رجیستر تلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری خواهد بود

رجیستر تلفن همراه مسافری صرفا در مبادی ورودی و حضوری خواهد بود

با توجه با اعلام سخنگوی گمرک، سیدروح اله لطیفی، از تاریخ 12 مهر ماه سال جاری رجیستری تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی و صرفا به‌صورت حضوری انجام خواهد‌شد. لازم به ذکر است مسافران می‌بایست مدارک خرید تلفن همراه را، به‌همراه خود داشته باشند.

رجیستر رند
سید‌روح‌اله لطیفی اعلام کرد بر اساس تصمیم اتخاذ شده ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبه تصویب شده در تاریخ 27 مرداد ماه و در راستای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات مسافرین ورودی برای رجیستری گوشی تلفن همراه ،اظهار و ثبت تلفن همراه مسافرین، صرفا در محل مبادی ورودی کشور و پس از احراز هویت دقیق و تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورودبه کشور انجام شود .

سخنگوی گمرک در ادامه افزود: برابر مندرجات متن مصوبه مذکور، پس ازدوازدهم مهر ماه ، هرگونه ثبت غیر حضوری تلفن همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی ، توسط مسافرین ممانعت به عمل می‌آید.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک اظهار داشت از 12 مهر ماه کارشناسان گمرک در گیت های ورودی مبادی مربوطه حاضر خواهند شد و به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس این مصوبه با رعایت کامل مقررات خواهند پرداخت.

وی در پایات تاکید کرد مسافرین اسناد و مدارک خرید تلفن را با خود به همراه داشته باشند تا در صورت عدم وجود شناسه ارزش در سامانه ارزش گمرک همکاران ما  نسبت به پذیرش ارزش کالا و ادامه تشریفات گمرکی اقدام  کنند تا پس از آن  دفتر تعیین ارزش گمرک، تصمیمات لازم را اخذ کند.

پیش از این اعلام شده بود که رجیستر تلفن همراه منوط به ثبت شماره سیم‌کارتی است که دست‌کم 20 روز پیش از زمان فعال‌سازی گوشی، فعال شده باشد. این فعال‌سازی اعم از صدور اولیه، IMSWAPS، انتقال مالکیت و... است. امید است با اجرای دو مصوبه آخر، قاچاق گوشی تلفن همراه به حد‌اقل برسد.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید