هزینه نگهداری تلفن ثابت دایر باید پرداخت شود

هزینه نگهداری تلفن ثابت دایر باید پرداخت شود

به گزارش پایگاه خبری وب سایت رند، از این پس هزینه‌ی نگهداری تلفن ثابت دایر در صورت استفاده شدن یا نشدن باید پرداخت شود و این تصمیم از سمت نهادهای مختلف و مسئولین گرفته شده است تا مردم بتوانند به صورت بهینه از آن استفاده کنند و بخش مهمی از هزینه‌ها در تلفن ثابت به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار گیرد. در پی پاسخ به این سوال هم گزارشی توسط روزنامه سازندگی در 21 آبان ماه با عنوان و تیتر «آیا دست مخابرات در جیب مردم است» منتشر و چاپ شد.

قبض تلفن

در ادامه شرکت اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در پی پاسخ به روزنامه سازندگی جوابیه‌ای در 24 آذر ماه منتشر کرد و گفت:

«هر خط تلفن ثابت دایر چه استفاده بشود یا نه هزینه نگهداری بر آن مترتب است و این مبلغ حداقلی با هم اندیشی‌های مستمر نهادهای مختلف و مسئول، مصوب شده است تا ضمن امکان ادامه استفاده بهینه مردم از زیرساخت تلفن ثابت، بخش مهمی از هزینه‌ها در حوزه تلفن ثابت برای مشتریان رایگان شود.

شرکت مخابرات ایران علی رغم تمام کارشکنی ها توسعه همه جانبه صنعت ارتباطات کشور را در اولویت قرار داده است و متاسفانه دست‌هایی در کار است که خواسته یا ناخواسته در مقابل حرکت توسعه محور صنعت مخابرات قرار گرفته‌اند و ای کاش برخی رسانه‌ها به جای چاپ مطالب تکراری و کلی گویی‌های متناقض، حقیقتا به اهمیت توسعه در صنعت مخابرات برای پیشرفت کشور واقف شده و فارغ از نگاه جهت دار ارائه اطلاعات درست را در سرلوحه کار قرار دهند.

این روزها شرکت مخابرات ایران پای ثابت خبرها و نظرات است اما نه به خاطر افزایش تعرفه بلکه به خاطر برخی ناآگاهی‌ها که متاسفانه توسعه صنعت زیرساختی مخابرات را نشانه گرفته است.

بسیار متاسف هستیم که یک روزنامه معتبر و سراسری کشور که از جمله روزنامه‌های برتر است چنین مطلب نخ‌نما و بارها پاسخ داده شده‌ای را با ترکیبی از اطلاعات درست و نادرست منتشر می‌کند.

شرکت مخابرات ایران تمام روندهای اطلاع رسانی را در مورد هزینه حداقل نگهداری تلفن ثابت به صورت قانونی و حرفه‌ای در تمام رسانه‌ها از اولین روز مطرح شدن موضوع تا تصویب مصوبه و ابلاغ آن انجام داده است اما وقتی شخص یا رسانه‌ای این روند را ملاحظه نکرده و خود را به ندیدن بزند طبیعتا کاری از کسی ساخته نیست. علت دریافت هزینه 20 هزار تومان برای مشترکین در تهران و هزینه‌های دیگر شهرها بارها اطلاع رسانی شده است و این هزینه از میانگین حداقل نگهداری خطوط تلفن ثابت بیش از 50 درصد کمتر است.

این مبلغ پس از یک دهه سرکوب تعرفه تصویب شده و با روند قانونی کشور و پس از اطلاع رسانی‌های مداوم و توضیحات مستمر از تمام درگاه‌های خبری و رسانه‌ای به مشتریان به صورت کامل اطلاع رسانی شده است.

باز هم تکرار می‌کنیم هر خط تلفن ثابت دایر چه استفاده بشود یا خیر هزینه نگهداری بر آن لحاظ می‌شود و این هزینه حداقلی با هم اندیشی‌های مستمر نهادهای مختلف و مسئول مصوب شده است تا ضمن امکان ادامه استفاده بهینه مردم از زیرساخت تلفن ثابت، بخش مهمی از هزینه کردها در حوزه تلفن ثابت برای مشتریان رایگان شود.

مصوبه حداقل نگهداری تلفن ثابت هم به نفع مشتریان و هم توسعه همه جانبه صنعت پیشران ارتباطات در کشور است، این مصوبه به نحوی تنظیم شده که علاوه بر کمک به توسعه مخابرات در سبد خانوار با ارائه انواع بسته های مکالمه رایگان به نفع مشترکین باشد. اجرایی شدن این مصوبه به نفع همه ذینفعان در کوتاه مدت میان مدت است و ضمن اینکه توقف هر گونه تغییر در تعرفه در بیش از 12 سال گذشته موجب ایجاد بسیاری از مشکلات هم برای مخابرات در بخش توسعه و هم برای شرکت‌هایی که با مخابرات کار می‌کنند می‌شود .

این مصوبه با طی تمام مراحل قانونی و طرح در کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و در انتها ابلاغ توسط ستاد تنظیم بازار و وزارت ارتباطات نهایی شده است و باید توجه داشت که علی رغم تورم چندین درصدی در 12 سال اخیر برای اولین بار مبلغی به عنوان حداقل نگهداری تلفن ثابت آن هم با بسته‌های رایگان برای مشترکین در نظر گرفته شده است و تعرفه تلفن هیچ گونه افزایش نداشته است.

در پایان از روزنامه وزین و معتبر سازندگی درخواست می‌کنیم دست کم در مورد زیرساخت ارتباطی مردم که سالهاست مورد استفاده تمام مشتریان و شریان حیاتی صنعت مخابرات کشور است نگاه جهت دار را کنار گذاشته و از ایجاد وقفه در توسعه و شبهه در ذهن مشتریان خودداری کنند چرا که رسالت رسانه، کمک به توسعه کشور و آشنا ساختن مردم با حقایق بوده و صنعت مخابرات و زیرساخت‌های آن به تمام مردم تعلق دارد. از تمام رسانه‌ها، روزنامه‌ها و منابع خبری خواهش می‌کنیم به مطالب فوق توجه کرده و نگاه خود را به صنعت زیرساختی مخابرات و توسعه ارتباطات در کشور فارغ از انگیزه‌ها و انگاره‌های جهت دار تنظیم کنند».

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید