روش جدید رجیستری گوشی‌های مسافری

روش جدید رجیستری گوشی‌های مسافری

به گزارش پایگاه خبری وب‌سایت رند، از آنجایی با گذشت چندسال از آغاز طرح رجیستری هنوز مسوولین و رگولاتوری نتوانستند قانون ثابت و کارآمدی بیایند تا جلوی قاچاق تلفن همراه را بگیرد، این بار قانونی ثبت کردند که بر اساس آن افرادی که از خارج از کشور گوشی‌های سیم کارت خور وارد کردند در صورتی که بخواهند از دستگاه خود بیش از 30 روز در کشور استفاده کنند باید پس از پرداخت عوارض دستگاه در گمرک، نسبت به ثبت دستگاه اقدام کنند.

روش جدید رجیستری گوشی‌های مسافری

پس از واردات گوشی‌های قاچاق به صورت مسافری رگولاتوری برای جلوگیری از این سواستفاده سامانه‌های نیروی انتظامی و گمرک را به هم متصل کردند تا از هویت مسافرینی که گوشی را وارد کشور می‌کنند مطلع باشند، اما بعد از این طرح قاچاق چیان با گرفتن اطلاعات مسافران، به واردات گوشی به اسم آن‌ها اقدام کردند.

توجه داشته باشید در کل خرید و فروش اطلاعات مسافران حتی با رضایت خودشان، سوءاستفاده از واردات مسافری محسوب می شود و درصورتی‌که تلفن همراهی از خارج از کشور خریداری نشده و همراه مسافر وارد نشده باشد، شخص مسافر قانوناً مجاز نیست از طریق اطلاعات هویتی خود (شخصاً یا از طریق فروش اطلاعات خود به غیر) به ثبت تلفن همراه قاچاق اقدام کند و در صورت انجام، قطعاً مرتکب خلاف‌اظهاری به گمرک شده و مسئولیت حقوقی آن متوجه فرد مسافر خواهد بود.

حال برای جلوگیری از این قبیل سواستفاده‌ها روش جدیدی توسط رگولاتوری پیشنهاد شد، که در این طرح فردی که از خارج از کشور گوشی جدیدی وارد می‌کند در صورتی که بخواهد بیش از 30 روز در ایران بماند باید ابتدا عوارض دستگاه خود را در گمرک بپردازد. پس از این مرحله صفحه‌ ارسال اطلاعات به همتا نمایان می‌شود که با انتخاب گزینه ارسال اطلاعات به همتا اطلاعات برای سامانه همتا ارسال می‌شود و در صورت تأیید اطلاعات توسط سامانه همتا، پیامکی برای پرداخت تعرفه بابت خدمات همتا به شما ارسال می‌شود.

پس از پرداخت این هزینه در سامانه همتا، بلافاصله کد فعال‌سازی به شماره سیم‌کارت ثبت‌شده در گمرک پیامک می‌شود. البته فقط دستگاه‌هایی که اطلاعات آنها صحیح و کامل باشد ثبت می‌شوند. در صورتی که دستگاه را به صورت مسافری ثبت کرده‌اید و دستگاه‌تان قانونی شده ولی کد فعال‌سازی برای شما ارسال نشده است، با شماره همراهی که در گمرک ثبت کرده‌اید به سایت همتا مراجعه کنید.

برای ثبت نظر وارد شوید.
ورود و ثبت نام
قیمت روز سیم‌کارت اخبار راهنما قوانین سوالات متداول درباره ما
همراه اول
ایرانسل
سرشماره‌های پربازدید
رایتل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید
شاتل موبایل
پیش‌شماره‌ها
سرشماره‌های پربازدید