سرنوشت تلکام هم مانند الکامپ شد

سرنوشت تلکام هم مانند الکامپ شد

نمایشگاه تلکام دیگر در تقویم نمایشگاهی نیست

به گزارش پایگاه خبری وبسایت رند، در هفته‌ای که گذشت یکسری مشکلات و نقایصی در رابطه با برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاهی بین المللی تلکام به گوشمان رسید و چند روز بعد از این ماجرا اعلام شد که تلکام 1401 از تقویم نمایشگاه بین المللی تهران حذف شد. نمایشگاه تلکام که نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نو آورانه بود هر ساله توسط فعالین صنعت ارتباطات و مخابرات برگزار می‌شد. اما حال با مشکلات مالی شرکت‌ها و شرایط کشور امسال استقبالی از این نمایشگاه نشده بود و مانند هرسال نبوده است.

تلکام 1401

در واقع قرار بوده که این نمایشگاه در تاریخ 19 تا 22 دی ماه 1401 برگزار شود اما شواهد نشان می‌دهد دیگر این نمایشگاه برگزار نمی‌شود زیرا از تقویم نمایشگاه بین اللملی تهران حذف و خارج شده است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که شرکت پالار سامانه (مجری برگزاری ایران تلکام 1401) به دنبال حضور شرکت‌ها و برگزاری نمایشگاه بوده ولی با عدم برنامه ریزی دقیق باعث لغو شدن نمایشگاه ایران تلکام شده است. دبیر سندیکای صنعت مخابرات جناب آقای فرامرز رستگار می‌گوید هنوز خبری قطعی جهت لغو نمایشگاه داده نشده و گفته است:

« چیزی در این رابطه به ما منعکس نشده چون متقاضی برگزاری آن نبودیم. از اثرگذاری‌اش نیز استقبال نکردیم و برگزاری یا عدم برگزاری آن برای ما تأثیری ندارد. البته من هم شنیده‌ام که ظاهرا استقبال از این نمایشگاه نشده و از جدول نمایشگاه‌های تهران حذف شده است. شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران باید هر چه زودتر سالن‌های خود را تعیین تکلیف کند و اگر استقبال از یک نمایشگاه به حد معمول نرسد، خودشان آن را لغو می‌کنند. پیمانکار تلکام نیز طی یک ماه گذشته تلاش کرده تا شرکت‌ها برای این نمایشگاه ثبت‌نام کنند، اما به نظر می‌رسد استقبال خوبی نشده است».

نمایشگاه تلکام دیگر کارایی ندارد

فرامرز رستگار در ادامه از کارکرد و کارایی اصلی نمایشگاه و محبوبیت آن برای شرکت‌ها و مشتریان می‌گوید و معتقد است که: «مطالبات شرکت‌ها پرداخت نمی‌شود و آن‌ها از توانایی مالی خوبی برخوردار نیستند. البته آن‌ها در بخش تحقیق و توسعه کارهای خوبی انجام داده‌اند و خوب است که این‌ها را نمایش دهند، اما در نمایشگاهی که سر تا پای آن هزینه است، نمی‌توان به خوبی این دستاوردها را ارائه کرد و توقع خروجی نیز داشت. در همین زمینه کنفرانس ظرفیت‌ها برگزار شده و آن فضای مناسبی برای نمایش پتانسیل و ظرفیت شرکت‌ها است». رستگار در پاسخ به سوال لغو نمایشگاه و برگزاری آنلاین که می‌توانست بهتر عمل کند گفت: «اینکه نشان داده شود در این شرایط رکود، صنعت همچنان کار خود را ادامه می‌دهد، اتفاق خوبی است، اما چنین چیزی برای یک نمایشگاه بازرگانی با توجه به سنگین بودن هزینه‌های اجاره و غرفه‌سازی منطقی نیست».

به گفته او برگزاری نمایشگاه‌هایی که در رابطه با جنس نوآوری، فناوری و دستاوردها هستند با هزینه‌ای ناچیز می‌تواند به دستاورد شرکت‌ها کمک کند. ناگفته نماند که فریبرز نژاد دادگر(دبیر و عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران) با گلایه و شکایتی که جهت وضع برگزاری تلکام و عدم حضور کسب و کارها داشته گفته است دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی تلکام در شأن صنعت مخابرات کشور نبوده است. در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «این نمایشگاه به‌جای اینکه دستاوردهایی را برای شرکت‌های حاضر داشته باشد، باعث تأسف و ناراحتی از سوی شرکت‌های حاضر بوده است. در شرایط حاکم بر کشور و رکود کسب ‌وکارها، اگر دولت و حاکمیت نتوانند در اجرا و سیاست‌گذاری‌های حاکم بر نمایشگاه‌ها تحولی ایجاد کنند یا تسهیلاتی را در شرایط رکود و فقر اقتصادی فراگیر فراهم نسازند، با بی‌اعتمادی به حضور در چنین نمایشگاه‌هایی روبه‌رو خواهیم بود و این‌گونه نمایشگاه‌ها جایگاه واقعی خود را از دست خواهند داد». 

گفته می شود که نمایشگاه ایران تلکام که یکی از بزرگترین نمایشگا‌ه‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است فعالیت خود را از سال 1379 شروع کرده است. هدف برگزاری این نمایشگاه تعامل افراد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بوده که با ارائه محصولات متنوع برگزار می‌شده است. البته در طی چند سال گذشته استقبال کمی از آن می‌شده و بارها مطرح شده بود که نمایشگاه جمع و دیگر برگزار نشود، اما به نتیجه نهایی نرسیده بودند. همانطور که می‌دانید قرار بر این بود که پس از یک سال تاخیر در برگزاری نمایشگاه الکامپ آبان ماه سال جاری برگزار شود اما با شرایط به وجود آمده کشور تا اطلاع ثانوی نمایشگاه برگزار نمی‌شود.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید