توسعه فیبرنوری در سال 1402 با سرعت مضاعف

توسعه فیبرنوری در سال 1402 با سرعت مضاعف

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، بر اساس برنامه‌ای که برای توسعه طرح فیبرنوری در سال 1400 با عنوان طرح نجما در نظر گرفته شد، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح‌ها به بیشتر از 50 درصد استان‌های کشور ابلاغ شده است و استان‌ها در حال کار هستند که این توسعه‌ها را از طریق اخبار می‌توانیم پیگیری کنیم. از اوایل سال 1401 هم کار را با هدف توسعه فیبرنوری و لایه دسترسی پیش بردیم. برای 50 درصد از استان‌های باقیمانده، گفتگوهایی انجام داده‌ایم که بر اساس همین طرح کار را جلو ببرند و منتظر حمایت هیئت مدیره نباشند. بنابر این توسعه فیبرنوری در سال 1402 دو برابر بیشتر از سال قبل سرعت خواهد داشت و شاهد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه خواهیم بود.

فیبر نوری

مهندس مجید سلطانی، در گفت‌وگویی میزان تحقق اهداف توسعه‌ای پروژه فیبر نوری و سهم شرکت مخابرات ایران در اجرای این پروژه، گفت: با توسعه‌ای که شرکت مخابرات داشته است، 180 هزار کیلومتر فیبرنوری از مراکز استان تا روستاها را به خود اختصاص داده است. بنا بر گفته‌ی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، زیرساخت‌های ایران طی ۵۰ سال اخیر استاندارد بوده است و این زیر ساخت‌ها جزو استانداردترین زیرساخت‌ها در دنیا است.

مهندس مجید سلطانی، در ادامه گفت و گوهای خود گفت: ما با داشتن عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی کشور، خود را در این توسعه متعهد می‌دانیم و تمامی ارکان شرکت از هیات مدیره گرفته تا سهامدار خود را در به سرانجام رساندن این تعهد مسئول می‌دانند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: هر شرکتی که توسعه را در دستور کار خود قرار می‌دهد، نیازمند یک مدل اقتصادی برای تکمیل است. اگر در هر شرکتی نوع کسب و کار و مدل اقتصادی درست تدوین نشود، این امکان وجود دارد که توسعه انجام شود، اما شرکت در آینده‌ای نزدیک زیان‌ده می‌شود و نمی‌تواند بر روی یک پا بایستد و در نهایت، نتیجه و بازخورد آن به مردم باز می‌گردد.

مهندس سلطانی، اظهار کرد: ما به عنوان مدیران شرکت مخابرات در تلاش هستیم مدلی که انتخاب می‌کنیم طوری باشد که شرکت در آینده دچار بحران نشود و توسعه به همراه داشته باشد. با توجه به افزایش نرخ ارز و تکان شدید اقتصادی، این امر در موضوع شرکت، توسعه و بازگشت سرمایه بسیار تاثیرگذار است.

مجید سلطانی در ادامه گفت: صنعت ارتباطات کشور، بسیار حساس و شکننده است و نیازمند تدبیر و درایت است و اگر بخواهیم آینده را در نظر نگیریم، شرکت با مشکل اساسی و بحران مواجه می‌شود.

وی، با تاکید فراوان افزود: ما در بازار سرمایه حضور داریم و یک شرکت بورسی هستیم، سهامدار عدالت و حقیقی داریم و باید این موارد را در نظر بگیریم و از طرف دیگر مردم و نیاز مردم را باید مدنظر قرار دهیم. اگر خدایی نکرده بخواهیم تنها به یک جنبه توجه کنیم، این امکان وجود دارد که شرکت در آینده با مشکل مواجه شود و این موضوع برای زیر ساخت و توسعه کشور مناسب نخواهد بود.

مهندس مجید سلطانی، افزود: سیاست‌گذاران و وزارت ارتباطات میزان سهم را مشخص می‌کنند، اما ما در تمام کشور حضور داریم و توسعه شرکت مخابرات با هزینه کمتری صورت می‌گیرد چرا که داشته‌های قبلی داریم و سرعت و حجم این توسعه در شرکت مخابرات قابل مقایسه با باقی شرکت‌ها نیست.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید