روش‌های جدید کلاهبرداری از مشترکین تلفن‌های همراه

روش‌های جدید کلاهبرداری از مشترکین تلفن‌های همراه

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، به تازگی کلاهبرداران از طریق تماس با مشترکین اپراتورهای مختلف، آنها را متقاعد می‌کنند تا برای استفاده از اینترنت رایگان و کاهش هزینه‌های تماس خود مبالغی را بپردازند. در حالی که این روش نیز همچون دفعات گذشته یک راه جدید برای کلاهبرداری و خالی کردن حساب مردم می‌باشد.

در طی چند روز گذشته عده‌ای از هموطنان گزارش کردند که تعدادی از کلاهبرداران ضمن تماس با آنها و وعده‌های پوچ اقدام به کلاهبرداری کردند. در واقع این افراد با وعده‌ جایزه و هدیه، از شما اطلاعات کارت بانکی‌تان را  درخواست می‌کنند.

روش‌های جدید کلاهبرداری از مشترکین تلفن‌های همراه

یکی از انواع مزاحمت‌ها و کلاهبرداری‌ها، زمانی است که با شما تماس می‌گیرند و ادعا می‌کنند که این تماس از طرف اپراتورتان است. حتی در برخی موارد ممکن است اطلاعاتی از قبیل مشخصات و یا حتی جزییات قبض شما را هم داشته باشند و در مقابل به شما پیشنهاد می‌دهند با پرداخت مبلغی، از خدمات اینترنت رایگان و کاهش هزینه‌ها در قبض تلفنتان برخوردار شوید. در حالی‌که با پرداخت این مبلغ، تنها گرفتار کلاهبرداری جدید شده‌اید.

همان طور که می‌دانید این اولین باری نیست که عده‌ای اقدام به سواستفاده می‌کنند. به عنوان مثال چندی قبل عده‌ای سودجو در تماس با مشترکین و پیشنهاد یکسان‌سازی تعرفه‌ها و تک‌نرخی شدن تماس‌های درون‌شبکه یا برون‌شبکه اپراتورها که در واقعیت هزینه‌ای برای مشترکان ندارد و جزو خدماتی است که توسط اپراتورها ارائه شده است از افراد درخواست هزینه می‌کردند.

کلاهبرداری از طریق کدهای USSD

یکی از روش‌های جدید کلاهبرداری که چند روزی است در فضای مجازی بسیار باب شده است استفاده از کدهای USSD می‌باشد.

در واقع از آنجایی که مشترکین اپراتورهای مختلف از این کدها برای فعال سازی طرح‌های اینترنت و مکالمات مختلفی استفاده می‌کنند کلاهبرداران این بار به این فکر افتادند تا از روش کدهای ستاره، مربع اقدام به سواستفاده و کلاهبرداری کنند.

برای مثال در روزهای گذشته مجددا در صفحات برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییتر، اینستاگرام و تلگرام، کدی تبلیغ می‌شود و در آن به کاربران گفته می‌شود که مثلا با فعال‌سازی این کد می‌توانند تا یکسال از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند.

روش این سواستفاده و مزاحمت برای مشترکان موبایل به حدی عجیب است که در متن برخی از این پیام‌ها آمده است، "هرکی خط فلان اپراتور رو داره این کد *???*??*?# رو بزنه بسته یکساله اینترنت می‌زنه، به قیمت کاری نداشته باشید، بزنید تایید! اگه نوشته اعتبار کافی نیست براتون وصل نمی‌شه، اگه نوشت از طریق پیامک براتون وصل می‌شه، پیامش هم براتون میاد."

نکته عجیب این متن‌ها که در شبکه‌های اجتماعی و با هدف افزایش تعداد کاربران و جلب توجه انجام می‌شود این است که فرد شیاد، رسما اعلام کرده که به قیمت فعال‌سازی این سرویس کاری نداشته باشید و آن را فعال کنید!

در برخی موارد اپراتورها پس از شناسایی کدهایی از این قبیل اقدام به غیرفعال کردن آن می‌کنند، اما در برخی موارد افراد زود باور پیش از بررسی کدهای مذکور آنها را فعال می‌کنند و مبالغ زیادی را متضرر می‌شوند.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید