مهم‌ترین دستاورد‌های مخابرات در سال 1400

مهم‌ترین دستاورد‌های مخابرات در سال 1400

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران توزیع مبلغ 79 ریال سود به ازای هرسهم شرکت مخابرات ایران تصویب شد.

جلسه مخابرات

در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران ، که با حضور نمایندگان سهامدار عمده، نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و معاونین و مدیران ارشد ستادی برگزار شد، پس از استماع گزارش سالانه هیئت مدیره ، حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفند 1400 ، صورت های مالی شرکت، ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

دکتر محمودزاده، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران نیز یه سخنرانی پرداخت و در رابطه با راهبردهای توسعه محور مخابرات ایران اظهار داشت: طرح ریزی های منظم انجام شده، در حال حاضر به نقطه عطفی در راهبردهای توسعه محور مخابرات ایران برای فعالیت های حال و آینده رسیده ایم، اکنون شفاف سازی و کنترل هزینه ها در سال 1400 به نحو احسن در مخابرات انجام شده است.

وی در رابطه با توسعه فیبرنوری نیز بیان کرد: در رابطه با پاسخ دهی به ذینفعان و حرکت ارتباطات به سمت تجهیز فیبرنوری، نهضت جهادی توسعه فیبرنوری راه اندازی شده است که منابع آن نیز به طور کامل دیده شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این جلسه به بیان دستاورد‌های مخابرات در سال 1400 پرداخت که به شرح زیر می‌باشد:

  • عبور از مرز یک میلیون پورت با خطوط پرسرعت بیش از 50 مگابیت
  • رشد مصرف ترافیک داخلی
  • رشد درآمد عملیاتی
  • رشد درآمد کل
  • گسترش و پیاده سازی همگرایی ثابت و سیار به صورت عملی
  • چابک‌سازی سازمان با ادغام دو معاونت مشتریان و تجاری (یکپارچه‌سازی جریان‌های درآمدی از خدمات پایه به خدمات مبتنی بر ارزش افزوده و دیجیتال از نتایج این چابک‌سازی است)

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به ثابت بودن تعرفه تلفن ثابت نیز اشاره کرد و گفت: طی 12 سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفه‌های مخابراتی ثابت مانده است. اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست می‌دهد، زمان رفع خرابی‌ها بالا می‌رود و کیفیت شبکه افت می‌کند و ممکن است متوقف شود.

فیبر نوری

وی در ادامه با اشاره به تصویب نهایی مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: از زمان تصویب این مصوبه تاکنون به علت عدم ابلاغ تعرفه ها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان 2300 میلیاردتومانی شده است که امورجاری و برنامه های توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است.

مهندس سلطانی همچنین بیان کرد: علی رغم مشکلات، توسعه ظرفیت سازی شبکه به میزان 3 میلیون پورت و اجرای 6200 کیلومتر فیبرنوری در مسیرهای شهری و روستایی در حال اجراست.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید