برای مطرح کردن مشکلات و ثبت شکایت مشترکین و کاربران در نظر گرفته‌اند.

ثبت شکایت از همراه اول

در صورتی که از اینترنت همراه اول خود ناراضی هستید یا مشکلی دارید، می‌توانید چند روش برای مطرح کردن این مشکل با اپراتور شما وجود دارد. برای این کار لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

-شماره 0912999 برای تماس با تلفن ثابت و شماره 9990 برای تماس با تلفن همراه
-استفاده از اپلیکیشن همراه من و امکان گفت‌وگوی آنلاین با کارشناسان
-ارتباط از طریق ایمیل به نشانی 9990@mci. ir
-ارسال دورنگار به مرکز تماس همراه اول به شماره 09129999900

ثبت شکایت از ایرانسل

برای ثبت شکایت از اینترنت ایرانسل یا سایر خدمات و سرویس‌های این اپراتور لازم است اقدام به برقراری تماس با شماره‌ی 09377000000 کند و در گفت‌وگو با اپراتور مشکل خود را مطرح و در صورت‌عدم رفع مشکل، شکایتتان را ثبت کنید.

ثبت شکایت از رایتل

چند راه مختلف برای ثبت شکایت از اینترنت رایتل وجود دارد. اگر شما به‌عنوان مشترک اپراتور رایتل از محصولات، نحوه پاسخگویی، خدمات، برخورد پرسنل شرکت رایتل و تامین‌کنندگان ناراضی باشید می‌توانید با استفاده از یکی از راه‌های زیر شکایت خود را ثبت کنید:

-برقراری تماس با مرکز تماس رایتل با شماره تماس 200 از خطوط رایتل و 09202000000 از سایر خطوط 
-مراجعه به سامانه مدیریت حساب (رایتل من) و ثبت مشکل 
-سامانه وب‌چت در سایت رایتل (به‌صورت آنلاین) 
-مراجعه حضوری به یکی از فروشگاه‌های رایتل

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید