گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت در ایران و جهان

گزارش اسپیدتست از سرعت اینترنت در ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، اسپید‌تست در آخرین گزارش خود که در آگوست 2021 منتشر کرده است خبر از افزایش سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان داده است. طبق گزارش منتشر شده اینترنت ثابت و موبایل در ایران نیز افزایش داشته است ولی با این وجود رتبه‌ی ایران در جهان تغییری نکرده و همچنان در رتبه 134 در جدول میانگین سرعت اینترنت ثابت قرار دارد.

اسپید تست
اسپیدتست سایتی جهت ارزیابی سرعت اینترنت است که اپلیکیشن‌ آن برای دستگاه‌های موبایلی اندروید، آی‌او‌اس و ویندوز اجرا می‌شود. در برخی از موارد ممکن است افراد بخواهند سرعت دانلود و آپلودی که توسط شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت در اختیارشان قرار داده‌اند را مورد سنجش قرار دهند در چنین شرایطی می‌توان با استفاده از برنامه  Speedtest اسپید تست، سرعت اینترنت را اندازه گیری کرد و از سرعت دقیق دانلود و آپلود اینترنت مطلع شد.

اسپید تست هر ماه گزارشی از وضعیت سرعت اینترنت در جهان منتشر می‌کند. طبق آخرین گزارش منتشر شده میانگین سرعت اینترنت موبایل در جهان از 55.07 مگابیت بر ثانیه که در ماه گذشته ثبت شده به 56.74 مگابیت بر ثانیه رسیده و با اندکی افزایش همراه بوده است. اینترنت ثابت نیزکه در ماه گذشته 107.50 مگابیت بر ثانیه بوده است به  110.24 مگابیت بر ثانیه رسیده و نسبت به سرعت اینترنت موبایل افزایش بیشتری داشته است.

طبق گزارش اسپید تست میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران نیز افزایش داشته است و میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران از 31.65 مگابیت بر ثانیه به 32.30 مگابیت بر ثانیه رسیده است و میانگین سرعت اینترنت ثابت نیر از 21.04 مگابیت بر ثانیه ماه پیشین به 21.35 مگابیت بر ثانیه رسیده است.

پرسرعت‌ترین اینترنت ثابت متعلق به کشور سنگاپور با میانگین سرعت 262.20 مگابیت بر ثانیه است و پس از آن هنگ‌کنگ، موناکو و سوئیس به ترتیب با سرعت 254.40، 242.89 و 222.00 مگابیت بر ثانیه قرار دارند.

پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل نیز متعلق به امارات متحده عربی با میانگین سرعت اینترنت 195.52 مگابیت بر ثانیه می‌باشد و پس از آن کره جنوبی، نروژ و قطر قرار دارند. رتبه ایران در جدول سرعت اینترنت موبایل یک پله کاهش داشته و از 79 به 80 رسیده است.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید