جدیدترین آمار ترابردپذیری در اپراتور‌های تلفن همراه

جدیدترین آمار ترابردپذیری در اپراتور‌های تلفن همراه

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آخرین آمار میزان ترابرد در اپراتور‌های تلفن همراه را در تیر ماه 1399 منتشر کرده است. این آمار نشان می‌دهد اپراتورهای تلفن همراه پذیرای 10 هزار و 133 ترابورد بوده اند.

تکنولوژی ترابرد شماره همراه هم اکنون در بیش از 70 کشور دنیا اجرا می‌شود. این تکنولوژی از سال 1395 در ایران اجرایی شده است. ترابرد‌پذیری فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از یک اپراتور تلفن همراه به اپراتور دیگر تلفن همراه تغییر و از خدمات آن اپراتور استفاده کند. این مزیت مناسب مشترکانی است که  از هزینه، کیفیت و تنوع خدمات اپراتور تلفن همراه خود راضی نمی‌باشند.

ترابورد

مشترکان برای انجام ترابرد تلفن همراه ابتدا می‌بایست به سایت یا دفتر اپراتور مقصد مراجعه کنند و فرم درخواست ترابرد پذیری را تکمیل نمایند و پس از آن برای اجرای طرح ثبت نام کنند.

معاون وزیر ارتباطات در رابطه با ترابردپذیری اعلام کرده بود که با اپراتورهایی که از خروج مشترک ممانعت کنند، برخورد صورت می‌گیرد و جریمه‌های سنگینی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
باید دقت نمایید برای انجام ترابرد به سیم کارت دیگر، باید حداقل سه ماه از فعال بودن شماره گذشته باشد و پرداخت صورتحساب سیم کارت به موقع انجام شده باشد. همچنین در صورت عدم احراز هویت و یا عدم رعایت ترابرد نظیر‌به‌نظیر ترابرد انجام نمی‌شود.

توجه کنید با رفتن به یک اپراتور دیگر اگر خانواده و دوستان شما عضو اپراتور قبلی باشند از این پس برای مکالمه با شما در مقایسه با قبل هزینه‌ی بیشتری باید بپردازند چرا که هزینه‌ی مکالمه داخل اپراتوری نبوده و با تعرفه ی بین اپراتوری محاسبه می‌شود.

از مزایای طرح ترابرد‌پذیری می‌توان به ایجاد فضای رقابتی بین اپراتور‌ها جهت افزایش خدمات اشاره کرد همچنین کاربران می‌توانند با توجه به منطقه سکونت خود اپراتور مناسب را جهت دریافت خدمات انتخاب نمایند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید