30 درصد کاهش ترافیک بین المللی و 18 درصد افزایش ترافیک داخلی

30 درصد کاهش ترافیک بین المللی و 18 درصد افزایش ترافیک داخلی

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات میزان کاهش مصرف اینترنت بین‌الملل را بین 25 تا 30 درصد اعلام و تأکید کرد این میزان تقریباً در همه اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت یکسان است. او همچنین بر رشد ترافیک داخلی بر اثر فیلترینگ تأکید کرد و در ادامه گفت تا امروز در این زمینه، شرکت مخابرات شاهد 18 درصد رشد ترافیک داخلی بوده است.

اینترنت داخلی

معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات داوود زارعیان در حاشیه نشست خبری مخابرات، درباره تاثیرات فیلترینگ در مصرف ترافیک اینترنت مشترکین این شرکت صحبت کرد. او در پاسخ به سوال در مورد میزان کاهش و افزایش ترافیک داخلی و بین المللی به چه میزانی بوده است، اعلام کرد: «طی نشست‌ها و جلساتی که با شرکت‌های دیگری نظیر آسیاتک و شاتل داشتیم، متوجه برابری در کاهش مصرف اینترنت بین الملل شدیم و در حال حاظر حدوداً 25 تا 30 درصد کاهش داریم. این رقم در ماه‌های اولیه به بیش از 50 درصد می‌رسید و حالا کاهش داشته است. وی افزود، بر اساس آمار ما ترافیک داخلی در اپراتورهای ارائه‌دهنده اینترنت افزایش داشته و این افزایش به حدود 18 درصد رسیده است.»

بحث «تبعیض در فیلترینگ» موضوعی بود که پیش‌تر مدیرعامل شرکت شاتل عنوان کرده بود. داوود زارعیان، در پاسخ به پرسش‌ها مبنی بر اینکه آیا بحث تبعیض در فیلترینگ در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت وجود دارد یا خیر، گفت: «بحث تبعیض در فیلترینگ که اکنون مطرح شده است، برای چند ماه اول شروع فیلترینگ و محدودیت‌های اینترنت در کشور بوده و درحال‌حاضر این موضوع وجود ندارد. اسم این موضوع را نمی‌توان تبعیض گذاشت و درواقع در یک بازه زمانی، هر شرکت اپراتوری سیستم فیلترینگ جداگانه‌ای با کمک برخی شرکت‌ها داشت که نوع فیلترینگ آن‌ها متفاوت بود. اکنون با اقداماتی که توسط شرکت زیرساخت انجام شده است، چنین موضوعی دیگر وجود نداشته و از نظر من اکنون هیچ تفاوتی در فیلترینگ بین شرکت‌های توزیع دهنده اینترنت وجود ندارد.»

معاون تجاری و امور مشتریان مخابرات تاکید کرد که رابطه مستقیمی میان مصرف کاربران و درآمد شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت وجود دارد، اعلام کرد که رفع فیلتر شبکه‌هایی نظیر اینستاگرام و یوتوب سبب افزایش درآمد اپراتورها خواهد شد؛ چون که درآمد اصلی این شرکت‌ها از «مصرف دیتا» است: «در ماه‌های اولیه فیلترینگ یکی از دلایلی که زیان سنگین برای اپراتورهاها به همراه داشت، کاهش شدید مصرف توسط کاربران بود؛ این موضوع در حال حاضر به‌شدت قبل کاهشی نیست.»

شرکت‌های شاتل، مبین نت و ایرانسل قبل‌تر در نامه‌هایی به وزارت ارتباطات در خواست کرده بودند که فکری به حال کاهش درآمد شرکت‌ها به‌دلیل محدودیت‌های اینترنت شود. اخیراً دفتر ریاست ‌جمهوری در نامه‌ای به وزیر ارتباطات در خواست بررسی بازگرداندن وضعیت اینترنت به وضعیت عادی را کرده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید