همراه اول بزودی از فناوری 5G در هرمزگان رونمایی می‌کند

همراه اول بزودی از فناوری 5G در هرمزگان رونمایی می‌کند

مراسم آیین اتصال روستاهای استان هرمزگان به شبکه اینترنت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار هرمزگان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسؤولان این استان برگزار شد. بابک تراکمه، عضو هیأت مدیره همراه اول در این مراسم به سخنرانی پرداخت و بیان کرد با استقبال مشترکان هرمزگانی از خدمان همراه اول بزودی شاهد رونمایی از 5G در استان هرمزگان خواهیم بود.

نسل پنج در هرمزگان

بابک تراکمه اظهار کرد: تعداد 2 میلیون سیم کارت همراه اول در استان هرمزگان ثبت شده است و پوشش جمعیتی این اپراتور در استان هرمزگان 95 درصد می‌باشد. در این استان اکنون 2862 کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی و 357 کیلومتر از مسیرهای ریلی تحت پوشش همراه اول است. 70 درصد از کاربران اینترنت همراه اول از پوشش 4G و نزدیک به 30 درصد نیز پوشش 3G را تجربه می‌کنند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این مراسم به قولی که در شهریور ماه داده بود اشاره کرد و بیان کرد: قول داده بودم که پیگیر امر توسعه روستایی باشم و در راستای این مهم، امروز شاهدیم شاخص توسعه روستایی از 60 به 82 درصد رسیده است.

وی در ادامه اظهار داشت: 281 روستای استان هرمزگان تا امروز به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند و 25 روستای دیگر نیز تا پایان سال به این شبکه متصل خواهند شد که در مجموع 306 روستا می‌شود؛ مبنای ما اتصال 100 درصد روستاها به شبکه است.

آذری جهرمی خبر راه‌اندازی تکنولوژی 5G در قشم و بندرعباس را داد که به زودی توسط همراه اول انجام می‌شود.

اینترنت هرمزگان

فریدون همتی، استاندار هرمزگان با بیان اینکه امروزه ارتباطات از نیاز‌های اولیه مردم به شمار می‌رود و تا زمانی که ارتباطات قطع نشود اهمیت آن را درک نمی‌کنیم وی مبلغ سرمایه‌گزاری شده در این پروژه را 186 میلیارد تومان بیان کرد.

در طی مدت 2 سال اخیر در استان هرمزگان 58 درصد سایت ها به فناوری نسل سه و چهار ارتقا پیدا کردند به عبارتی 520  سایت جاده ای و روستایی و 305  سایت توسط همراه اول به فناوری های 3G  و 4G ارتقا پیدا کرده اند و همچنین از 25 سایت همراه اول در شهرستان بشاگرد 13 سایت به فناوری 3G  و 4G مجهز شده اند که حدود 52 درصد سایت‌ها است.

اپراتور همراه اول موفق شده است 45 هزار روستا و 82 هزار کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی کشور را در سراسر ایران تحت پوشش قرار دهد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید