8 برابری ضریب نفوذ اینترنت همراه به ثابت

8 برابری ضریب نفوذ اینترنت همراه به ثابت

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند و با توجه به آخرین بررسی‌های انجام شده، مشخص شده است که تا پایان سه ماهه سوم سال جاری ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت 10.56 درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار 80.09 درصد رسیده است.

رقابت میان اینترنت ثابت و سیار مربوط حال نیست بلکه از سال 1393 که برای اولین بار اینترنت موبایل در دسترس قرار گرفت به تدریج کاربران این نوع از اینترنت را به ثابت آن ترجیح دادند، همچنین طبق آمارها سرعت پیشی گرفتن اینترنت سیار از اینترنت ثابت در طی پنج سال اخیر به شدت بالا بوده است، به طوری که سهم این نوع از اینترنت از یک میلیون و صد و هشتاد هزار و چهل و سه نفر در سال 92 به بیش از 61 میلیون کاربر در سال 97 رسیده است.

با توجه به وضعیت توسعه ارتباطات پهن‌باند ثابت و سیار تا پایان سه‌ماهه سوم سال جاری که در جدول زیر آمده است، نشان می‌دهد مشترکان پهن‌باند ثابت به بیش از هشت میلیون نفر رسیده‌اند که ضریب نفوذ را به 10.56 درصد می‌رساند و مشترکان پهن‌باند سیار بیش از 66 میلیون نفر هستند که ضریب نفوذ را به 80.09 درصد می‌رساند.

8 برابری ضریب نفوذ اینترنت همراه به ثابت

دلایل محبوبیت بیشتر اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت چیست؟

دلایل استقبال بیشتر کاربران از اینترنت سیار یا موبایل می تواند بسیار متفاوت باشد، در ادامه چند نمونه از دلایل را برایتان توضیح می دهیم:

در دسترس بودن

واضح ترین برتری اینترنت موبایل این است که تقریبا همه جا در دسترس است، در واقع اینترنت ثابت را فقط می‌توانید در منزل خودتان استفاده کنید اما اینترنت همراه به لطف دکل‌های مخابراتی در کل کشور همراه شماست. حتی شما می توانید با قابلیتی همچون هات اسپات اینترنت همراه خود را توسط گوشی یا لپ تاب در اختیار دیگران بگذارید.

عدم دسترسی به اینترنت ثابت توسط همه کاربران

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که برای اتصال اینترنت ADSL به یک سرویس‌دهنده مراجعه کرده باشد و پس از چند روز به شما گفته باشند: «متأسفانه خط شما فیبرنوری یا PCM است و فقط مخابرات به شما سرویس خواهد داد.» وقتی پس از کلنجار رفتن با تعرفه‌های مخابرات سرانجام تصمیم به سرویس گرفتن از این شرکت کردید احتمالاً به شما خواهند گفت: «فعلاً ظرفیت این مرکز مخابراتی تکمیل شده و شما باید در صف انتظار قرار بگیرید!» ظاهراً دلیل این انحصار و محدودیت سواستفاده مخابرات از کابل‌هایی است که قرار بوده پهنای باند بیشتری را برای هر مشترک به همراه داشته باشد و نه‌اینکه چند خط مختلف را روی هر کابل راه‌اندازی کنند!

تاخیر پاییین تر اینترنت سیار

با توجه به فرسودگی زیرساخت‌های تلفن ثابت کشور و در برخی موارد سواستفاده مخابرات از کابل‌های فیبر نوری تأخیر در ارسال و دریافت دیتا در اینترنت ثابت معمولاً بیشتر از اینترنت همراه است. البته پینگ در اینترنت ثابت به فاصله شما تا مرکز مخابراتی هم بستگی دارد اما به‌طور متوسط و طبق تجربه ما پینگ سرورهای خارجی در اینترنت همراه حدود 30 تا 70 میلی‌ثانیه پایین‌تر از اینترنت ثابت است. این مقدار شاید برای وبگردی و دانلود اهمیت چندانی نداشته باشد اما برای بازی‌های آنلاین بسیار حیاتی است.

سرعت بالای اینترنت همراه نسبت به اینترنت ثابت

بیشترین سرعتی که شرکت‌های اینترنتی برای کاربران خود ارانه می دهند 16 مگابیت بر ثانیه است که در اغلب اوقات سرعت مورد نظر از 8 مگابیت فراتر نمی رود.  در حالی که بیش از 90 درصد از خطوط مخابراتی کشش سرعت 16 مگابیت بر ثانیه  را ندارد سرعت آپلود بسیار فجیع‌تر است و شرکت‌های سرویس‌دهنده مجازند سرعت آپلود را حداقل یک‌هشتم سرعت دانلود قرار دهند.

8 برابری ضریب نفوذ اینترنت همراه به ثابت

با کمترین هزینه اینترنت سیار در دسترس شماست

برای دسترسی به اینترنت ثابت باید مراحل زیاد و پر دردسری را بگذرانید. ابتدا از پیچ‌وخم خطوط فیبرنوری عبور کنید سپس . اگر مالک خط نباشید دردسرهای مجزایی برای خرید اینترنت ثابت خواهید داشت و پس از آن هم محدودیتی در انتخاب برخی طرح‌ها وجود دارد. در انتها نیز باید یک مودم ADSL  بخرید و هزینه رانژه خط و راه اندازی آن را بپردازید.

اما برای راه اندازی اینترنت همراه تنها کافی است یک سیم کارت  با شماره دلخواه بخرید که این روزها به دلیل تنوع اپراتورهای موبایل می توانید با 5000 تومان یک سیم کارت داشته  باشید. 

پس از خرید سیم کارت هم به راحتی می توانید ازمیان بسته‌های موجود، بسته مورد نظر خود را انتخاب و هزینه آن را بپردازید. از دیگر نکات مثبت اینترنت همراه این است که با حداقل هزینه به آن دسترسی خواهید داشت.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید